Újra gyártásba kerülhet minden idők legdrágább autója
A Jaguar után a Ferrari is újra gyártana veteránt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minden idők legdrágábban elárverezett autója egy Ferrari 250 GTO, az utóbbi években több tízmillió dollárt fizettek értük. A Ferrarinál most gondolkodnak, hogy újra gyártsák a GTO-t.
A ritka veteránautók mindig is jó üzletnek számítottak, ám évek óta a Ferrarik uralják az eladási listák élét. Az olasz gyártó 250-es modelljei évről-évre döntik meg a rekordokat, minden idők legdrágábban elárverezett autója pedig egy 250 GTO, 38 millió dollárért kelt el pár éve a Bonhams aukciósház árverésén, de 30 alá nem igazán mentek azóta sem az árak. Ha éppen eladósorba kerül egy a 39-ből, garantált az irreálisan magas ár, ezért is készülnek most valamivel a Ferrarinál.
A Genfi Autószalonon beszélgetett Sergio Marchionével a Top Gear egyik újságírója, a Ferrari vezér neki árulta el, hogy nagy üzlet az, amit a Jaguar csinált a Lightweight sorozat újragyártásával, és ők is hasonlóban gondolkoznak. A Jaguar nemrég elkezdte befejezni az E-Type versenyautók gyártásának eredeti sorozatát, valamint az eredeti XKSS-t és a D-Type versenyautót is gyártják, de már az Aston Martin is bejelentette hasonló terveit a DB4-gyel. Marchione elárulta, ha minden összejön, akkor pár éven belül ők is beszállnak ebbe a körbe, az újságíró kérdése pedig kifejezetten a 250 GTO-ra irányult, így vélhetően ezt fogják folytatni. Nem lesz egyszerű a feladat, hisz az eredeti karosszériasablonokat a Ferrari nem őrzi már, éppen pár évvel ezelőtt cseréltek gazdát az eredeti szerszámok, szintén dollár milliókért.
A régi Ferrarik valóban a legdrágább autók közé tartoznak, de talán Ferrari az egyetlen elismert márka amelyik teljességgel lexarta ezt. Megint látszik hogy Marchione mekkora strici, miközben a Jag vagy a Porsche hatalmas szolgáltatást épített ki a márkarajongóknak, a Ferrari egyáltalán nem foglalkozott sem a vevőkkel sem a rendezvényekre kijáró látogatókkal.
Most pedig Marchione odaxart egy haalmasat az asztalra ezzel. Bár ezek az eredeti modellek töredékéért fognak elmenni (max egy új alap ferrari árát remélhetik), valszeg nem fog jót tenni a valódi modelleknek.
Úgy emlékszem az eredeti 3 liter 300 lóerő volt. Ez még ma is ritka literteljesítmény szívómotortól.
Mostanában több filmben is komolyabb szerepet kapott a 250 GTO: legutóbb a „Kipörgetve” c. filmben bukkant fel, az U.N.C.L.E. emberében is szerepelt, de valami hasonló Ferrari volt a „Hogyan lopjunk felhőkarcolót?”-ban is, amin Ben Stiller vezette le az indulatait 🙂
Lukas Hüni vagy 8 db 250-es és 275-öst hozott el Párizsba
http://autossagok.blog.hu/2018/02/11/retromobile_2018_2_resz#gallery-1518343217_1
Képzelem mennyire pipa lehet most a fazon…
Amúgy a korai ferkák számozása kicsit trükkös, mert a 250 csak a motort takarja a karosszéria akkoriban harmadlagos volt, ahogy Enzo is szokta volt mondani, az aerodinamika azoknak való, akik nem tudnak motort tervezni 🙂
Azt hiszem a 456 GT volt az egyetlen az újabb modellek között ahol a típus szám egy henger űrtaltalmát jelölte.
Itt egy teljesebb összefoglaló:
http://autossagok.blog.hu/2017/08/06/a_ferrarik_elnevezesenek_ideologiaja
A 488 is egy henger után kapta. De az 599 vagy a 360 nem.
És ahogy korábban írtam, a koreai modelleknél egy tucat karosszéria is tartozhat egy számhoz.
koreai- korai 🙂
Valóban! Mondjuk ki lehet szorozgatni de ezt nem tudtam.