Unalmas maradt a Formula 1 – Bottas nyerte az idény első futamát
Úgy tűnik nem váltak be az izgalmakat ígérő szabálymódosítások
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szokás szerint Ausztráliában kezdődött az F1 szezon és a futam képe nem változott sokat a tavalyi évhez képest. Akciót alig láthatott a közönség
Szinte már a rajtnál eldőlt, hogy Bottas nyeri a futamot, akinek sikerült a csapattársa, Lewis Hamilton elé furakodni, bár a legnagyobb látványosságot Daniel Ricciardo fűre kényszerülő Renault-ja jelentette. A sárga-fekete versenygépről leszakadt az első szárny a nagy igyekezetben, ami a hazai közönség előtt versenyző Ricciardót igencsak nehéz helyzetbe hozta. A verseny további részében a jól megszokott unalmas körözgetést láthattunk, amit csak nagy ritkán szakított meg valamiféle csata próbálkozás, amit többnyire az eltérő keverékű gumiabroncsok számlájára lehet írni. Máskülönben a versenyzők szépen beálltak akkora távolságra egymástól, ahol még nem túl zavaróak a légáramlatok, amikor még nem okoz túl nagy gumikopást a másik követése.
A regnáló világbajnok sem erőltette csapattársa megelőzését. Egymást nem zargatva, szépen elhúztak az őket üldözőktől, viszont a Ferrari orra alá Verstappen tört borsot a Red Bull-Hondával. A holland mind a két vörös, maranellói versenyautót legyőzve dobogóra állhatott a verseny végén. Így a Ferrarik csak a 4. és 5. helyen értek célba. A versenyt hárman nem fejezték. be. Carlos Sainz esett ki először műszaki hiba miatt (elfüstölt a McLaren), majd Grosjean és … következett. A világbajnokság két hét múlva Bahreinben folytatódik.
Végeredmény, Ausztrál Nagydíj, Melbourne (58 kör, 307,574 km, a pontszerzők):
- Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:25:27.325 óra
- Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 2.545 másodperc hátrány
- Max Verstappen (holland, Red-Bull) 7.487 mp h.
- Sebastian Vettel (német, Ferrari) 16.543 mp h.
- Charles Leclerc(francia, Ferrari) 31.016 mp h.
- Kevin Magnussen (dán, Haas) 80.451 mp h.
- Nico Hulkenberg (német, Renault) 98.390 mp h.
- Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) +1 kör h.
- Lance Stroll (kanadai, Racing Point) +1 kör h.
- Daniil Kvyat (orosz, Toro Rosso) +1 kör h.
A vb-pontversenyek állása 1 futam után (még 20 van hátra)
Pilóták | Pontszám | Csapatok | Pontszám | ||
1. | Bottas | 26 | 1. | Mercedes | 44 |
2. | Hamilton | 18 | 2. | Ferrari | 22 |
3. | Verstappen | 15 | 3. | Red Bull | 15 |
4. | Vettel | 12 | 4. | Haas | 8 |
5. | Leclerc | 10 | 5. | Renault | 6 |
6. | Magnussen | 8 | 6. | Alfa Romeo | 4 |
7. | Hülkenberg | 6 | 7. | Racing Point | 2 |
8. | Raikkönen | 4 | 8. | Toro Rosso | 1 |
9. | Stroll | 50 | 9. | McLaren | 0 |
10. | Kvyat | 1 | 10. | Williams | 0 |
Bottas látszólag komoly pálforduláson ment keresztül a szünetben, és terminátorként tért vissza, favágással erősítve, borostával, kemény csávóként. Nagyon felszívta magát. A leggyorsabb körért járó plusz pontért meg szinte kisgyerekként marakodtak a pilóták, öröm volt nézni – amikor feljött az ötlet, sokan leszavazták, hogy „ugyan már, mekkora marhaság, ezek a profik nem fognak morzsákért lehajolni”. Nem, a túrót nem 😀