Ullmann Ottó a Pilis Rally-n

Cadillackel nyert a meleg polgármester

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

1978-as Cadillacjével véletlen nyert a folyton rossz fiúk szerepébe bújó színész.

- Színész, szinkronhang, kaszkadőr, táncos, énekes, zeneszerző, zenész és dobos, az Ullmann zenész família tagja vagy, e mellett a nemzetőrségnél hadnagyként szolgálsz, holisztikus gyógyítóként tevékenykedsz és könyvet írsz. Hogyan jellemeznéd magad? Életművész vagy?
- Sokan mondják, én egyszerűen csak jól érzem magam. A hobbim az élet! Egy nagyon kedves barátom egyszer azt mondta: "Ha valaki tönkre megy és az utolsó húszezréből vesz 15-ért egy vizsga nélküli Trabantot, betankol háromért, ezerért mosás-porszívó, az utolsóért pedig egy szivar. Ezután kiszáll egy elegáns,ápolt,úriember forma,szivarral a kezében és széles mosollyal vigyorog a világba, na az az 'UllmannOttójelenség!"
- Lehet benne valami… Tényleg, hogyan lettél veteránautós?
- Mindig az volt a vágyam, hogy az öltözködésemmel, megjelenésemmel egyéni legyek. Nem vágytam soha feltűnő, drága autóra, inkább valami olyasmire, mint Habis Laci bácsinak a Feliciája, Kazal Laci bácsinak a Wartburgja, vagy Rajz Jánosnak a Wartburg kabriója volt.

- Mivel kezdtél?
- Az első autóm egy 1965-ös Ford Mustang volt, amelyet 50 ezer forintért vásároltam tizenéves koromban. Négy keréken egy fémdarabot képzeljenek el, ebbe a fémdarabba pedig bedobozolva a cuccok. Négy évig állt az udvaron, amikor a nagyszüleim azt mondták, hogy vagy elviszem a kocsit vagy megyek vele együtt én is. Így eladtam. Az első kocsim, amivel már közlekedni is lehetett, aztán egy Skoda kupé volt, 22 évvel ezelőtt. Ennek a lévén ismeretem meg Tabányi Sándort, a veteránozást és nem utolsó sorban Sándor édesapját, aki mellett utána tíz évig doboltam.

Körülbelül háromszáz autóm volt életemben...


- És megszállott gyűjtő lettél…
- Igen, ez után folyamatosan gyűjtögettem az autókat. Körülbelül háromszáz autóm volt életemben, most tizenkét autóm, négy motorom, három motorcsónakom és egy hajóm van. Szinte mind a hatvanas-hetvenes években készült. Vásárolni ritkán, eladni sosem tudok jól, viszont folyton csereberélek. Megfertőztem a családomat, édesapámat is… most az ő egykori autójával járok, egy G Mercivel, amelyet tíz éve vásárolt. Sokszor elkértem tőle és azt éreztem, hogy itthon vagyok. Ennél nem kell jobb! Most már tizennyolc éves az autó, négy éve van nálam, egyszerűen elvettem apámtól, kapott tőlem egy másikat helyette. Azóta is nézegetem, hogy akarnék-e drágábbat, újabbat vagy jobbat helyette, de nem.

- Forgatásra is viszed őket?
- Igen, utoljára a Zuhanórepülés című filmet forgattuk, ebben a G Merci volt a főszereplő kocsi. Nagyon sok filmben voltam az autókkal, de úgynevezett „action car driverként” is számos produkcióban működtem közre. Ilyen volt például a Szabadság, szerelem!, ahol nagyon érdekes járműveket próbálhattam ki! Bármit elvezetek, három perc kell csak, hogy megismerkedjek vele. Jogosítványom van hajóra, repülőre, motorra és autóra, tengeralattjáróra mondjuk még nincs.. de nem is rossz ötlet!
- Profi sofőr vagy, a X. Pilis Rally-n az egyik ügyességi kategóriában nem először lettél első, ráadásul 1978-as Cadillac SeVille 5,7d-d mellé stílusosan Wyatt Earpnek öltöztél. Netán gyakorolsz?
- Szerintem csak véletlen lettem első, játéknak fogtam fel a versenyt, nem is vettem igazán komolyan. A jelmezt annál inkább, igyekeztem az autóhoz öltözni. Színész vagyok, és ezt a mindennapjaimban sem tudom megtagadni!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?