Rallye Monte-Carlo - hangos és benzinpusztító versenygépek helyett ezúttal alternatív hajtású, csendes, szerény fogyasztású gépek álltak rajthoz, köztük hibrid Toyoták
Versenyben a Toyota Auris HSD
Monte-Carlo az elektromos járművek fellegvára: egyrészt 300 nyilvános töltőállomás üzemel a hercegségben, másrészt a környezetet kímélő járművek esetén a vételár egyharmadát állami támogatásként megkapja a vásárló, és még a parkolásért sem kell fizetni. A
Monte-Carlo Rali idén volt 100 éves, ám a klasszikus téli futam után a múlt hétvégén újra megrendezésre került egy FIA verseny, az
Alternative Energies Cup nyitófutama, az 5. Monte-Carlo Rali alternatív meghajtású járművek számára. A festői, francia és svájci alpesi környezetben zajló viadalon többféle kategóriában indultak a résztvevők (az összemérhető rangsorolást bonyolult számításokkal végezték a bírák), de csak olyan autóval lehetett rajthoz állni, amelynek szén-dioxid kibocsátása nem haladta meg a 115 g/km értéket. Az összetett győzelmet a francia ex-Formula-1-es pilóta, Eric Comas és navigátora, Sebastien Chol szerezte meg egy Tesla Roadster elektromos sportkocsival, míg a harmadik, a negyedik, az ötödik és a hatodik helyezést egy-egy Toyotával zsebelték be - két Prius és két Auris HSD sorrendben. Az átlagtartó futamot az
Auris HSD-vel versenyző Durand-Bernard páros nyerte meg, megelőzve egy
Honda CR-Z-t hajtó olasz, és egy másik hibrid Aurist hajtó svájci duót. Kapcsolódó információ, hogy a Toyotákra a Yokohama gumigyár speciális, kimondottan hibridekhez fejlesztett BluEarth abroncsait szerelték. A Toyota német képviselete, a Toyota Deutschland két újságíróval képviseltette magát: Jan Wilms és Jack Kulcke végül a 68. helyre kormányozta az Auris HSD-t a 108 indulóból.