Ultrakönnyű és ultradögös az új Alpine
Alig több mint egy tonna az Alpine A110, turbós motorja pedig 250 lóerős
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Élőben is bemutatkozott az Alpine A110 sportkocsi. A francia kupét nem aprózták el, karosszériája teljesen alumínium, így súlya egészen csekély, motorja bivalyerős, és persze hátul hajt.
A Genfi Autószalonon tette tiszteletét az újjáéledt Alpine A110 sportkocsi. A francia kétüléses egyenesen a Porsche 718 Cayman és az Alfa Romeo 4C súlycsoportjába érkezett, turbós 1,8-as motorját középre kapta keresztben, és csak a hátsó kerekeket tekeri. Súlyelosztása leginkább a hátsó tengelyt terheli, az önsúly (1080 kg) 44%-a terhelődik csak az első tengelyre. Motorja 250 lóerős, valamint 320 Nm nyomatékot sikerült belőle kipréselni, ezt egy 7 fokozatú duplakuplungos Getrag automata váltó juttatja el a kerekekhez. Végsebességét 250 km/h-ban korlátozták, gyorsulása viszont már papíron is meggyőző: 4,5 másodperc százig.
Az A110 kupénak nem csak padlólemeze, de karosszériaburkolatainak nagy része is alumíniumból készül, persze ez önmagában nem elég az alacsony önsúlyhoz. Az egy darabból álló sportülések például egyenként csupán 13,1 kilogrammot nyomnak, a szintén alumínium féknyergeket pedig a Brembo szállította, akik a hátsó fékekbe integrált automata kézifékrendszeren a hagyományos megoldásokhoz képest 2,5 kilogrammot spóroltak.
Nahát nahát jól számoltam a kilókat múltkor mikor azt írták ez a kocsi Porschekat eszik … súly lóerő arányban pont ott van mint a Cayman . Persze a Caymannak még előnye az is hogy alacsonyabban van a súlypontja boxer motornak hála … szóval szerintem nem nagyon fog ez Porschekat enni …
Úgy tudom a balkormányos már mind el is kelt, csak egy pár jobbkormányos változat szabad még belőle. 1955 pedig stílusosan az Alpine alapításának éve.