Még így, dísztárcsákkal is összeáll a dizájn, tagadhatatlanul egyedi az Ignis formaterve, főleg az utolsó frissítés óta
Nem kell mindig kaviár, főleg igaz ez manapság, amikor még egy új Ignis is közel 6 millió forintba kerül, kedvezményes áron. Összkerékhajtással és magas felszereltséggel, bár a téli felnik okán dísztárcsákkal éppen azt bizonyította, hogy rengeteg olyan autóhasználónak lenne tökéletesen elegendő egy ilyen kisautó, aki ehelyett hatalmas SUV-okkal járja a várost, legtöbbször egyedül.
3,7 méteres hosszával aprócskának tűnhet, de a 2,4 méteres tengelytávolság lényegesen több, mint amennyinek elsőre tűnik
A szélessége még úgy is csak 1,66 méter, hogy egyértelműen az autó alján tetőzik, ám crossoversége egyértelmű az 1,6 méteres magassága miatt
Méretei alapján aligha lehet bárhová kategorizálni, a Suzuki például
"ultrakompakt SUV"-ként emlegeti, amiben amúgy van némi ráció. Hozza ugyanis a crossoveres formát, hasmagassága sem kicsi, hajt mind a négy kereke és meglepően magas az üléspozíciója, mindemellett a praktikumra sem igazán lehet panaszkodni. Meglepően sok hely van benne, ráadásul hátul sem kell szűkölködni, hiszen nem zsúfoltak bele még egy harmadik biztonsági övet is: az Ignis bizony négyszemélyes.
A hátsó ülések állíthatók, ettől függ a lábtér és a csomagtartó mérete is, ám gyerekek szállítására még teljesen előrehúzva is alkalmas lehet
A 204 literes csomagtartó is többnek tűnik, bőven belefér egy bevásárlás meg két iskolatáska
Előretolt ülésekkel még barátibb a puttony, a hátsó sor előredöntésével 1000 liter feletti teret kapunk
Az említett hátsó ülések viszont síneken csúsztatva előrébb húzhatók, illetve a támlájuk meredeksége is állítható, így akár meg is duplázhatjuk az alapesetben 204 literes csomagtartóját, az ülőhelyek feláldozása nélkül. Ha belegondolunk az általános iskolák előtt napi szintű jelenségbe, hogy a hatalmas monstrumokkal hozzák az egy vagy két gyereket az iskolába egy gyors bevásárlás, vagy épp munkába rohanás előtt, ezeknek az autóknak nagyjából a 90 százalékát tudná kiváltani egy ilyen Ignis a praktikuma miatt.
A műszerfal egyszerű, de igazából nem is kell ennél több
Az óracsoport analóg, de a központi érintőképernyő azért jelen van, ugyanaz az egység, mint amit a többi Suzukiban kapunk
Ráadásul bent sem kényelmetlen, persze azért nem is kell túl nagy elvárásokat támasztani felé. A műszerfal egyszerű és logikus, nem halmoz el felesleges impulzusokkal, de az átlagos felhasználónak minden információt megad, miközben az összes kezelőszerv kézre áll és megfelelő tapintással, kapcsolási érzettel rendelkezik.
Akadnak szimpatikus részletek a beltérben is
A digitális klíma csak egyzónás
Az Ignis vezetési élmény terén is meglepetést okozott, és nem csak a magas üléspozíciója miatt. A futóműve kellemesen kirugózza az úthibákat, a kormány visszajelzése korrekt, egyedül a karosszéria oldaldőlése válhat zavaróvá, ám az is csak olyan sebességeknél és erőhatásoknál, amelyeket aligha érne el vele az átlagos felhasználó. Mindez még összkerékhajtással is igaz: bár az Ignis AllGrip gond nélkül megbirkózik a földutakkal és a telekjárással, valódi terepezésre nem feltétlenül a legjobb választás, ám ezzel a legtöbb SUV modell így van.
A motor négyhengeres, ebben a kategóriában ez manapság már ritkának számít
A vártnál pörgősebb volt a négyhengeres, 1,2 literes alapmotor is, teljesen korrektül mozgatta városi és országúti körülmények között a mindösszesen 900 kilós karosszériát, ráadásul ilyen körülmények között 5 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométeren. A motor egyébként nem turbós, lágyhibridsége pedig a remek start-stop rendszer mellett némi alacsony fordulatszámnál elérhető nyomatéktöbblettel is szolgál. 83 lóereje bőven elég a legtöbb hétköznapi feladathoz, még autópályán sem volt igazán bajban, persze itt szigorúan 130 km/h a legmagasabb utazósebesség, hiába 165 km/óra a végsebesség. Autópályán egyébként 6 és 7 liter között fogyaszt a sofőr lábának nehézségétől függően.
Hátulról a leglátványosabb, hogy milyen keskeny az utastér az autó aljához képest
Büszkén hirdeti hibridségét és összkerékhajtását is
Az összkerékhajtásos Ignis tehát lényegében a crossoverség abszolút minimuma, a lehető legpozitívabb értelemben. Az árakat már érintettük, ám azért megéri részletesebben foglalkozni a dologgal: a legalapabb, csak elöl tekerő és valóban a képen látható dísztárcsákkal érkező GL modell 5,75 millió forintba kerül a Suzuki kedvezményével. Az egyetlen probléma, hogy jelenleg csak feláras fényezésekkel érhető el, így ideiglenesen a legolcsóbb Ignis 5,92 milliót kóstál. Az összkerékhajtás kizárólag GL+ felszereltséggel közösen választható, így jelenleg 6,84 millióról indul és fűthető üléseket, tetősínt, illetve alufelniket is tartalmaz, ám a tesztautó a még ennél is magasabb, GLX csomagot kapta, amellyel a tempomat és a különböző vezetéstámogató rendszerek is járnak.
A homokszürke metálfényt is hozzáadva 7,24 milliónál állt meg a matek.
A mai autóárak mellett tagadhatatlanul logikus döntés lehet, ám egy házon belüli konkurensről semmiképp sem szabad megfeledkezni. Az Ignis ugyanis az elméleti alapáron is csak 30 ezer forinttal olcsóbb az összkerékhajtással ugyanúgy kérhető, ráadásul ötszemélyes Swiftnél, a kötelezően feláras fényezést is beleszámolva pedig már 140 ezer forinttal drágább is. Az igazi meglepetés viszont, hogy a Swift több extrát kaphat és még úgy is olcsóbb tud maradni a csúcs-Ignisnél, igaz, ekkor már csak 20 ezer forinttal.
Ha mindenki megelégedne azzal, amire valóban szüksége van a közlekedéshez, akkor sokkal többet látnánk az utakon az Ignisből
Az utolsó bekezdéshez (“ráadásul ötszemélyes Swiftnél”): Az alap, GL felszereltségű Ignis még ötszemélyes, csak a drágábbak nem.
Ez kérdés ,hogy miért nincs több a hazai utakon? Elég csak ránézni ezért.