Újszerű autók 3 millió forintért – mit kapunk?

Piaci körkép: fiatal, alig futott autók - minden, amit 3 millióért kínálnak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Érdekes gyűjtőfogalom a használt autó, benne van a sokadik tulajnál futó, ki tudja hány kilométert maga mögött tudó csotrogány és az újszerű is. Most utóbbiakra kerestünk.


Mi számít használt autónak és mi újnak, újszerűnek? Ami valakinek használt, selejtezésre váró, az másnak lehet új vagy akár újszerű is. Adózásilag persze egyértelműen meghatározott, például új csak féléves korig és 6000 kilométeres futásig lehet egy autó, ami persze nem előny - addig hiába vesszük meg külföldön, itthon kell utána az áfát is megfizetni, ami a jenlegi, 27 százalékos értékével Európa legmagasabbja. Ha viszont itthonról keresünk autót, az áfát már akkor is megfizették arra, ha épp 6000 kilométernél szerényebb futású és csupán néhány hónapos. Miután előző héten az új év jegyében teljesen új autókat kerestünk a Használtautó.hu rendszerében, ezúttal az újszerű autók kínálatára voltunk kíváncsiak meghatározott összeghatárig: 6000 kilométernél szerényebb futású, 3 millió forintnál nem drágább autókat kerestünk.
Hirdetés

Ennyiért jöhetett bármi, ami a fenti paramétereknek megfelelt, pontosabban klímát azért elvártunk. Nem nagy meglepetés, hogy legfeljebb alsó-középkategóriás modellt kapni újszerűként ennyiért, azt sem sokat, leginkább Renault Mégane-t, illetve a nemrégiben használttesztben citált, a kategória alsó határán elhelyezkedő, ráadásul koros Suzuki SX4-est. A többi modell leginkább mini és kisautó - utóbbiakból viszont kvázi bőséges kínálatból válogathat a valóban újszerű, de nem új autót áhító vásárló 3 millió forintért, a legolcsóbb új autó árának másfélszereséért.
Modell Évjárat Futás Vételár
Chevrolet Spark (1.0, 1.2) 2011, 2012 3-3583 km 1 920 000-
2 480 000 Ft
Chevrolet Aveo (1.2, 1.4) 2011, 2012 5-900 km 2 699 000-
2 999 000 Ft
Citroën C3 (1.4) 2012 3430-5621 km 2 759 999-
2 890 000 Ft
Citroën C4 (1.4) 2011 2000 km 2 350 000 Ft
Dacia Duster (1.6) 2012 1 km 2 999 000 Ft
Dacia Lodgy (1.6) 2012 5300 km 2 750 000 Ft
Dacia Logan MCV (1.5 dCi) 2012 5300 km 2 995 000 Ft
Dacia Sandero
(0.9 TCe, 1.2, 1.6, 1.5 dCi)
2012 0-66 km 2 290 000-
2 990 000 Ft
Fiat 500 (1.2) 2012 1-15 km 2 799 000-
2 999 000 Ft
Fiat Panda (1.2) 2012 61-5600 km 2 495 000-
2 999 000 Ft
Fiat Grande Punto
(1.2, 1.4, 1.3 MJet)
2011, 2012 1-5300 km 2 300 000-
2 590 000 Ft
Fiat Linea (1.4) 2011, 2012 1-6000 km 2 099 000-
2 799 000 Ft
Fiat Bravo (1.4) 2012 1 km 2 970 000 Ft
Fiat Qubo (1.4) 2011, 2012 1-1500 km 2 499 000-
2 890 000 Ft
Ford Ka (1.2) 2012 1 km 2 790 000-
2 890 000 Ft
Ford Fiesta (1.25, 1.4, 1.6 TDCi) 2012, 2013 6-4713 km 2 500 000-
2 999 000 Ft
Hyundai i10 (1.1) 2011, 2012 2198-3773 km 2 299 000-
2 787 900 Ft
Hyundai i20 (1.25) 2011, 2012 0-4806 km 2 499 000-
2 779 900 Ft
Kia Picanto (1.0) 2011, 2012 1-311 km 2 450 000-
2 790 000 Ft
Kia Rio (1.2) 2012 240-3450 km 2 790 000-
2 950 000 Ft
Kia cee'd (1.4) 2012 15-5192 km 2 790 000-
2 950 000 Ft
Lancia Ypsilon (1.2) 2013 1 km 2 890 000 Ft
Mazda2 (1.3) 2011 4550 km 2 950 000 Ft
Nissan Micra (1.2) 2011, 2012 1-814 km 2 290 000-
2 919 000 Ft
Nissan Note (1.4) 2011, 2012 2-2378 km 2 680 000-
2 999 000 Ft
Nissan NV200 (1.6) 2012 5 km 2 750 000 Ft
Opel Astra H (1.6) 2013 6 km 2 990 000 Ft
Opel Corsa
(1.0, 1.2, 1.4, 1.3 CDTI)
2011, 2012, 2013 5-3700 km 2 590 000-
2 999 000 Ft
Peugeot 107 (1.0) 2012 3435 km 2 390 000 Ft
Peugeot 206+ (1.4) 2012 440 km 2 250 000 Ft
Renault Twingo (1.2) 2012, 2013 1-57 km 2 649 000-
2 730 000 Ft
Renault Thalia (1.2) 2012, 2013 1 km 2 250 000-
2 460 000 Ft
Renault Clio
(1.2, 1.5 dCi)
2012 1 km 2 250 000-
2 950 000 Ft
Renault Mégane (1.6) 2012 1-5 km 2 840 000-
2 990 000 Ft
Renault Fluence (1.6) 2012 1-5 km 2 989 000 Ft
SEAT Ibiza
(1.4, 1.2 TSI)
2012 2-10 km 2 890 000-
2 999 000 Ft
Skoda Fabia (1.4) 2012 750 km 2 990 000 Ft
Skoda Citigo (1.0) 2012 2-10 km 2 229 000-
3 000 000 Ft
smart fortwo (1.0) 2011, 2012 2-10 km 2 380 000-
2 690 000 Ft
Suzuki Alto (1.0) 2012 1 km 2 305 000 Ft
Suzuki Splash (1.0, 1.2) 2012, 2013 2-10 km 1 850 000-
2 999 000 Ft
Suzuki Swift (1.2) 2012, 2013 1-253 km 2 490 000-
2 985 000 Ft
Suzuki SX4 (1.5) 2011, 2012 2-10 km 2 450 000-
2 980 000 Ft
Toyota Aygo (1.0) 2011, 2012 1-6000 km 1 750 000-
2 984 000 Ft
Toyota Yaris (1.0, 1.33) 2011, 2012 1-6000 km 2 550 000-
3 000 000 Ft
Volkswagen Up! (1.0) 2012 5-3500 km 2 499 000-
2 999 000 Ft
Volkswagen Fox (1.2) 2011 3900 km 1 999 000 Ft
Volkswagen Polo (1.2) 2012 600 km 2 550 000 Ft

A teljesen új, raktári autók kínálatát számos bemutatóautó egészíti ki, s akad a kínálatban külföldről származó, vélhetően ott is szalonból vásárolt példány. A közel két éve megújult Chevrolet Aveo egy-egy demópéldányát még épp 1000 kilométer alatti futással kínálják, az 1,4-es, gazdag, LT Plus ellátmányú ötajtósokért a csaknem 3,5 milliós listaár helyett 2,7-3 millió forintot kérnek, azaz viszonylag magas a kilométerenkénti értékvesztés. Spark szalonautóként már 2 millió forintért is kapható, a kereskedők természetesen az alapváltozatot is kizárólag klímával tartják, itt is megvan a 20 százalék, azaz félmillió forint feletti kedvezmény.
Citroënből új autó 3 millió forintért sem kapható, szerény futású C3-asok választhatók, aki a korra nem érzékeny, 1,5 évesen kaphat előző generációs, mindössze 2000 kilométert futott C4-est, ráadásul egészen olcsón, 2 350 000 forintért – vonzó ajánlat.
Daciából a népszerű Duster csak szalonból, új autóként kapható, aki megvette, nem válik meg tőle. Lodgy benzinesként, a klímás Arctic ellátmányból, a listaárnál félmillió forinttal olcsóbban, 5300 kilométeres futással kapható. Logan MCV-ből van dízel is, hasonló futással, 3 millió forintért, csaknem egyező árelőnnyel kínálkozik, a Sandero pedig újdonság, csakis újonnan kapható, az összes létező kedvezménnyel, gyári finanszírozással 2,29 milliótól vihető haza klímásan.

Használt helyett csak újat kapni, de azt igen a forgalomba helyezési adatok szerint legnépszerűbb miniautónak számító Fiat 500-ból, 2,8-3 millió forint között, Pandából az új, tavaly kijött verzió szerény futással 2,5 millióért, gazdag ellátmánnyal, listaáránál csaknem 1 millióval, 28 százalékkal olcsóbban is elvihető. Utóbbit mindenképp a megfontolandó ajánlatok közé tennénk, bár vezetni még nem volt alkalmunk e modellt, talán idén tavasszal majd összejön. A nemrég próbált Puntóból temérdek kínálkozik, mind közül két példány a valóban használt, 1000 kilométeres futásuk azonban nem látszik árukon, így jól látszik egy alaptörvény: amiből sok a szalonautó, abból nem érdemes kevéssé használtat venni, hiszen árukért vagy elenyésző felárral teljesen új példány is kapható. Utóbbiaknál persze résen kell lenni, míg a fiatal használtaknál magától értetődő, hogy üzembe helyezett, rendszámozott autókról van szó, az újaknál az a vételáron felül további költség lehet. Átírásivagyonszerzési illetéket pedig mindenképp fizetni kell, 0-3 éves korig azonos mértékűt, így abban nincs különbség.

A Fordok újabb alapigazságot világítanak meg, a 3 millió alatt elérthető Ka mini- és Fiesta kisautók által. Nem csupán listaár-, illetve nem főként listaárkedvezményt adhatnak a szalonokban álló vagy kevéssé használt példányok, hanem az új alapváltozatok áráért gazdag ellátmányt, erősebb, akár dízelmotort is. Így lehet 2,9 millió forintért csúcs, Titanium ellátmányú 1.6 TDCi motoros Fiestát lelni. Bár nem a legújabb verzió, a mintegy 1,5 millió forintos árkedvezmény minden bizonnyal elegendő ahhoz, hogy ezt bárki elnézze.
A Hyundai i20 esetében hasonlóan egy frissítés viszi jelentősen a listaár alá a kevéssé használt példányok árait, a még kisebb i10 esetében pedig nincs mihez viszonyítani, csupán az mondható el, hogy 2,3 millióért megkapható klímával és 3700 kilométerrel a miniautó.

Nem csak egy szegmensben, azonos alapokon indul előbbivel a természetesen jóval frissebb Kia Picanto, mely szép számban leginkább szalonautóként kapható, még érdekesebb a Rio, ami már sokkal komolyabb autó, s nagyobb, 1,2 literes, teljesen kielégítő alapmotorjával, jobb ellátmánnyal is szerény felárral kapható. Van továbbá előző generációs cee’d is, újonnan vagy 5000 kilométerrel, még utóbbi esetében is több mint 6 év garanciával.
Egy Lancia Ypsilon újonnan, egy Mazda2 szerény futással fér be 3 millió alá. Nissan Micra tömegével, Note kisegyterű szép számmal kapható, de akár az óriás családi autó NV200 is elérhető. Opelből a rendőrautónak is szép számmal eladott Astra Classic III 1,6-osa kínálkozik újonnan, kereken 3 millióért, Corsából pedig jóval nagyobb a kínálat, 1,0, 1,2 és 1,4 literes benzinesek egyaránt kaphatók újonnan, szerény futással pedig 1.3 CDTI is elcsíphető.

Peugeot-ból a Citroën C1, Toyota Aygo testvér 107 alig több mint 3000, egy 206+ 440 kilométerrel vihető haza, ha már francia, sokkal vonzóbbak a Renault ajánlatai. Twingo újonnan, szalonból 2,65-2,67 millióért, Clio III ötajtósként és kombiként, előbbiként egyaránt kapható újonnan, 2,2 milliótól, s nem meglepő módon kifutó Thalia is van még 2,25-2,46 millióért. Sokkal inkább a Clio III-at ajánlanánk, hiszen még nullkilométeres dízelként is megvehető 3 millióból. Mégane alap, 100 lovas, Fluence mindkét 1,6-osával, tehát az erősebb, 115 lóerőssel, akár ajándék téli gumival is hazavihető annyiért.
A SEAT kisautója, azaz az Ibiza egy komoly adut tud felmutatni 3 milliós új autóként: az 1.2 TSI motort – ezzel azonban sok jó pontot szerez a nem is szűkös utasterű, amúgy is kellemes vezethetőségű kisautó, melyből 1,4-es szívó benzinessel ST kombi is van. A Skoda Citigo 1190 kilométerrel 2,29 millióról startol, navigációval és gazdag ellátmánnyal, 200 kilométerrel 3 millióért adják, természetesen a két összeg között is van számos ajánlat. Fabia, igaz, nem is alap, hanem korrekt, 1,4-es, 86 lóerős, négyhengeres motorral, elenyésző, 63 kilométerrel szalonautóként 3 millióért, smart fortwo 750-5800 kilométerrel 2,38-2,69 millióért kapható. Lehet vitatkozni, hogy a kétüléses Mercedes-ivadék vagy az indiai gyártású, szintén 2,3 milliós Suzuki Alto a nevetségesebb autó. Az viszont biztos, hogy utóbbi létjogosultsága a szerényebb, hiszen Splash alapmotorral és felszereltséggel, de klímával, újonnan is van már 1,85 millióért, 2,237-ért pedig 670 kilométerrel az ősszel nálunk járt tesztautót közelítő ellátmányú 1,2-es is választható, automata váltós, full extrás GS 3 millióért van. Swiftből mese nincs, korrekt ellátmány és nullkilométer van már 2,45 milliótól – nem véletlenül lett a tavalyi év legnépszerűbb kisautója, az SX4 pedig szintén elérhető annyitól, de messze nem olyan ellátmánnyal, a nagyobb modell még drágábban sem ad a Swiftével egyenértékű felszereltséget.

Ha Toyota, akkor a belépő ár 1,7 millió forint egy 6000 kilométert futott Aygo által, ugyanazon modell újonnan, de úgy is tavalyi modellként a 3 millió forintos árat közelíti. Yarisból van egy külföldről származó alapgép 2,55 millióért és hazai 1,33-as kereken 3 millióért. Volkswagenből 2 millióért az itthon nem kapható Fox alig több mint 1 évesen, 3900 kilométerrel 2 millióért, egy tavalyi alap Polo 600 kilométerrel 2,5 millióért kapható meg, s ugyanott startolnak az up! miniautók is. Utóbbi gazdag ellátmánnyal és 3500 kilométerrel ugyanúgy 3 millió, mint az aszkéta fogyasztású, közepes ellátmányú, ellenben új, robotizált váltós is.
Kínálat tehát bőven kínálkozik újszerű autókból 3 millióért, akinek az ár a fontos, a Reanult-nál jó boltot csinálhat, ha mellé meg tér is kellene, a Daciánál érdemes kopogtatni – nem kell messzire menni. Lehet továbbá találni érdekes Fordokat, SEAT-okat, s miként minden autó mellé lehet érveket gyűjteni, a legtöbb újszerű, nem túl drága mellé is. Na jó, a Suzuki Alto vagy az 1,0 literes Opel Corsa mellé nehézkesen, esetükben a vételár még lejjebb tornászása vagy az ajándék extrák, szolgáltatások csábíthatják leginkább a vevőt. Ha tehát nincs vágyott modell, érdemes az eladókat versenyeztetni, s megtudni, ki mit ajánl egy konkrét fizető kuncsaftnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?