Újra fejik az autósokat Óbudán
Érdemi válasz hiányában újra megnyitották a kerületnek vagyonokat hozó büntető kamerát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Figyelem! Mindenki vigyázzon a Szépvölgyi út, Bécsi út kereszteződésénél, az 50 ezres büntetéseket újra osztogatják. A III. kerületi polgármester szerint jogosan használják a kamerát.
Ismét beindult az utóbbi hónapokban nagy port kavart óbudai bírságoló kamera. A legutóbbi történések után, miszerint a főváros és az ORFK is szabálytalannak titulálta a kihelyezett kamerát, a III. kerület Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyelete azt lekapcsolta, amíg nem tisztázzák magukat. Az ORFK álláspontja szerint a kihelyezett kamera jogszabályba ütközik, mivel nem zárt rendszerű, a közterület-felügyelet csak akkor büntethetne, ha embereik személyesen a helyszínen bírságolnák az autósokat.
Bús Balázs, a III. kerület polgármestere levélben kért részletes tájékoztatást Papp Károly országos rendőr főkapitánytól, érdemi választ azonban nem kapott, pontosan milyen jogszabályokat sért a kamerás díjbeszedés. A március 31-én felfüggesztett büntetésbehajtás óta megsokszorozódott az egyébként szabálytalanul a Bécsi útról jobbra fordulók száma, így Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyelete újra működésbe hozta a kamerát, és április 24-e óta ismét küldik az 50 ezres csekkeket. Az Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyelet saját weboldalán[/url] közölte az információkat, ahol azt is írják, Az Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyelete által üzemeltetett közlekedési ellenőrző berendezések és az ezek alapján kiszabott bírságok mindenben megfelelnek a vonatkozó jogszabály által előírt követelményeknek.
A jobbra kanyarodás valóban szabálytalan a kereszteződésben, és a forgalmi rend változását is elég egyértelműen kitáblázták. Ugyanakkor a kanyarodásonként kiszabott 50 ezer forint büntetés irreálisan magas, ráadásul hetek telnek el a szabálytalankodás és a csekk kézhezvétele között, így történhetett, hogy sokan több százezres bírságot halmoztak már fel.
Ez egy csapda a lakosságról még egy bőrt lehúzni. Parkolóórre mindig van pénz de orvosra, növérre soha. Egy utcában 3 parkolóőr…
“Ez legalább akkora szabálytalanság, mintha a körforgalomban ellenkező irányba megy be valaki.”
Hú, de sötét vagy te!
Bocs lemaradt. Érdekes módon a szembejövők nem akarnak balra, a Szépvölgyi útra kanyarodni. Félnek, mert ismerik a táblákat ?
Teljesen jogos a büntetés.Ez legalább akkora szabálytalanság, mintha a körforgalomban ellenkező irányba megy be valaki. Ha nem tudja a közlekedési táblákat értelmezni, akkor milyen módon kaphat jogosítványt. Ja, hogy az nem érdekel senkit, csak az, ha szabálytalan akkor miért fizet ? Nevetséges egy ország és mégis erre szavaznak. Valószínüleg, mert így nem kell a rendet betartani, csak szabálytalankodok és utána felháborodok.
Ezért írtam, hogy a többség birka, így kell a tábla, kell a szabályozás és a retorzió.
Nekem nem kell, hiszen fel tudom mérni. Gondolom lennének még egy páran.
Hasonló tiltás van a Szentendrei utat keresztező Mátyás király úti csomópontnál is.
Ott nem lehet balra kanyarodni a Szentendreire éppen ezért.
10 esetből viszont 2-3 alkalommal be tudok úgy fordulni, hogy ne tartsak fel senkit. Ott nincs kamera. 🙂
Az a fő gond, hogy a forráshiányos kerületek így próbáltak extra bevételhez nyúlni. Azzal persze nem számolnak, hogy főleg azokat “húzzák le”, akiktől 1-2 év múlva szavazatot fognak kuncsorogni… 😉
Részben igazad van, de pont a forgalom gyorsítása miatt tiltják legtöbb helyen a kanyarodást. Illetve azért, mert túl sok autó van az utakon, egy kanyarodó képes feltartani rengeteg autót illetve könnyebb balesetet okozni figyelmetlenségből.
Ha megszűnne minden telezöldes kanyarodási lehetőség (gyalogosokra ráengedett kanyarodókkal) akkor tényleg óriási lenne a dugó egy Budapest szintű városban. A városszerkezet meg nem is nagyon tudna elviselni ennyi felüljárót, isten pénze nem lenne elég megépíteni az összeset.
Ha a vezető döntené el, hogy a kanyarodásával okoz-e mögötte dugót vagy sem, akkor az lenne, mint régen: állandó torlódás. Én teljes tiltás helyett időszakos tiltást vezetnék be: amikor sűrűn jár a villamos, akkor tilos lenne jobbra fordulni (mondjuk reggel 6:00 órától este 20:00 óráig), amúgy engedélyezném este/éjjel/ünnepnapon korlátozás nélkül, amikor amúgy is kisebb a forgalom intenzitása.
Aki napközben jobbra fordul, azt büntessék meg (első alkalommal 5e, második alkalommal már mehet a maximális), mert ha képtelen értelmezni a táblákat-nyilakat, inkább járjon azzal a villamossal, amit amúgy feltartott volna.
végtelenül egyszerű a dolog : ez itt PÉNZBESZEDÉS. Millió egy ilyen kereszteződés lenne még, ahol megtilthatnák a jobbra kanyarodást, már rengetegnél van, ahol balra sem lehet. Legyen ez az egyenes utak országa ! sehol se lehessen kanyarodni és kész, probléma megoldva.
Valójában a megoldás teljesen más. A forgalom csökkentése és összehangolása a városokban. Mivel? normális elkerülő gyűrűvel, felüljárók építésével. A gyalogosakra is ki kellene találni valamit, mert rendben, hogy pénzbeszedés, de sűrűbben lakott területeken veszélyes és torlódás generáló ráengedni az autósokat a gyalogosokra. Erre csak annyi megoldásom lenne, hogy egész egyszerűen ne lehessen egyszerre a gyalogosoknak és a jobbra v. balrakanyarodóknak zöld.
Nyilván máshol is vannak gondok, és még az is lehet, hogy aránytalan a büntetés. De valahol itt kezdődik minden, hogy a legtöbben úgy állnak a dologhoz, hogy a másikat hibáztatják, aki mellesleg szerintem valahol tök jogosan szankcionál, nem pedig azzal törődnek, hogy mit is kellett volna tenni, hogy ne kerüljön ilyen helyzetbe, hiszen hibázott. Nyilván sok esetben a pénzszerzés is ott van a háttérben mint motiváló dolog, de azért ne állítsuk már be úgy az egész jelenséget, mintha ott minden elhaladót megsarcolnának, mint a középkorban a kapupénznél. Én mélységesen elítélem Tarlóst is a nyilatkozata miatt, ilyet egy hivatalos személy nem nyilatkozhat, amiben elkövetett szabálysértés alól felment embereket, sőt szerintem valahol sugallja, hogy helyesli is azt. Azt kellett volna inkább nyilatkoznia, hogy lehet, hogy a kerület jogtalanul járt el és bírságolt, és ezt a tevékenységet és ez valóban nem jogszerű, amit felül fogják vizsgálni, viszont a szabálysértések esetében a valóban hivatalos hatóságok továbbra is eljárnak, valamint az eddig kiadott bírságokat felül fogják vizsgálni ezek a hivatalos szervezetek. Ezzel amit mondott burkoltan azt nyilatkozta, hogy mindenki sz@rjon bele az egészbe, tegyen azt amit akar és neki tetszik, mert úgysem lehet jogilag megfogni és megbírságolni.
Ami a szabályok betartását illeti, az álláspontomat ismeritek. Nem mondom, hogy minden értelemszerű és jó ahogy van, de törekedni kell azok betartására. Lehet nekünk nem ésszerű, de nem ismerhet mindenki minden okot, miért keletkezett az a szabályozás vagy korlátozás. Persze mindenki követhet el baromságot, hibázhat, benézhet valamit, ami szerintem természetes dolog. Viszont ne az legyen már az alapvető hozzáállás, hogy be sem akarják az emberek tartani, és szándékosan mindenféle magyarázattal, vagy kiskapuval kibújnak alóla, mert neki úgy esetleg jobban tetszik, vagy könnyebb. Egy normális európai társadalomban ez nem így működik, ez egy önző hozzáállás, mert ezzel a másikat nem veszem semmibe sem.
Szerintem is jogos a büntetés a kamera alapján, de a nagyságrendjével komoly gondok vannak. Teljesen aránytalan.
Kíváncsi lennék arra a szemétre, aki kitalálta ezt az összeget.
Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy a hasonló szabályok nagy részét azért hozzák, hogy a sok hülye birkát tereljék vele.
Ha jobbra akar kanyarodni és a gyalogosok miatt nem tud, akkor feltartja a mögötte jövő forgalmat. Ezt sokan le sem sz.rják.
Ezért tiltották meg, nagyon helyesen.
Ha nem jön senki mögötte és nem tart fel senkit, akkor miért is nem lehet bekanyarodni?
Azért mert ez a szabály! Mérlegelési lehetőség nincs!
Hát ez nekem édes kevés ezért nem is tartom be, ha a helyzet engedi.
Itt persze van kamera, így nem lázadozom, de a legtöbb helyen ezt rugalmasan kezelem, hiszen a szabállyal egyet értek, de az okot amiért kihelyezték nem idézem elő. 🙂
Rohadtul felb@sz a téma, mert mindig arról van szó, kinek milyen joga van ebben a helyzetben, hogy ennek a hatóságbak nincs joga ehhez, annak ahhoz de azt egy média sem firtatja, hogy annak aki a szabályokat megszegi, annak miért van joga megszegni a szabályokat azokkal szemben akik meg betartják. Az emberek kötelességeiről sosem esik szó. Nagyon el vannak itt sokan varázsolva ebben az országban.
És attól, hogy esetleg a közteresnek nincs joga bírságolni, a szabálysértés még megtörtént, valakinek ilyen esetben kötelessége ezt megvizsgálni és szankcionálni. Ha nem a közteresnek akkor a rendőrségnek.
Miért is fejik az autósokat? Akkora hírverés volt már a témával kapcsolatban, hogy hol vannak kamerák, hogy aki ezek után ott szabálytalankodik az meg is érdemli, hogy megbüntessék. Azért ha tetszik ha nem, akkor is egy szabálytalanágról van szó, ne állítsuk már úgy be az esetet, mintha egy ártatlan, alaptalan bírságolás lenne.