Még nem tudni pontosan, milyen lesz a Saab 93, de a tervezők sok repülőgépes formajegyet akarnak rajta megvalósítani (kép forrása: Autocar)
A brit Autocar részleteket közölt a Saab 9-3 következő generációjáról: új névvel és a kínálatba visszaillesztett ferdehátúval 2012-től jelenik meg a piacon a következő Saab. A 93-as a klasszikus 900-asra is emlékeztetni fog a csapotthátú változattal. A négyajtós nyitja majd a modellpalettát, csak később jön a kabrió és a hatchback, majd a kombi zárja a sort. A Saabnál sok elvárást támasztanak az új generációval szemben: az eladások ugrásszerű emelkedése a cég fizetőképességének kulcsa lesz. Az árképzés pikantériája, hogy a méretben eggyel kisebb Audi A3 árszintjét jósolják a jövendő Saab 93-nak.
Az új négyajtós fogja először használni a „Phoenix Architecture” nevű padlólemezt. Valószínűleg megkapja a nemrég bemutatott 9-5 futóművét is (HiPer első rugóstag és H-karos hátsó felfüggesztés). Emellett duplakuplungos váltót és összkerékhajtást vezetnek be a programba. Belül a 9-5-höz hasonló, a sofőrt körbeölelő középkonzolt találjuk majd, de légiesebb formában.
1956 és 1959 között már létezett Saab 93
A Saab 93 motorparkja egyelőre homályban maradt. Az biztos, hogy az új generációs motorok bevezetése előtt még lesz egy frissített 9-3, amely 1,6 literes GM-turbómotort kap, de a jövőt teljesen más irányba tereli a Saab. Egyes források szerint már le is szerződtek BMW-eredetű benzin- és dízelmotorok beépítésére, például az egyhatos motorok sorát nyitná a Mini Cooper S 184 lóerős twin-scroll turbósa és a Countryman 112 lovas dízele.