Újraindult a rali a használtautó-piacon
Ismét emelkedőben az új Használtautó-index
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Negyedével több használtautó fogyott a második negyedévben, mint az elsőben.
Rekordmennyiségű, mintegy 175 ezer használtautó adásvétele zajlott Magyarországon a második negyedévben, szemben az előző negyedévi 158 ezerrel. Mindez a csökkenő átlagár ellenére is jelentős, közel 7 pontos emelkedést eredményezett a gazdát cserélő hazai használtautók összértékének alakulását mutató új Használtautó-indexben, melynek értéke meghaladta a 135 pontot.
„Míg az év eleje némi visszaeséssel indult, a második negyedév a szokásos szezonális erősödésnél is nagyobb forgalomnövekedést produkált” – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. – „A növekedésben elsősorban az játszott szerepet, hogy a használtautó-piac mindkét utánpótlási szegmensében jelentős növekedés zajlott: míg a használtautó-import volumene a második negyedévben 11 százalékkal múlta felül az első negyedévi teljesítményét, az újautó-eladások ugyanebben az időszakban több mint 25 százalékkal növekedtek.”
Mi is az a Használtautó-index?
A Használtautó.hu által negyedévente bemutatásra kerülő index egy gyorsmutatója a használtautó-piac aktuális állapotának. Az index egy arányszám, amely az adott időszakban elkelt használtautók aktuális összértékét viszonyítja a korábbi időszakokhoz. A megújult Használtautó-index a Használtautó.hu-n kívül a vele közös tulajdonban lévő Jófogás.hu autóhirdetési adatbázisára is támaszkodik, így 2016-tól immár a teljes hazai használtautó-forgalom több mint 90 százalékát felölelő piaci szegmensről rendelkezik közvetlen információval. Új viszonyítási pontnak emiatt 2016 elejét jelöltük ki, a piaci mozgásokat pedig 2014 elejétől mutatjuk be: a 2008-as válságot követő hosszú stagnálás után ugyanis ekkortól kezdett látványos emelkedésbe a használtautó-piac.
A Használtautó.hu által negyedévente bemutatásra kerülő index egy gyorsmutatója a használtautó-piac aktuális állapotának. Az index egy arányszám, amely az adott időszakban elkelt használtautók aktuális összértékét viszonyítja a korábbi időszakokhoz. A megújult Használtautó-index a Használtautó.hu-n kívül a vele közös tulajdonban lévő Jófogás.hu autóhirdetési adatbázisára is támaszkodik, így 2016-tól immár a teljes hazai használtautó-forgalom több mint 90 százalékát felölelő piaci szegmensről rendelkezik közvetlen információval. Új viszonyítási pontnak emiatt 2016 elejét jelöltük ki, a piaci mozgásokat pedig 2014 elejétől mutatjuk be: a 2008-as válságot követő hosszú stagnálás után ugyanis ekkortól kezdett látványos emelkedésbe a használtautó-piac.
A használtautó-import továbbra is elsődleges forrása a hazai használtautó-utánpótlásnak: az első félévben behozott 73 500 személyautó 34 százalékkal több, mint az ugyanekkor forgalomba helyezett 54 800 darab új gépkocsi. Két évvel korábban azonban az import mennyisége még 55-60 százalékkal haladta meg az új autókét, vagyis az újautó-eladások szerepe a hazai járműpark cserélődésében ismét egyre jelentősebbé válik.
A használtautó-piacon továbbra is jobbára ezzel az öt márkával találkozhatunk
Az idei első félévben itthon értékesített használt autók mintegy fele (49%) öt márka valamelyikét képviseli. 14 százalékos részarányával továbbra is az Opel vezet, a második legjobban forgó márka a Suzuki, tíz százalékos részesedésével. Őket sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault követi.
A használtautó-piac legfontosabb mutatói - 2017. II. negyedév
Új Használtautó-index: | 135,2 | Kínálati átlagár (ezer Ft): | 1871 |
Változás az előző negyedévhez képest (%pont): | +6,8 | Változás az előző negyedévhez képest (%): | -5,0 |
Ez így van…
1. Na igen, ha ez így működik akkor gáz. Nyugatabbra sokkal barátibb, de az is igaz, hogy magasabbak a díjak. Egy éves díj egy 110 LE-s kocsira 300-400 EUR. Full Casco meg 1200-1800EUR/év. Részeletekkel nem akarlak keseríteni, de a bánásmód szerintem eléggé baráti (most egy VOlvo-specialista biztosítónál vagyok ami a márkarekesekdéssel dolgozik, előte meg egy másik országban egy szimpi közvetítővel volt dolgom, ami fontosabb volt mint a biztosító maga (asszem Axa itrodát vezetett)).
De akárhogy is kicsit elkanyarodtunk a lényegtől, a biztosítástól függetelnül szerintem hálásak lehetünk hogy bebenedik az régebbi autókat, mert 10 éve mindenkit ultraelavult (1984-es fejlsztlsű) Suzuki Stiftekbe erőltettek az elmebeteg regadókkal. Úgy 2010 óta ez lényegesen javult…
2. Ha jól értem ez arról szól, hogy a biztosító ezzel teszi rendbe a saját kockázati portfolióját. Ha emelnek akkor érdemes váltani. Viszont ha ennyire macerás a rendszer akkor főleg szemétség az, hogy hagytak zűrös biztosítókat pályára lépni…
Akár hogyan is vagyunk, még ha elégedetlenek sokan is helyzetükkel, azért Magyarország a világ boldogabbik feléhez sorolható.
[i]“Nem tudom mire gondolsz”….[/i]
Megszerzed a gépjármű vezetői engedélyt, majd veszel egy autót, annak a Kötelező felelősség biztosítása 0-ról fog indulni. Ez idáig O.K. Annak rendje módja szerint fizeted a kfb-i díjat, és nem okozol balesetet, akkor mintegy 20 év után eljutsz a B10 -es bónuszig. Veszel a fő autód mellé egy másodikat, pl. hobbiként, hiába szereztél jogosultságot a B10-re, az csak fő autódra vonatkozik. A második autód biztosítása 0-ról fog indulni, habár egyszerre egy időben csak 1-el tudsz közlekedni. További 20 év után ahogyan párhuzamosan használod őket, eljutsz azzal is a B10 bónuszig. Esetleg gondolsz egyet, mivel autódömping van, olcsó a használt autó, felényibe kerül, mint pl. egy hasonló korú jobb motorkerékpár, veszel a meglévő kettő mellé egy harmadikat is. Hiába van immár duplán, azaz 2 maximális bónuszod is, a harmadik autódnál ugyanúgy 0-ról fog indulni a biztosításod!
[i]“Ennyire gáz lenne a magyar biztosítókkal a helyzet”?[/i]
Így is fogalmazhatunk, de úgy is, hogy elkezdték drasztikusan emelni a díjakat. Mint ahogyan írtam, egyik évről a másikra, anélkül, hogy bármi változás történt volna az adataimban, 80%-al megemelték a biztosításom díját.
A világ boldogabbaik felén le tudják cserélni 3 évente az autókat, és itt nagyobb éhségük van az embereknek hasznlált 5 éves autókra mint ott. Szóval inkább köszönd ad hálát a “hatalmi monopóliumoknak”, hogy az új ár 10-30%-áért v
logathatsz modern autókban amelyeknél modellgenerációnként megfordul a technológia ciklus, és nem a valódi hatalmi monopóliummal van dolgod ami elveszi és feléli mindazt amiért a szüleid megdolgoztak, és ráadtukmál egy”haldokló nyugat” által levedlett műszaki értelemben 15 éve nem fejlesztett xarkupacot.
Nem tudom mire gondolsz, én az első külföldi autómra édesapám bónuszával indultam, és azóta többször váltottam országot és autót sosem vettek vissza a bónuszomból. Az egyszerúség kedvéért az asszony autója is a nevemen futott, de ha az ő nevére vették volna akkor is megkapta volna a bónuszt. És ismerek olyat aki inkább Németországban regisztrált mert jobban járt vele.
Mondjuk számít hogy Cascót is igénybe veszek a fő autóhoz, de alap kgfb sem volt nehezebb. Ennyire gáz lenne a magyar biztosítókkal a helyzet?
A világ “boldogabbik” felén óriási (használt) autódömping van. A szokásos, az “átkosban” szálló igévé vált, “imperialistákra” jellemző “túltermelési válság”. Majd tesznek róla a nagy hatalmú monopóliumok. Olyan termékeket (autókat) fognak gyártani, ami záros (rövid) határidőn belül eldobandóvá válik, ezzel a probléma lerendezve.
Ennek a biztosítótársaságok fognak véget vetni pénzéhségükkel, a díjak emelésével. B10-es bónusszal egyik évről a másikra 80%-ot emeltek a kötelező biztosítási díjamon. Arról nem is beszélve, hogy 3 autóval egy időben nem tudsz menni, csak 1-el, és hiába van B10-es bónuszod, a második és harmadik, stb. autóra a biztosítás 0-ról indul.
Egyre jobban élünk gyerekek! Lassan nálunk is minden családban 3 autó lesz, egy 14 éves, egy 18 éves, meg egy 22 éves…