Üléskirály – Opel Insignia GSi 2.0 BiTurbo D teszt
Dízelmotorral tálalta sportos Insigniáját az Opel. Na, de mennyire ízletes?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megmondom őszintén, hogy számomra mindig is összeegyeztethetetlen volt a dízelmotor a sportossággal. Hiába indultak a túraautó versenyeken és Le Mans-ban is dízelmotoros, komoly versenyautók. Az Insignia GSi szintén más téren domborít.
Átlagos termetűek egyből úgy érzik, hogy egy úri szabó egyenesen az ő méretükre formázta. Körbeölel, mindig megtart, ha kéred masszíroz, hűt vagy fűt, ám a legnagyobb erénye, hogy hosszabb távon is kényelmes marad.
Pedig sokan szoktak panaszkodni a kagyló vagy kagylósított ülésekre, hogy egy idő után nyomnak, vagy épp deréktáji kényelmetlenséget okoznak. De az Opel üléseiben a világból ki lehet menni! Ami már csak azért is jó, mert a biturbó dízelmotor pont erre való benne.A vezető kap még félig digitális műszeregységet, valamint HUD-ot. Aztán ott van még két gomb a nyolcfokozatú automata választókarja felett. Tour és Sport. Bizony, adaptív futóművet is kapott a GSi.
Sport módban a lelket is kirázza az emberből, ellenben mindent megtudunk az útról, ami fontos a sportos kanyargásnál, a Tour módban pedig szépen ringatózna az Insignia, ha nem 20 colos felniken és veszettül peres gumikon gurulna. Végtére is szerettem a futóművét, az összkerékhajtás pedig mondhatni bolondbiztossá teszi, de azért így is érezni, hogy a nehéz orrát tolja le az ívről tempós kanyarokban.Árak
Tesztmodell alapára
13 560 000 Ft (2020.10.18.)
Tesztautó ára
17 500 000 Ft (2020.10.18.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1956 cm3
Teljesítmény:
154 kW (209 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
480 Nm 1500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,9 s
Végsebesség:
233 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4897 mm
Szélesség:
1863 mm
Magasság:
1455 mm
Saját tömeg:
1697 kg
Össztömeg:
2315 kg
Tengelytáv:
2829 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
490-1450 l
Belső szélesség elöl:
1540 mm
Belső szélesség hátul:
1490 mm
Belmagasság elöl:
910-1020 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
320 mm
Ülőlap hossza elöl:
490-530 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1440 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1040 mm
Csomagtér magassága:
450 mm
Csomagtér hossza:
1080 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1980 mm
Raktérnyílás szélessége:
970 mm
Raktérnyílás magassága:
870 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1956 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
480 Nm 1500 1/min-nél
Teljesítmény:
154 kW (209 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
233 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,9 s
CO2-kibocsátás:
170 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Ha úgy vesszük a GM utolsó Opeles dobásával tényleg maradandót alkotott – értékvesztésben az Insignia ver bármi mást a piacon (még az Alfákat is). Az a baj, hogy mikor a cégek sok ezer példányos Insignia-flottái a piacra kerülnek az a magánvásárlók szép színes egyedi autóit sem kíméli. Márpedig 10 Insigniából 9 egy vállalati menedzser feneke alá kerül.
Valóban elég szarul néz ki, amikor 10 éves Jazz többet ér, mint az Insignia…
Egy „szaros ” opelon mi a bánatos f.sz.m van 18 millió forint. KOMOLYAN MONDOM EZ NEMNORMÁLIS,ÉS AKKOR FINOMAN FEJEZTEM KI MAGAM. ENNYI PÉNZÉRT VEHETSZ EGY KIA STINGERT” ÉS MÉG BENZINRE IS MARAD”.
Pontosan ugyan ez volt a gondolatom!
VICC!…meg úgy ez az egész dízel erőlködés is!
Utána néztem, mert nem birtam lenyelni a 366 Lovas kia ugyan ennyi csak ez ahhoz kávé daráló.
Egy 194 lovas 2.5L Mazda 6 fullosan kb 13M és fényévekkel jobb autó, az értéktartásról nem is beszélve.
Azt ne felejtsük, hogy ezzel párhuzamosan a legolcsóbb felső-középkategóriás is egyben az Insignia, 7.49 m-ért hirdetik a készleten lévő autókat. Ha különlegesebb, drága extrákat kérsz, az mindenhol sok, ill. ezt a GSI-t talán el akarták választani a simától, mint a Mondeonál a Vignale-t.
17.5-ért nyilván értelmezhetetlen egy Insignia, de 27-ért egy 3-as BMW, és 13,5-ért egy Octavia is. (utóbbiak is tesztelt tesztautók voltak)
Attól még vicces, hogy használtan egy Jazz árát éri.
újonnan is. 🙂
jazz 7,239 M Ft-tól van, az Insignia, oké, hogy nem listaáron, de a hahu-n 7,49-től van fenn rengeteg példány.
Hibrid Insignia?
nem hibrid, csak amúgy 2x akkora autó 🙂
Ennyire egyébként nem fontos autó a Jazz, hogy ennyiszer emlegessük, kategóriájában, az európai eladásokban a 23-ik volt tavaly, mondhatjuk hogy marginális szereplő, csak a magyar autós sajtónak köszönhetően kapott ekkora „hátszelet” mint használtautó választási „nonplusultra”
Azt elfelejtettem, hogy a Jazz 4 millióba került 2015-ben :-))
Persze, a magyar autós sajtó szellenti az európai használtpiacon érvényesíthető árakat, nyilván.
Én azért inkább arra gondolok, hogy adott egy rendkívül megbízható és praktikus kisautó, amelyik az újkori jóságából sokkal többet őriz meg, mint a kérdéses Opel.