Ukrán busz balesetezett éjjel a reptéri úton, lejött a teteje
8-an súlyosan, 20-an könnyebben sérültek meg a magasságkorlátozóba rohant emeletes buszban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az ukrán rendszámú emeletes autóbusz tegnap késő este rohant a sokszor kamionokat is megállító magasságkorlátozó kapuba a ferihegyi repülőtérre vezető úton, ám ilyen szörnyű baleset talán még nem történt ott.
Egy hét sem telt a múlt heti, mint azóta kiderült, nem csak a 9 halálos áldozat és a sofőr vezetés, előzés közbeni Facebook Live adása miatt szörnyű, hanem azért is kérdéseket felvető baleset óta, mert az a sofőr jogosítvánnyal, autója műszaki vizsgával sem rendelkezett. Most pedig itt egy újabb elég szörnyű tragédia. Ahhoz már csak-csak hozzászoktunk, hogy a ferihegyi repülőtérre vezető úton beszorul egy-egy kamion a Felsőcsatári úti magasságkorlátozó alá - ezzel több órára járhatatlanná téve a gyorsforgalmi utat -, ám most
az MTI információi szerint ukrán rendszámú emeletes turistabusz olyan sebességgel rohant az acél korlátozónak, hogy az gyakorlatilag leborotválta a tetejét.
Az autóbuszon 48-an utaztak, közülük mindössze 10 ember úszta meg a balesetet, vélhetően mind alul, hátul ültek, míg 8-an súlyosan, 20-an könnyebben sérültek meg, 4 embert a tűzoltóknak kellett kiszabadítaniuk a roncsból. A számok a rendőrség hajnali közleménye szerintiek. Csécsi Soma, a Budapesti Rendőr-főkapitányság szóvivője az MTI-nek nyilatkozva hozzátette, hogy a rendőrség büntetőeljárásban vizsgálja a baleset körülményeit.
A mentési munkálatok idejére a gyorsforgalmi út érintett szakaszát teljes szélességében lezárták a Gyula utca és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér D portája között. A hajnali rendőrségi közlemény szerint a forgalom a műszaki mentés és a helyszíni szemle befejeztével ismét zavartalan - reméljük, hogy huzamos ideig nem történik újabb baleset, bár ez egy kissé hiú ábrándnak tűnik.
Sajnos korábban is történt már ott súlyos baleset. Akkor haláleset is történt:
http://hvg.hu/itthon/20060226busz
Ez az egyik „legérdekesebb” hely Budapesten. A „magasság korlátozó oszlop” alacsonyabban van, mint az aluljáró magassága. A buszvezető azt látja, hogy elfér az aluljárónál. Utána megy tovább kifelé és elhiszi, hogy megfelelő magasságú az oszlop. Aztán jön a darálás…
Valószínűleg itt is ez történt. Anno az volt a magyarázat, hogy azért kellett „jobban rögzíteni az oszlopot”, mert már sokszor megrongálta más jármű… Ezen lassan el kellene gondolkozni!!!
Nincs ezeken a buszokon olyan spéci GPS navigáció, amiben szerepel naprakészen az utak magasságkorlátozása (kapuk, aluljárók, alagutak, stb.), és ha a busz egy olyan ponthoz közeledik, ahol a megadott paraméterek szerint nem fér át, akkor sípol, jelez, figyelmeztet?
Ez annyira alap kellene, hogy legyen szerintem. Még akkor is, ha éppen nincs folyamatban navigálás.
Be kéne tartani a szabályokat. Ja, hogy nem ismerik manapság a táblákat sem…?