Újonnan drága volt, ma árával olcsó a BMW E46-os 3-asa
Kell-e félni az E46-os 3-as BMW-től?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ma már akár egymillió forint alatt is megkapható egy E46-os 3-as BMW. De vajon tényleg olcsó autónak számít?
Kínálat bőven van belőle, a Használtautó.hu rendszerében csaknem ezer E46-os található. Jelentős részük nem itthon került forgalomba, ez a széria ugyanis az egyik legkedveltebb importtermék a használt autók piacán, azaz igen sokat hoztak és hoznak belőle az országba külföldről. Annak kapcsán, hogy vajon mennyire szabad beleugrani a hátsókerékhajtást adó, és presztízst, sportos vezethetőséget ígérő autóba, átfutottuk a típusról szintén szép számmal található Használói Véleményeket és megkérdeztünk egy, a típusból számos példányt rendszeresen javító szerelőt - Novoszadek Mihályt, illetve a motorfelújításban nem szerény tapasztalattal rendelkező Fortuna Bt. ügyvezetőjét - Kajári Zoltánt - is (aki egyébként maga is egy E46-os 325i Cabriót hajt), hogy ők vajon mit tanácsolnak a használt példányokkal szimpatizálóknak.
BMW E46 - méretek
Leginkább óvatosságot, s idézzük is rögtön egy autóját véleményező olvasónkat „Ha jót veszel jó lesz. Ha rosszat elátkozod a napot. Ne félj több pénzt szánni egy jóra! Imádom vezetni.” És igen, így foglalható össze a BMW E46! Kajári Zoltán szerelemautónak nevezi, s kétféle tulajdonost vizionál, magát az elsőként aposztrofálja. Az első ugyanis az, amelyik igen komoly összegeket hagy a szervizben, a másik pedig az, amelyik elhanyagolja autóját. Aki pedig az utóbbi után vásárol, abból az első speciális esete lesz.
Hosszúság [mm] | Sedan: 4470, Touring: 4478, Compact: 4262, Cabrio és Coupe: 4488 |
Szélesség [mm] | Sedan és Touring: 1740, Cabrio és Coupe: 1758, Compact: 1751 |
Magasság [mm] | Sedan: 1415-1435, Touring: 1410-1430, Compact: 1408, Cabrio: 1372, Coupe: 1369 |
Tengelytáv [mm] | 2725 |
Csomagtér [l] | Sedan: 410, Touring: 435, Compact: 310, Cabrio: 300, Coupe: 410 |
A dízelek kapcsán Zoltán megjegyzi, hogy ő még egy motorfelújító üzemmel a háta mögött sem merne olyat venni, azzal ugyanis temérdek, csak vagyonokért orvosolható probléma adódhat. Ezzel a megkérdezett szerelő is egyetért, de megjegyzi, a 320d és a 330d, azaz a BMW első közvetlen befecskendezésű motorjai nagyon jók, ha jók. De persze ilyen korban lutrinak számítanak. Ha egyébként a 320d és a 330d között lehet választani, utóbbi a megbízhatóbb és persze a nagyobb élményt adó. Ha viszont baj van, akkor mondjuk a porlasztócsúcsok vagy akár a porlasztók cseréje a hengerek számából adódóan (4 vs. 6) pont másfélszer annyiba fog kerülni. És ezekkel érdemes számolni, ahogyan 200 ezer kilométer felett a turbó, a kuplung és a kettős tömegű lendkerék, és motortéri gumialkatrészek (például vákuumcsövek) hibájával és az elektronikai problémákkal is. A fals adatot közlő vízhőfok-jeladó például a motor megfőzését nem egyszer okozza. Típushiba az is, hogy a műanyagházas pillangószelepeket megeszi az olaj, aztán egyszer csak bedarálódnak – ilyenkor a turbóig mindent lehet cserélni. Ezért aztán az avatottak 150 ezer kilométer környékén kiszedetik a pillangószelepeket, s így odázzák a szívósor cseréjét, amire azért 200 ezer környékén csaknem biztosan szükség szokott lenni, uszkve 150-200 ezer forintért.
BMW E46 - benzinmotorok
Hiba persze nem csak a dízelekkel, a benzinesekkel is lehet. Körükben a leggyengébb láncszem a teljesítményével is a legszerényebb 316i. Hidrotőkéjük sokszor az első komolyabb hidegindítás után zajossá válhat, utána a csere – leginkább az olajszivattyúval együttes csere – segíthet. Olajszivárgás is leginkább a kisebb teljesítményű motorokra jellemző. Ha valaki a legkevesebb rizikóval szeretne E46-os BMW-t választani, a soros hathengeres (320i, 325i, 328i) benzinesekből érdemes vásárolnia. A legkevesebb gond egybehangzó vélemények szerint ezekkel adódik, a 320i étvágya gond nélkül tartható városban is 10 liter alatt, és 150 lóerejével, 210 Nm nyomatékával már az sem lomhán viszi a hármast.
Modell | Motorkód | Gyártási idő | Löket- térfogat [cm3] |
Henger-/ szelepszám |
Teljesítmény | Nyomaték | Gyorsulás (0-100 km/h, s) |
316i | M43TUB19 | 1998–2001 | 1895 | 4/8 | 105 LE | 165 Nm | 12,4 s |
316i | N42B18 | 2001–2004 | 1796 | 4/16 | 115 LE | 175 Nm | 10,9 s |
316ti | N46B18 | 2004–2005 | 1796 | 4/16 | 115 LE | 175 Nm | 10,4 |
318i/Ci | M43TUB19 | 1998–2001 | 1895 | 4/8 | 118 LE | 180 Nm | 10,4 s |
318i | N42B20 | 2002–2003 | 1995 | 4/16 | 143 LE | 200 Nm | 9,3 s |
318ti | N46B20 | 2004–2005 | 1995 | 4/16 | 143 LE | 200 Nm | 9,2 s |
318Ci | N46B20 | 2005–2007 | 1995 | 4/16 | 150 LE | 200 Nm | 9,2 s |
320i | M52TUB20 | 1998–2000 | 1991 | 6/24 | 150 LE | 190 Nm | 9,9 s |
320i/Ci | M54B22 | 2000–2007 | 2171 | 6/24 | 170 LE | 210 Nm | 8,2 s |
323i/Ci | M52TUB25 | 1998–2000 | 2494 | 6/24 | 170 LE | 245 Nm | 8,0 s |
325i/xi/Ci/it (US) | M54B25 | 2001–2005 | 2494 | 6/24 | 184 LE | 237 Nm | 7,3 s |
325i/Ci SULEV (US) | M56B25 | 2002–2005 | 2494 | 6/24 | 184 LE | 237 Nm | 7,3 s |
325i/xi/Ci/ti (EUR) | M54B25 | 2001–2007 | 2494 | 6/24 | 192 LE | 245 Nm | 7,2 s |
328i/Ci | M52TUB28 | 1998–2000 | 2793 | 6/24 | 193 LE | 280 Nm | 7,0 s |
330i/xi/Ci | M54B30 | 2000–2007 | 2979 | 6/24 | 233 LE | 300 Nm | 6,5 s |
330i/Ci ZHP (US Only) | M54B30 | 2003–2006 | 2979 | 6/24 | 238 LE | 301 Nm | 5,6 s |
M3 (US) | S54B32 | 2001–2006 | 3246 | 6/24 | 338 LE | 355 Nm | 4,9 s |
M3 (EUR) | S54B32 | 2001–2006 | 3246 | 6/24 | 343 LE | 365 Nm | 4,9 s |
M3 CSL | S54B32 | 2003–2004 | 3246 | 6/24 | 360 LE | 370 Nm | 4,8 s |
M3 GTR (Street) | 2001 | 3997 | 8/32 | 351 LE | 365 Nm | 4,5 s | |
M3 GTR (Race) | 2001–2005 | 3997 | 8/32 | 500 LE | 479 Nm | 3,5 s |
Persze még jobban megy és jellemzően 6 liter alatt fogyaszt egy 320d, de azzal ugyebár több lehet a gond. Problémákra természetesen a benzines motoroknál is kell számítani: a lendkerék a hathengeresek esetében a dízelekéhez hasonlóan kettős tömegű, s a kuplunggal együtt azzal is gond nélkül lehet baj 200 ezer kilométer környékén. Előfordulhat, hogy többet bír persze, ez leginkább a vezetési stílustól és használati körülményektől függ. Esetlegesen szivárgó hűtővel, szétrepedő kiegyenlítő-tartállyal és sokféle elektronikai problémával is ajánlott számolni, továbbá a motorolaj-nyomás jeladója és a légtömegmérő egyaránt meghibásodásra hajlamos. Az elektromos alkatrészeknél fontos, hogy sokszor az egység cseréje önmagában nem segít, hanem szükséges a szoftver frissítése is az új elem miatt.
BMW E46 - dízelmotorok
Az elektromos rendszerek hibájára rosszabb esetben akár a motor blokkolása, máskor csak a kontroll-lámpák világítása figyelmeztethetnek. Kontroll-lámpa sokszor világít a légzsák miatt, szériahiba az ülésfoglaltság-érzékelő kábelének szétcsúszása, a 330d-nél pedig a gázolajszivattyú megállása is. Az E46-os BMW-nél bizony fokozottan igaz azon autóvásárlási alapszabály, hogy tartalékolni kell pénzt a szervizelésre, a megkérdezett szerelő szerint alsó hangon 500 ezer forintot. Ez bizony tragikusnak tűnhet az akár 1 millió forintos vételár alapján, de sajnos ez van, a BMW prémiumautó, az átlagosnál magasabb alkatrészárakkal, a gagyi alkatrészeket pedig nem szereti. Mindene összetett, bonyolult. Ilyen az elektronikája, ilyen a futóműve is, az elöl MacPherson rugóstagos, hátul mulitlink rendszerben a szilentek és a gömbfejek rendszerint csak lengőkarokkal együtt cserélhetők, mondanunk sem kell, hogy drágán. Egy jó E46-os persze ma is nagyon jó autó, nem véletlenül rajonganak érte sokan. Aki vásárolna belőle, az ne elsősorban az (amúgy 800 ezer és 2,8 millió forint között szóródó) ár alapján válasszon, és még az óraállást is csak igazolt szervizmúlt esetén nézze! A legfontosabb ugyanis az állapot, ezen autónál fokozottan igaz, hogy a leginkább karbantartott lehet majd belőle hosszú távon a legolcsóbb.
Modell | Motorkód | Gyártási idő | Löket- térfogat [cm3] |
Henger-/ szelepszám |
Teljesítmény | Nyomaték | Gyorsulás (0-100 km/h, s) |
318d/td | M47D20 | 2001–2005 | 1951 | 4/16 | 116 LE | 260 Nm | 10,7 s |
320d | M47D20 | 1999–2001 | 1951 | 4/16 | 136 LE | 280 Nm | 9,9 s |
320d/cd/td | M47TUD20 | 2001–2007 | 1995 | 4/16 | 150 LE | 330 Nm | 8,8 s |
330d | M57D30 | 1999–2003 | 2926 | 6/24 | 184 LE | 390 Nm | 7,8 s |
330xd/cd | M57TUD30 | 2004–2007 | 2993 | 6/24 | 204 LE | 410 Nm | 7,2 s |
egy éve használok angliában pizzafutárként egy 2001-es e46 320d compactot, előtte egy másik futáré volt… az autóban 170.000 mérföld (kb 272000km) van és még mindig megbízhatóan és erősen autózható! kényelmes, erős, szép… az alap kopóalkatrészeken kívül semmi problémája nincsen, egyedül egy dolgot tudok kiemelni, fél éve kivillant a légzsák csekklámpája.. de ennyi… alap dolgok voltak cserélve, olaj, szűrők, fékek, lengéscsillapítók, akksi… ja nem, hazudok, egy kipufogófelfüggesztés és egy hardytárcsa is cserélve volt, kb ez volt a legnagyobb beruházás… illetve ki kell emeljem, a generátor csapágya indításnál és leállásnál csikorog, mert el van már kopva, az cserés lesz hamarosan, de ennyi… zseniális autó, csak ajánlani tudom, mindannapi megterhelő nyüstölés mellett is kitartó társ!
Tudom, régi írás, de tudni kell, hogy azok a példányok, amelyek nem voltak összetörve, vagy nem Olaszból, Németből hozták be (ezekben az országokban ősztől tavaszig ha leesik egy esőcsepp, már sóbányává sózzák az utakat), azok nem rozsdásodnak. Ezért nem is vennék behozott autót, szinte már fiatalon elporladnak.
Na ezért is olyan olcsók ezek.
“Ma már akár egymillió forint alatt is megkapható egy E46-os 3-as BMW”
Na ja, ennyiért a hulladék roncsok. E90 is van már 1 millió alatt. Hagy ne írjam le, hogy milyen gyalázatos állapotban, mennyi kilométerrel van ennyiért.
A jobb E46-oknak az ára még ma is simán elérheti a 2 millió forintot. De persze a nagyravágyó csóró mit lát? Azt, hogy van az 1 millió alatt is. Nosza, meg is veszi és csodálkozik, ha a gatyája is rámegy.
Ezek az 1 millió alatti autók úgy indultak, hogy már 1.2 millióért is olcsón megvették kispénzű naiv egyének, akik nem bírták fenntartani, nem költöttek rá, az autók leamortizálódtak, most pedig hirdetik őket 1 millió alatt, millió problémával.
Sziasztok! Igaz régi a cikk, de leírom tapasztalataimat hátha valaki mostanában gondolkodik egy ilyen autó vásárlásán és segíthet a véleményem a döntésben. Nekem is E46-osom van immár 7 éve. Egy 2004.12. 320d második tulajdonosa vagyok. Az autót 2007-ben vásároltam 3 éves korában, eredetileg németországi jármű volt, de nem kereskedésből származik. Egy Németországban élő barátomon keresztül vásároltam és én regisztráltattam itthon ( akkoriban sajnos még drágábban, mit ahogy ezt ma meg lehet oldani) A kocsi felszereltségét illetően egy M packet-es autóról van szó manualis 6-os váltóval és nagy navigációs rendszerrel. A kocsit 70e kilóméterrel vásároltam most 290e km van benne, így szerintem nyugodt szívvel mondhatom, hogy volt tapasztalatom a tipussal kapcsolatban. Amit én is leszögeznék az az, hogy tényleg nem mindegy kitől veszed meg az autót és hogy hogyan is használták azt elötted. Amikor én megvettem tudtam, hogy egy rendszeresen karbantartott autót vásároltam és ismertem a teljes előéletét. Persze ezt egy 10év vagy fölötti autó esetében már nem igazán lehet kideríteni, azért van pár dolog amit érdemes figyelembe venni. A legfontosabb ha teheted magánszemélytől vásárolj. Ha így teszel az is fontos, hogy ne olyan autót vegyél meg ami 3 hónapja van az illető nevén, és a szervizkönyv “éppen elveszett” a költözés vagy rakodás során, mert ez az ember nem sokat tudhat az autó előéletéről. Én a hét évvel és nem olyan kevés kilóméterrel a hátam mögött állíthatom, hogy ismerem az autómat. Ami biztos, hogy ez a tipus (és ez a márka) sokkal szerviz igényesebb autó, mint nagyonsok társa. (Ezt is tapasztalatból mondom, mivel egy VW 5 Golf-om van jelenleg a BMW melett ami körülbelül fele ilyen szervizigényes autó) Ami fontos, ha igazolt szervizes autót veszel már fél siker. Egy rendszeresen karbantartott autónál sokkal kisebb a kockázat valami óriási hibára. (persze az ördög sajnos nem alszik). Amivel én találkoztam az évek során és a szervizkönyvből idézve pontos km-állással rögzitve a következő hibák voltak:
78e km_klíma szivattyú tárcsa csere,
93e km_ turbó nyomocsö csere ( a műanyag tartó fül törött el)
113e km_lengőkarok cseréje (szilentek miatt),
142e km_lambda szonda csere,
193e km_abs jeladó csere a jobb oldalon
221e km_lengőkar csere,
242e km_kormányszög jeladó csere, eső szenzor csere
268e km_kuplung és kettőstömegű csere
ezt követően a jelen kilóméter állásig ami
289.340 csak a kötelező szervizek zajlottak le. Annyit hozzá tennék még, hogy én 15e km-enként cseréltettem az olajat és minden alkalommal cseréltettem minden szűrőt a járműben plusz minden esetben csak üzemanyag kuton tankoltam. Láthatod nem kevés hiba, de egy része a “jó” minőségü utaknak köszönhető. És azért azt sem mondhatjuk, hogy olyan kimagaslóan rengeteg egy 10 évet már megélt autó élettörténetében. Röviden ennyit szerettem volna hozzá szólni a cikkhez és remélem valakinek azért segítettem meghozni a döntést, amennyiben ilyen autón gondolkodik.
Egy M-es minek az árára gondolsz? M3-as? Mert azok nem ezen az árszinten kezdődnek. A manuálishoz Európában nem adtak tempomatot, csak az automatákhoz, viszont utólag be lehet építtetni. És el kell hogy keserítselek, de Torsen-es LSD-t bármelyikbe be lehet építeni, mégpedig azért, mert igenis létezett mint gyárilag választható opció a Sport kivitelekhez. Hogy nincs élmény? Próbáltad már? Hogy mi mennyit ér azt pedig a piac árazza be, BMW-ből rogyásig van, Lexusból meg eléggé korlátozott a választék. Mindenki arra költi el a pénzét amire akarja. Az IS nem egy japánosított BMW, csak követtek egy jól bevált koncepciót és arra terveztek egy saját filozófiájuknak megfelelő autót. Kinek a pap, kinek a paplan. Amúgy én is jó kocsiknak tartom az E46-osokat, még a formájuk is bejön, de a beltér az valahogy nagyon nem. És én meg azon csodálkozok, hogy ilyen nyomott árakon mennek.
Boldogan vehetted meg egy M-es áráért egy alapszériás teljesítményével a japánosított BMW-t amihez nincs önzáró difi és tempomat még extraként sem. Így kb se élmény, se családi, de eszik kicsit többet, ettől sportos?. Le a kalappal… Amúgy jó gépnek tartom azt is, csak közel sem ér annyit:)
Vegyen mindenki BMW-t! Én boldogan elvagyok az IS200-asommal, mert nem kell szervízbe járnom, és 500ezret tartalékolnom…
3.5 hónap alatt mentünk vele 6000 km-t. Nem panaszkodhatok a kényelemre. 😉
Nem véletlenül említettem , hogy 1000 km folyamatos vezetés fölött derül ki igazán, melyik autó valójában mennyire is komfortos. Elsősorban az Audi VW konszern járműinél tapasztaltam a mélyen ülést, rossz beszállási kényelmet, és az ahhoz mérten magasra pozicionált műszerfalat és kormányt. 10 perccel ezelőtt egy A6-os Audiban láttam, a vezető feje teteje kb. 5 cm-rel emelkedett magasabbra a műszerfal síkjától. 🙂 Szerintem elképesztően rossz vezetési pozíció. Említetted, egy BMW-nél meg lehet jelentősen emelni az ülést, ami persze elvárható egy ilyen járműtől.
Sokszor levezettem VW-nel 2.300 km-t 27-30 óra alatt. Ha az illető az említett alacsony üléspozícióban vezet, felfelé kapaszkodik a kormányba, 1.500 km-től iszonyatos karfájdalomban lesz része, könyéktől lefelé. Ha 10 óra 10 perc irányában fogja a kormányt, és az alsókar és kézfej nem vízszintes helyzetben van, vagy attól nem lejt a kormánykerék felé, hanem visszafelé a test felé, akkor fog bekövetkezni a nem akármilyen fájdalom. Hiába váltogatja a kezét a kormányon, egyik kezét lógatva, majd cserél, nem számít semmit, a pihentetett kezében kormányfogás után fél perc múlva újból elviselhetetlen fájdalom fog jelentkezni. Vannak ilyen “apróságok”, amire egy prémium márkának feltétlenül figyelni kell. Amelyikben ilyen jelenség előfordulhat, és nem lehet korrigálni üléspozíció változtatással, az nem nevezhető prémiummárkának, legalábbis szerintem.
700 km volt a legtöbb amit 1 nap megtettem a kis E 46-al, nagyon jól beállítható az ülés és a kormány is. Sok fórumon olvastam már anno ezt az érzést, becsukod magadra az ajtót, és minden ami körülötted van az csak rólad és neked szól. ( ez szerintem is így van) Annyira fellehet emelni az ülést, hogy majd kitörik a nyakam a 190 cm magasságommal. De én azt szeretem ha mélyen ülök, először a nejem állítgatta mert zavarta ha beült utánam, most már nem, tetszik neki is ez az üléspozíció. Vezettem többször Galaxy-t is barátainké volt, az is nagyon bejött de az ugye egészen más kategória, de jó volt a magas üléspozíció meg a kilátás, de aki BMW-t vesz az ne keresse ez a fajta “kényelmet” mert ugyan az csak teljesen más. 😀
Az, hogy egy autó mennyire kényelmes, komfortos, az 1000 km egy szuszra megtett úthosszt követően kezd előjönni. Nem szeretem az olyan autót, nem komfortos, bármilyen “prémiumnak” is nevezik, amelyben mélyen ülök, az üléspozícióhoz mérten magasan van a műszerfal és a kormánykerék.
Kell némi mazohizmus is ahhoz, hogy valaki ilyen több sebből vérző, rengeteg típushibával rendelkező “prémium” autót vegyen, de ha van rá felesleges pénz, miért ne.
Kettő Astra volt előtte, a második nem volt annyira kispolgári, jól felszerelt Twinport motoros volt. Még kifelejtettem a kis bimmeren az összes fék is új volt mikor vettem.
Jut eszembe, a vezető felőli ajtóm is javítva volt, mert az E46 típushibája, megáll az esővíz a küszöbön és szép lassan eszi az ajtók alját. Ennek ellenére én nagyon szeretem, a nejemet is mindig mosolyra fakasztja és nem azért mert BMW hanem mert ez a kasztni formavilág nagyon tetszik. Képzeld láttam nemrég olyat, 4 éves W CC Passat anyós felőli ajtó gyári fényezés, díszléc mögött féltenyérnyi rohadás! Prémiumkategóriáról ennyit.
Ez előtt vettem 2 új autót is, más márkából jóval drágábban, de össze sem lehetett volna hasonlítani őket.
Remélem a következő 1x egy E 60 520i lesz.
Egy kép a vasról:
[img]http://static.bmwfanatics.hu/uploaded/userfile/6328/6328_1369646627687_700x700.jpg[/img]
Idén májusban én is vettem egy E46 fl előtti M43TUB19 motorral. Amióta megjelent ez a verziójú 3 as azóta vágytam rá. Annyian próbáltak hosszú éveken át lebeszélni erről a márkáról, de mindig olyanok akiknek soha nem volt BMW-jük. Tavaly lett behozva “labanciából” a bal hátsója volt sérülve, de igényes munkával javítva. Új szilentekkel, akkuval, 8 gummával téli-nyári garnitúra. Magánszemélytől vettem nem murvás kereskedőtől, amit láttam a hátsó kipuf csere érett volt amit már ki is cseréltem. A bal első sárvédőm is cserélve lesz mert már megjelent az íven pár apró hólyag amit ugye tudunk, hogy alulról dolgozik. Cserekor megfújatom a motorháztetőt is, a kőfelverődések miatt. Az előttem hozzászólókhoz csatlakoznék a vezethetőség kiváló tényleg nagyon élvezetes. Igaz nem sor6 de majd a következő az lesz. 😉
A tengelytáv nem absztrakt érték. Az E46 esetében a nagyon előretolt első futómű a tengelytávnak jót tesz, az utascella belméreteinek meg nem. cserébe akkorát kanyarodik az autó, amekkorát kevés másik.
Alternatívát mindig lehet találni mindenre. Hurka helyett is lehet enni tengeri moszatot, még kakilni is fog tőle az ember. Én a hurkát mégis jobban szeretem. Akinek sosem volt BMW-je, az sosem fogja tudni megítélni ezt a modellt sem. Annak bármi altenatívája lesz. Akinek meg volt…nézd meg, hogy mekkora nimbusza van a márkának…
Hány ilyened volt?
Nekem ugyan E36 318iS-em van, tehát ugyanúgy 1.8 kupé, de ismereteim szerint az enyém erősebb, és sajnos még ettől sem vagyok elájulva… A fogyasztása viszont kétségtelenül jó, én is 7-8 literből ki tudok hozni 100 km-t, pedig javarészt városban és rövid távokon használom – csak ésszel. Nekem is jönnek a kollégák, hogy én jobb fizetést kapok, mert BMW-m van, meg hogy ő aztán nem tankolná azt a benzinfaló szörnyet… Előítéletekekkel meg vagyunk áldva ! 🙂
Sajnos vagy nem sajnos, az enyémre is kellett már költeni mind műszakilag, mind esztétikailag bár ez utóbbi inkább csak szépítgetés volt : gyári lámpák, alufelni, ültetés, M kormány, stb.
Egyelőre hirdetem az autót, mert erősebbet szeretnék, de amennyiben nem viszik el, akkor sem esek kétségbe, mert kezdem megszeretni, úgyhogy megtartom és kap egy rendes sorhatos blokkot 🙂
Ebben azért jócskán benne az is amit a értéktartásnak neveznek, most nem sorolnám miért van így, úgyis tudod másoknak meg vita alap lenne. Van aki szerint túlzott mértékben, de azért mégis csak okkal alakult ez így.
nem esett szó a 330i-ről, pedig 6 hengerben véleményem szerint az a legjobb választás( ha az M3-at nem nézzük). a 320i hez képest 1 liter az eltérés fogyasztásban cserébe viszont egesz rendesen mozgatja a 231 ló az autót.
Még valami: egy 2000 körüli 320i/320d és egy 2006-os kifutó szériás 330i MSport között akkora különbség van minden tekintetben, hogy össze sem érdemes hasonlítani. nem véletlen, hogy az egyik kerül 900 ezerbe a másik meg 3.5 millába…. én se hittem, de a tapasztalat meggyőzött 🙂
Azt azért ne mond, hogy 10 év feletti japánból nincs olyan, ami le van élve? Egy jó kis avensis D4d visszatekerve 6-700eről is tud meglepetéseket tartogatni. Ezekből a BMW-ből is lehet találni szépet és jót, persze nem a legolcsóbb tartományban.
Bakker, ez egy betegágy.. Sok balfék meg megveszi óccsón mert BMW.. Én maradok a japóknál.
Köszönjük a kiegészítést és a tapasztalatot!
A benzines motorpalettához érdemes hozzátenni, hogy Magyarországon a 316i-ket az alacsonyabb regisztrációs adó miatt a régebbi 1596 ccm-es motorral forgalmazták, amit szintén 105 lóerősre hangoltak, de kisebb volt a nyomatéka, mint az 1,9 M43B19 motornak. Ami tényleg az utóbbi motorral szerelt, azt már utólag került az országba.
Én is tavaly vettem egy 318Ci-t, kétségkívül kell rá költeni, új hűtő tömítésekkel együtt (65e), termosztát (40e), teljes hengerfej felújítás néhány “aprósággal” (136e), de az előző tulaj is költött rá: új sport féktárcsák betétekkel, első lengőkarok, ablakemelő motor, gumikéderek az ajtók és a szélvédők körül, ez utóbbi típusbetegség, az eredetileg belekerült gumik elöregednek és szétrepedeznek, kis darabok kiszakadnak belőlük. Szóval érdemes volt megvenni mert már sokat költöttek rá és szép példánynak tünt a hibái ellenére is. A kilométeróráját természetesen visszatekerték, ez hamar kiderül egy számítógépes hibakód olvasásnál.
Mindezekért cserébe ott az élmény, amit a vezetése nyújt. Sportfutóművel is kényelmesebb mint sok kisautó, és jól fekszik az úton.
Fogyasztása 7 liter vegyesben, de ezt általában nem hiszik, mindenki jön a 10 litert fogyaszt ugye? – kérdéssel.