Uncsi a Porsche? Itt a mesés Jaguar F-Type

Magyarországon az új Jaguar F-Type

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Relatíve kicsi, vászonteteje és csak kettő darab ülése van, ereje bezzeg annyi, hogy úthengernek is elmenne. Megérkezett az új Jaguar F-Type, és nagyon kéne.

Itt van, megérkezett, már rendelhető is az új Jaguar F-Type, a legendás E-Type szellemi örököse, egy klasszikus brit roadster, egy kétüléses sportkocsi vászontetővel, hátsókerékhajtással és luxuskivitelben, ahogy azt egy Jaguartól el is várja az ember. Sajnos még nem vezethettük, de láttuk, hallottuk és éreztük, no meg elméletileg minden részletével megismertük, hogy továbbadhassuk: az F-Type nem csak baromi jól néz ki, de arra is büszke lehet, ami a ruhája alatt lakozik.
Hirdetés
Nézzük először a méreteit, s csodálkozzunk rá, hogy nini, alig hosszabb egy ötajtós Opel Astránál, viszont irgalmatlan széles és egész lapos. A jó hosszú motorháztető a polgári autókhoz képest fordítva nyílik, a csomagtartó defektjavító készletestül is apró, de mankókerékkel meg végképp az. Milliméterek, literek alant a táblázatban.

A formán, a részleteken nagyon nincs mit ragozni, ám azt azért említsük meg, hogy érintésre automatikusan bújik elő a kilincs, tempóval vagy gombnyomásra a hátsó spoiler. A tetőmozgatás 12 mp-es mutatvány. A beltér? Teljesen bebőröztethető, rogyásig extrázható, elegánsan sportos és ó, nincs ugye két olyan ülés hátul, ahová igazából senki nem szeretne bemászni. Ez nem XK, nem Gran Gurismo, ez F-Type, csakis a vezető autója és talán még az utasáé, néha.
Ami a felszereltséget illeti: széria többek között a xenonlámpa LED-es menetfénnyel, az automata klíma, a középkonzolon a 8 colos színes érintőképernyős kijelző, a félbőr ülés, a villanyos kormányállítás, a gyalogosbarát géptető. Stop-start rendszer, ESP, borulásgátló, selyemfényű krómozott bukókeret, intelligens légzsákok, 18 colos könnyűfém kerék társaságában. Az erősebb S már adaptív futóműves, részlegesen önzáró diffis, rajtautomatikás, az ezüst helyett fekete féknyerges, aktív, a dobban szelepet nyitón sportkipufogós, felnije 19 colos. A csúcsmodell differenciálműve elektronikus aktív, aktív kipufogója kapcsolható, kereke 20 colos, bukókerete fekete, ülése bőr. Az extralista végtelen (és alap, hogy drágák az extrák), csak pár tétel: alcantara kormány, okoskulcs, navigáció, 14 hangszórós, 770 W-os Meridian hifi, tolatókamera, tévé, holttérfigyelő és az autó mögötti forgalmat vizsgáló rendszer... Többféle tetőszín van, sok-sok kerékvariáció, kormányból, biztonsági övből is több - már maga a konfigurálás is órákig eltarthat, édes egy probléma.

A műszaki háttérre térve: alumínium-ötvözet a roppant merevnek és csavarodási szilárdságban is élenjárónak mondott karosszéria, alumínium a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, Jaguar-fék sosem volt még ilyen durva (a High Performance féktárcsák elöl 380, hátul 325 mm-esek), a kormány "gyors", a váltó 8 fokozatú, kézzel is kapcsolható ZF sport-automata. Ami konkrétan 25 programból választja ki a helyzetnek épp megfelelőt, csak manuális módban nem szól a sofőr dolgába. Jó mélyen van a súlypont, az üléspozíció is mélyebb, mint például az XK esetében. A súlycsökkentés vége 1,6-1,7 tonnás üres tömeg lett, ami még mindig nem kevés, de.
De a legszerényebb motor is 340 lóerős, a másik 6 hengeres, az S meg már 380 lovas. A szintúgy kompresszoros V8 közel 500 lóerős, megfutja a 300-at, 100-as sprintideje 4,3 mp. Éppenséggel hát van mivel mozgatni a súlyt. Hogy az átlagfogyasztás 9-11 liter? Lehet, ha valaki meg bírja állni, hogy ne nyomja - somolygott a sajtót tájékoztató importőri illetékes.
Az is elhangzott, hogy az F-Type egyértelműen Porsche-szint, azonban a Jaguar jóval olcsóbban kínálja a prémiumba csomagolt brutalitást. Az indulóár uszkve 23 millió forint, az S-felár 3,5 millió, a dupla-dupla kipufogójáról (is) felismerhető V8-as topmodell egy újabb méretes lépcsővel 31 milliótól várja a megrendeléseket.
Kupéként kéne? Jövőre jön. 2016-ra meg akár szörnyeteget is készíthet belőle a Jaguar, mert több mint 700 lóerős R-S változatról is hallani.
Jaguar F-Type - méretek, műszaki adatok és alapárak
Hosszúság/szélesség/magasság [mm] 4470/1884/1296-1319
Tengelytáv [mm] 2622
Hasmagasság [mm] 108-121
Csomagtér [l] 148-196


3.0 SC 3.0 SC S 5.0 SC
Motor benzin benzin benzin
Hengerűrtartalom [cm3] 2995 2995 5000
Hengerek/szelepek száma 6/24 6/24 8/32
Teljesítmény [LE (1/min)] 340/6500 380/6500 495/6500
Nyomaték [Nm (1/min)] 450/3500-5000 460/3500-5000 625/2500-5500
Váltófajta/-fokozat automata/8 automata/8 automata/8
Saját tömeg [kg] 1597 1614 1665
Végsebesség [km/h] 260 275 300
Gyorsulás (0-100 km/h) 5,3 4,9 4,3
Fogyasztás (város/országút/vegyes)
[l/100 km]
12,6/6,9/9 12,8/7/9,1 15,9/8,3/11,1
CO2-kibocsátás [g/km] 209 213 259
Alapár [Ft] 22 899 000 26 499 000 31 099 000


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?