Az Alpine A110-essel indult a Renault és a csendőrség kapcsolata
Nemrég jött a meg sajtóhír arról, hogy a francia csendőrség hetven darab Renault Mégane RS-t vásárol elfogóautó-flottájának frissítése miatt. A hír nem annyira érdekes, mint első hallásra gondolnánk, hiszen már korában is használtak hasonló mennyiségben Renault Mégane RS-t a gendarme-ok ilyen célokra. Különben is, aggódjanak a francia gyorshajtók. Ami igazán megragadta a figyelmünket a rövid sajtóközleményben, az annak a közlése volt, hogy már hosszú távra tekint vissza a csendőrség és a Renault kapcsolata, amely az Alpine A110-es típussal indult. Még ha technikailag csak 1970-től számít is a Renault birodalom részének az Alpine.
Lütyő és Gabaj élőben, az autópályán való szolgálatteljesítés során
Akkor kattant rá az Alpine A110-esre a Gendarmerie, amikor a hetvenes évek elején sorra nyerte a ralikat az autó. Megvolt tehát a bizonyíték arra, hogy ezzel a francia autóval különösebb erőlködés nélkül utol lehet érni az esetleges gyorshajtókat. Megszületett tehát a kapcsolat a csendőrség és a Renault között, amelyet aztán folyamatosan ápoltak is.
Elfogóautóként vetették be a legerősebb francia autókat
Amikor megjelent, rögtön az A310-es is bekerült a csendőrség flottájába, a még nagyobb teljesítményű autó azt is jelentette, hogy a gyorshajtóknak egyre kevesebb esélye volt a menekülésre. Magától értetődően az utolsó pillanatig kitartottak az autó mellett, a V6 GT-vel bezárólag zárult az Alpine és a csendőrség viszonya. De nem csak a nagy csúcsmodell gyarapította a flottát, Renault 5 Alpine Turbókat is használtak.
Az Alpine-korszak után az R21 Turbo volt a csendőrök kedvence - pratikusabb a V6 GT-nél
Amikor az Alpine márka megszüntetéséről megszületett a határozat, a Renaultnak épp volt a kínálatában olyan modell, amivel ki tudta váltani a sportkocsikat. A Renault 21 Turbo meglepő teljesítményű, de egészen hétköznapi megjelenésű (a spoilerektől eltekintve) autó volt, amelynek praktikus karosszériája nagy könnyebbséget jelentett a menetfelszerelések elhelyezésében.
A forró Renault azóta is a csendőrség flottájában vannak, 2010 végén hetven új Mégane RS áll szolgálata - Cup futóművel, mert úgy fürgébb a kanyarokban