Íme a Howe & Howe harckocsigyár által civil rekreációs célokra készített Ripsaw EV3-F4, ami fogalmam sincs, hogy milyen járműkategóriába sorolható, de attól még kéne (Fotó: Hemmings.com)
Akármilyen szögből nézed, sehogy sincs hétköznapi jármű formája (Fotók: Hemmings.com)
Ha egy szóban kéne megfogalmaznom, hogy mi ez, akkor a "luxustank" kifejezés jut eszembe. Löveg ugyan nincs rajta, de van helyette minden, mi szemnek-szájnak ingere. Mivel nem számít a súly, ezért acélszerkezetű az alváz, a hasmagasság pedig fél méteres. Sokan rögtön rávágnák, hogy lánctalpas is, pedig ez igazából egy gumihevederes járószerkezet, mint a nagyobb traktorokon. Tény, hogy valamivel kevésbé strapabíró, de legalább nem csörög-zörög, és nem töri fel az utat.
Brutális, 50 centis hasmagasság, verhetetlen terepképességek, és ez még semmi ahhoz képest, ami bent vár (Fotó: Hemmings.com)
Bent fejedelmi luxus fogad, mindemellett a műszerfal és a kormány hangulata olyan, mintha egy számítógépes játékkal játszanál. Az biztos, hogy a látvány teljesen más, mint egy átlagos prémium SUV belterében, bár a kényelem aligha rosszabb. A matt feketére fényezett tank testét egy légrugós felfüggesztés köti össze a kerekekre feszített gumitalpas szerkezettel, videón nézve meglepően könnyen suhan a Ripsaw. Mindezt kényelmes és jó oldaltartású Recaro sportülésekkel kombinálták, amelyek az ergonómia mellett egyéb kényelmi funkciókat is kaptak. Az infotainment - akarom mondani intercom - rendszer a Bose munkája, így valószínűleg abban sem talál túl sok kivetnivalót az új tulaj.
A beltérben képernyők és fűthető-hűthető Recaro ülések, mindezt légrugós rendszer tartja távol a futómű rezgéseitől (Fotó: Hemmings.com)
Aki ebbe beül, annak valószínűleg a teljesítményre sem lesz panasza, annak ellenére, hogy egy tankról beszélünk, 96 kilométeres óránkénti sebességre képes. A 800 lóerős Duramax dízelmotornak a hangja is félelmetes, az erőt egy ötsebességes Allison 1000 automataváltó adja tovább, így a látvány még rémisztőbb tud lenni a hangélménnyel kombinálva. A motor csúcsnyomatéka több mint 2000 Newtonméter, ami a legtöbb felhasználó számára szinte felfoghatatlan, ez már bőven nem a tuningolt TDI kategória.
6,6 literes, 800 lovas, 2033 Nm nyomatékot tudó dízelmotorja nem ismer akadályt, ha mégis, akkor ott az elektromos csörlő (Fotó: Hemmings.com)
A tankot a napokban próbálták meg elárverezni online a Hemmings aukciós felületén, ám a végső, 525 000 dolláros licit nem érte el a minimálárat, ami nem kevesebb, mint 605 000 dollár lett volna. Ez a mi valutánkra átszámolva körülbelül 186 millió forintot jelent, ha esetleg megjött volna a kedved a tankozáshoz. Az alábbi videón jól látszik, hogy ennek a gépnek nincs akadály. Ti mihez kezdenétek egy ilyen monstrummal?
Hazai honfitársaink, már kinézték maguknak. Sok “Kelet” európaival közösen….Sorban állás van ismét……..
Mihez kezdenétek, a monstrummal.?? Kérdés volt : Ezüstróka bundába szállnék ki…………
Miután végigszántanék a LENIN sugárúton………