A tavalyi, centenáriumi 24 órás Le Mans után ismét a Ferrari győzött, ezúttal az 50-es autóval
Tavaly, 58 év után először egy Ferrari szelte át elsőként a célvonalat a 24 órás versenyidő végén a Le Mans-i aszfaltcsíkon. Akkor az 51-es AF Corse egysége ünnepelhetett a pódium tetején, idén viszont az 50-es rajtszámú csapat bizonyult a legjobbnak. Az Antonio Fuoco, Miguel Molina és Nicklas Nielsen trióval felálló egység 14,2 másodperccel győzött a 7-es Toyota (Jose Maria Lopez-Kamui Kobayashi-Nyck de Vries) előtt, míg a már emlegetett 51-es testvérautónak 36,7 másodpercet adtak. A maratoni hosszúságú biztonsági autós fázis(ok)nak és a népes mezőnynek köszönhetően régen fordult elő, hogy ilyen sokan körön belül érjenek be az aktuális győzteshez mérten.
Az eső alaposan feladta a leckét a csapatoknak. Mivel a WEC-ben nincs átmeneti esőgumi, így a kisebb zivatarokat néhány autó szárazpályás abroncsokon bekkelte ki
A dobogóról mindössze bő egy másodperccel maradt le a 6-os Porsche, míg a megszokotthoz képest jóval több hibával dolgozó 8-as Toyota ezúttal csak az 5. helyre volt elég. Hatodikként (közel két perces hátrányban) az 5-ös Porschét intették le, míg az Amerikából érkező 2-es Cadillac tisztes helytállással a hetedik pozíciót szerezte meg. Ugyan több mint három perces hátránnyal, de még körön belül fejezte be a viadalt a két Jota is, nyolcadikként a 12-es, míg kilencedikként a 38-as.
Az éjjeli órákban megérkező extrém mennyiségű csapadék miatt 4 és fél órán keresztül körözött a mezőny a biztonsági autó(k) mögött
A Hypercarok mezőnyében az Alpine és a BMW is hamar kiszállt a győzelemért folytatott harcból. Előbbi a verseny első harmadában vesztette el mindkét autóját, de a német gyártó prototípusai sem élték meg a reggelt. Igaz, az utolsó körben a különleges festéssel ellátott 20-ast visszaküldték, de még így sem teljesített 100 kört, szemben a győztes 311 fordulójával.
Az LMP2-es kategóriában a 22-es United Autosports szerezte meg a kategóriagyőzelmet Oliver Jarvis, Bijoy Garg és Nolan Siegel vezetésével. Mögöttük a tavalyi győztes 34-es Inter Europol futott be Clément Novalakkal a volán mögött (a másik két versenyző Vladislav Lomko és Jakub Smiechowski), a dobogó alsó fokára pedig a 28-as IDEC Sport egysége állhatott fel, név szerint Paul Lafargue, Job van Uitert és Reshad de Gérus. Az LMGT3 kategóriában Porsche győzelem született a 91-es egység jóvoltából, míg a második helyen a 31-es BMW M4 futott be. A GT autók között harmadikként az új Ford Mustanggal versenyző 88-as egység végzett.
A Toyota még az utolsó órában is lőtávolban volt a Ferrarihoz képest, de inkább biztosra mentek a nedves pályán