Újra fellángolhat a Renault spanyol tüze?
Modern Renault Fuego tanulmány a független tervezőcsoporttól
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Fuego kikopott az utcaképből, de az Idecore tanulmánya visszahozná ide, a XXI. századba.
Duplán spanyol a Fuego, egyrészt, mert a neve spanyolul tüzet jelent, másrészt, mert a Renault spanyol gyárában készült 1980 és 1986 között. Az eredeti Fuego formáját a Citroën SM-et is jegyző Robert Opron tervezte, és a Renault 18 technikájára épült. Argentínában egészen 1995-ig gyártották. Nálunk sem ismeretlen, hiszen olcsó használt autóként a rendszerváltáskor szép számmal hozták be hozzánk is. A korosodó kocsik azóta kikoptak a forgalomból, és egy egyben megmaradt ritkább változat ma már megint érdekes darab.
A francia Ford Capri, vagy ha úgy tetszik Opel Manta sziluettje bár nagyon hasonlított a Porsche 924-aséra, mégis egész egyedi lett. Az egész kocsi tiszta '80-as évek, ami megint divatos, persze van, akinek nagyon nem jön be. Az Idecore tervezőcsapat modern Fuegója nem háromajtós és üvegkupolaszerű hátsó ajtós, mint a Renault-é, hanem a Mazda RX-8 stílusában kis csonka ajtókat kapott a rendesek mögé. Bár csak rajzasztalon létezik, de hossza 4,6 méter, szélessége 1,9 méter, magassága meg csak 1,24. Tengelytávja 2,855 méter, hajtása dízelhibrid. Belsőégésű motorja 160, a villany 95 lóerős, ezzel a hajtáslánc összteljesítménye 255 lóerő lenne. Hajtását több módban lehetne állítani: lenne teljesen elektromos, hibrid és téli, rossz tapadási viszonyokhoz optimalizált is.
Tényleg „penge” ez az Idecore. Fogták a BMW i8-at kicsit módosítgatták és kiadták, mint saját dizájn…Fantasztikus
Renault i8