Nappali menetfény és LED fényszorók, a restomodok kötelező eleme
A veteránozás új fejezete nyílt meg a restomodok megjelenésével, a modernizált klasszikusokkal olyan réteget is be lehet vonzani az öreg autók világába, akik amúgy messze elkerülnék a több tíz éves modelleket. Az újraálmodott autók gyorsabbak, komfortosabbak és megbízhatóbbak lánykori önmaguknál, hétköznapi használatra tökéletesen alkalmasak. Ugyanakkor tény, hogy ezek az autók eredeti példányokból készülnek, így az ilyen átalakításokkal egyre csak fogynak a gyári kivitelű modellek.
Nagyobb kerekeket kapott a régi-új 928, hátul a mostani 911-eshez hasonló a megjelenés
A Nardonne Automotive Porschéja megtartotta a gyári kinézetet, épp csak leheletnyit frissítettek a külsőn. A kerekek két mérettel nagyobbak lettek, immár 18 colosak, megjelenésük a gyári felnihez illeszkedik. A restomodok kötelező eleme a LED világítás, szerencsére a bukólámpák is átvészelték az átalakítást. A hátsó fényszórók egy csíkban folynak össze, így sötétben a legújabb 911-esre hasonlít a veterán sportkocsi.
A beltér gusztusosan retró, a kormányszervo elektromos, Apple CarPlay kapcsolja a telefont az autóhoz
Az utastér szuperül hozza a nyolcvanas évek hangulatát, ugyanakkor a modern funkciók is elérhetőek (például telefon párosítás), ám a szem elől rejtve maradnak az anakronisztikus megoldások. Sok hasonló felújítás az elektromos hajtás beépítésébe torkollik, ami jóval egyszerűbb, mint az eredeti motor és hajtáslánc teljes felújítása, korszerűsítése. A 928 esetében kitartottak a dugattyús motor mellett, a szívó V8-as a gyári 350 lóerő helyett 400-at teljesít, a korabeli ötfokozatú váltót immár hatgangos helyettesíti. A prototípust az idei Goodwood Sebességfesztiválon láthatja a közönség, a gyártás beindítása 2024-ben várható.
Ötven lóerővel erősebb a V8-as a gyári állapotánál, a lengéscsillapítók elektromos vezérlésűek