Megduplázódott a piac, ezért a Toyota újra készít kisautó-buszlimuzint
2002 óta megduplázódtak a kis kategóriás buszlimuzinok eladásai Európában, így a Toyota elérkezettnek látta az időt arra, hogy visszatérjen ebbe a kategóriába. Ezt a Verso-S elnevezésű nehézbombázóval teszi meg a japán cég. A mindössze 3990 mm-es hossz ellenére ugyanis sikerült 1515 kg vasat és műanyagot belesűríteni a karosszériába, ahol még elég helyet is hagytak öt embernek, illetve 430 liter csomagnak – igaz, ez utóbbi értékben már a pótkerék-mélyedés is bele van számolva. A magas önsúly minden bizonnyal annak következménye, hogy a hatalmas méretű üvegtető miatt jobban meg kellett merevíteni az autó utascelláját, hiszen hiányzik a két B oszlopot egyenesen összekötő vasdarab.
Rengeteg hely, jó minőségérzet, és akár a raktér felől is ledönthető hátsó támlák
A száguldozás helyett tehát inkább arról szól a Verso-S, hogy az utasok jól érezzék magukat. Az eddigi Toyota kisautóknál sokkal jobb minőségérzetet ígérnek, több helyen hasznának puha műanyagokat, a középkonzol tájékán valódi fém betéteket helyeztek el. Különösen keskeny támlával rendelkező első üléseket terveztek, hogy a hátul utazók a lehető legtöbbet élvezhessék a 2550 m-es tengelytávolságból adódó nagy lábtérnek. A 60/40 arányban osztott hátsó üléstámla egy mozdulattal dönthető le az utas- és a csomagtér irányából is, utóbbinak a padlója alaphelyzetben a rakodóperemmel egy magasságban van – bővítéskor teljesen sík lesz a padló -, de szükség szerint 95 mm-rel lejjebb is lehet helyezni. A 430 literes befogadóképesség utóbbi fiók és a pótkerék-mélyedéssel együtt értendő, a hátsó támlák ledöntését követően legfeljebb 1388 literes rakteret lehet kialakítani az autó hátuljában.
A biztonsági felszereltség teljes, de nincs légkondi és rádió az alapváltozatban
A 2011 első negyedévében a márkakereskedésekbe kerülő autó szériában kap elektronikus menetstabilizálót, hét légzsákot, távirányítós központi zárat, légkondi és rádió azonban csak a második szinttől van a fedélzeten. Kétféle motor közül lehet választani, az 1,3 literes benzines 99 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy fokozatmentes automatikus váltóval párosítható, a motorleállító feláras extra. Az 1,4-es D-4D 90 lóerős, és az 1800-2800 közötti 205 Nm-es maximális nyomatékával sokkal könnyebben mozgatja a másfél tonnás autót, mint a benzines. Ennél a hatfokozatú,kézi kapcsolású váltó helyett hatfokozatú, robotizált egység kérhető. Árakat a Verso-S forgalmazásának megkezdése előtt közöl majd a Toyota.
A dízel jobban illik az üresen 1,5 tonnás autóhoz