Újnak is eladná magát. Mazda3 használtteszt
Mazda3 1.6i TX Plus, 2011 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha csak mesélik, nem hisszük el, ha vezetjük, akkor sem, hogy ez egy használt autó. A próbált hároméves Mazda3 döbbenetesen újszerűnek hat.
Minap egy olvasónknak a Mazda3-ast ajánlottam közepes távú utazásokhoz is alkalmas, nem utolsósorban megbízható autónak. Zömében városi használathoz 1.6-os benzinmotorral. Nem véletlenül, hiszen a Használói Vélemények igen meggyőzőek e modellről, s a típust közelebbről ismerők is igen elismerősen nyilatkoztak a szériáról. De milyen is a Mazda3 használtan, milyen egy konkrét példány? Erre leginkább az ad választ, ha kipróbálunk egyet. Jöjjön tehát a használtteszt!
Nem kellett messzire menni a tesztautóért, hiszen vagyunk olyan jó helyzetben, hogy jó autókkal vagyunk körülvéve. Már csak azért is, mert voltaképp ma már nincs is rossz autó. Viszont azt, hogy a Mazda3 egy nagyon józan választás, jól mutatja, hogy fejlesztési vezetőnk is egy 3-ast hajt, már amikor nem ehhez hasonlóan használtan vásárolt MX-5-ösében élvezkedik. Ez a járós autója, vagyis az, amit nap mint nap használ, amivel nem nagyon fél utcán parkolni, mert az autó voltaképp egy használati tárgy. De a 3-asban azért van kellő mennyiségű spiritusz is. Amikor 2011-ben vette, nem újonnan, hanem egy autószalon bemutatópéldányaként, akkor gondosan kiszámolta, hogy neki nem éri meg a dízel, nem megy annyit egy autóval, hogy az nála kitermelné felárát.
Bölcs és okos gondolkodás, a már negyedik évét taposó, kollégánknál több mint három éve szolgáló autóban ma 62 ezer kilométer van. Amikor beleülök, mindig feltűnik, hogy milyen halk. És az 1.6-os motor amúgy egészen jó nyomatékrugalmasságban is, 1000-1200 1/perctől terhelhető, ugyanakkor a fordulatot is kedveli, könnyen pörög fel, 4000 felett, azaz a nyomatékmaximumtól a teljesítményplafont jelentő 6000-ig már egészen tisztességesen húz, de akár 6500-ig is könnyedén forgatható. És ehhez a karakterisztikához mazdásan tökéletes, ám sajnos csak ötfokozatú váltó társul. Autópályán 130 km/óránál már csaknem 4000-et, 140-nél pont annyit forog a motor főtengely. És akkor zajos is. És gyakorlatilag pont annyit fogyaszt, mint városban, 8,6 l/100 km az elmúlt több mint 50 ezer kilométer átlagfogyasztása ennél a példánynál. Már évek óta ennyi, nem nagyon változik. Télen nagyobb a hőveszteség, nyáron megy a klíma, ez a Mazda 8,6-ot fogyaszt. Országúti autózással 6,5-7 literes érték simán hozható.
Az elöl tágas, hátul két felnőttnek épp elegendő, ötödik utasának csenevész középső helyet adó utastérben kopás sehol sincs, a kormánykerék bőrkarimája már egy kicsit fényes. A váltógomb újszerű, azt ugyanis a kissé háklis kolléga eddig kétszer bőröztette újra, mivel a gyárin már a vásárláskor is volt egy minimális karcolás, s az elsőként felkerült utólagos festése is kopni kezdett, a mostani viszont jó. Hogy a profi váltó megérdemli a makulátlan gombot, nem kétséges. A sofőr pedig kényeztetve van, ugyanis nem csak a váltó jó, a kormányzás is kellően közvetlen, s a végállásai között 2,9 kört író volán és a váltókar között arasznyi távolság sincs. Vezetni tehát ugyancsak jó a 3-ast.
Mi lehet jó még egy 3-as Mazdában? Elöl MacPherson, hátul multilink futóműve, ami komfortos, kanyarodási oldaldőlést nemigen ismerő, jó egyenesfutást adó. Csomagtere, ami alapból sem szerény (az első generációsnál amúgy 5 literrel kisebb), 340 literes és csupán a hátsó üléstámlák ledöntésével síkpadlósan bővíthető. És még az is, hogy sosem volt egy olcsó autó, azaz jól felszerelt. Ez a TX Plus verzió – ami az 1.6-os motorhoz a csúcs volt – már Bose, természetesen MP3- és WMA-fájl olvasós – valóban minőségi - hifis, multikormányos, tempomatos, holttérfigyelős és tolatóradaros. Alap, hogy hatlégzsákos és ESP-s, az pedig finomság, hogy az összes elektromos ablak automata (egy érintésre végigfutó), hogy a méretes középső könyöktámasz-rekeszben nem csak aux- és 12 V-os csatlakozó, hanem annak kihasználását segítendő kábelkivezető-csatorna is van. Ilyen apróságok sokaságától lesz egy tökéletes autó a Mazda3.
Mennyiért lehet egy ilyet megcsípni? A második generációs Mazda3-ak nagyjából 2,5 millió forintról startolnak a Használtautó.hu kínálatában, ettől a természetesen szervizkönyves, makulátlan állapotú és előéletű, balesetet eddig szerencsére nem látott példánytól 3,5 millió forintért szabadulna meg tulajdonosa, aki az autó téli gumijait felnivel, gyári dísztárcsával is adná. Ez nyilván nem kevés pénz, vannak olcsóbbak a piacon, aki viszont ezt meglátja, tényleg könnyedén nézi új autónak, s ahhoz mérten már egészen kedvező az ára, ami nem véletlenül ilyen magas. Tulajdonosának is értékes még ez az autó. Ha eladná, csak azért tenné, hogy egy hosszú távú utazásokhoz ideálisabb autót, természetesen Mazdát vegyen.
Neked nincs igazad. A turbó megbonyolítja az egészet. Nagyobb a motor igénybevétele is. Kényesebb, nem szereti ha rövid távokat mész vele. Minél egyszerűbb, minél kevesebb alkatrészből áll, annál tartósabb. Ezért nem diesel, pláne hosszú távra jók, és drágábbak az alkatrészei a benzinesnél. Részecskeszűrő, lendkerék stb. Nehezebb is a benzinesnél. Ezért nem olyan élvezetes vezetni, nem véletlenül nincs diesel Ferrari, Lamborghini, és a Forma 1 sem ezt preferálja, vagy rally, vagy bármilyen autósport. Mivel a kevesebb alkatrészűek, az egyszerűbbek, ezért a turbo nélküli benzinesek a legtartósabbak. Mit gondolsz, a legújabb Mazda 3 miért nem lett turbós? Még véletlenül sem álltak be az európai kis cm3-es turbós mániába! Mert tartós autót gyártanak, mert fontos a jó hírnevük, és nem a neve adja el, minta pl. a VW-eket, aminek nagyobb a neve, mint a technikája, mert jó a reklámja. De ettől még nem lesz jobb. Ezért ott nem a tartósság a cél, hanem az alaptalan hírnévre épülő reklám, meg hogy mihamarabb lecseréljék a régit, mert az elromlott, mert az az üzlet, mert VW névvel ezt is meg tudják tenni. Egy kis japán cég, ezt a luxust nem engedheti, és nem is engedi meg magának.
Hát öcsém, ezt elolvastam vagy tízszer. Iskoláimat is gond nélkül végeztem, szövegértéssel sem szokott bajom lenni, beszélek is pár idegen nyelven de nem értem, hogy mire akartál kilyukadni, így aztán kételkednem sincs miben.
[i]„…akinek nincs képzete…”[/i]
Ez mit jelenthet….nincs az a szövegkörnyezet, amiben ez értelmes lenne.
Na mindegy. Szép napot!
Hallani, olvasni, különösen a net világában már nem nehéz dolog. Ami nehéz, az eligazodni az információk között, leszűrni, hogy mi a valós és valótlan, értékes és értéktelen, megalapozott és megalapozatlan.
Valamiről kijelenteni, hogy rossz vagy éppen jó, a megfelelően megalapozott vizsgálat nélkül ostobaság.
Az emberek imádnak hőbörögni, ami rossz, az kiemelt figyelmet kap, ami pedig jó, az természetes, arról nem esik szó. Éppen ezért gondolom azt, hogy sorrendet fölállítani gyártók és termékeik között netes fórumokra, netán buta szerelők és elégedetlen tulajok véleményére alapozva több, mint korlátoltság.
Olyan világot élünk, amiben a rossz nem marad piacon. Amit tehát ott látni, ismert gyártóként, ráadásul évtizedek óta, az mind jó.
A piac ítél, nem ostoba nethuszárok! Ezt tessék jól bevésni. Ezen belül pedig vannak a saját preferenciáink, amiket általánosként beállítani, azt kinyilatkoztatásként rátolni másra egyszerűen kreténség.
Mindenki vonja le, hogy rá mi vonatkozik?!
Sajnos nincs igazad! Ha az lenne, akkor korunk szinte összes félmillió km-t futott diesel autója nem lenne turbós. A fogyasztási adatokat modellre lebontva megtalálod a spritmonitoron, a sokat fogyaszt dolog csak lábfüggő.
Természetesen tiszteletben tartandó a márkapreferenciád, de amit leírtál, az nem igaz!
Witz! Alapjában véve egyetértek. A japánok is ilyen autókat gyártanak, de a ’90-es évek eleje óta ez már szinte minden nációra jellemző. Csak az számít, hogy kinek mivel vannak tapasztalatai. Sajnos mindenkinek mindennel csak nagyon ritkán lehet.
Golf TSI? Használtan, hosszú távra nem szabad turbós kocsit venni, benzinest meg pláne. Nagy Európában a turbó láz, a kis cm3-es turbómotorok terjednek. A nemrég még a VW motorok hengerenként 2 szelepesek voltak, de később is sokat fogyasztottak. Most turbósak jöttek a divatba. De az nem a tartósságot hozza magával! Több a hibalehetőség, drágábbak a szervizelések! A sima benzines hozzá képest elnyűhetetlen! Nem véletlenül, hogy a legújabb Mazda sem rakott rá turbót a motorra, aztán kész, hanem kifejlesztett egy új motort a skyactiv- motort.
„A szerviz utasítás írja: vezérmű lánc ellenőrzése először 240000 km-nél. Hát ilyet nem sok mai kocsiról olvasol.
Szerintem azt nem is olyan egyszerű ellenőrizni.
A TS Corollánál 8300-at pörög a motor. 232.000km van benne, de a szerviz azt mondta, ha esetleg véletlenül valami lenne a lánccal azt először meg fogom hallani (elkezdene „csörögni”), de egyébként örök élet meg 10 év.
Ezek nem német láncok, amik 40.000 után megnyúlnak 4000-es fordulatnál. 🙂
Nekem egy előző generációs Mazda 3-om van és csak megerősíteni tudom cikk minden egyes szavát, 125000 km van benne, hiba nélkül, ugyan ez a motor. A szerviz utasítás írja: vezérmű lánc ellenőrzése először 240000 km-nél. Hát ilyet nem sok mai kocsiról olvasol.
…persze mondhatjuk, hogy elfogult vagyok, ezért írok egy kis negatívumot is, ami nem biztos, hogy igaz a cikkben szereplő generációra, de az előzőre mindenképp – Az alvázvédelem hiányos, ezért már pár éves autón megjelenhet a rozsda az alján és a fényezés is lehetne strapabíróbb, nagyon könnyen karcolódik.
A Mazda 3-as a mai mezőnyben egy nagyon racionális, megbízható választás, főleg benzinmotorral, mert azok egyszerűen elnyűhettetlenek. Semmi fakszni, katalógus adatok „középszerűek”, de amikor vezeti az ember, akkor meglepődik, mivel elég nyomatékosak és nem nehéz autók ezek.
Én még egy 2002-es 323F-et vezetek (8 év, 150.000 km), szintén 1.6 benzines (papíron 98LE) mindenki rácsodálkozik, hogy milyen jól megy az autó, sofőrszolgálat sofőrök már töbször kérdezték, hogy 1.8, vagy 2.0-as motor van benne. Probléma nuku, kopó alkatrészek ütemezetten cserélve, még minden hibátlanul müxik rajta.
Család nagy mazda rajongó (323BG 2x, 323F, 6 első gen., 5, 6. legújabb) és van némi tapasztalat. Mikor a 323F 1.6 (bg) adtam el a vevővel alkudoztam, hogy többet adjon, mert relatíve kevés km van benne. Erre kiröhögött, ezeknek mindegy, hogy 200 vagy 300ekm van benne, nem romlik el. 🙂
Bátyám 2 hete cserélt vissza Mazda 6-ra (legújabb dízel), korábban 1. gen 6-osa volt (250.000 km problémamentesen), csak annyit mondott 10 perc után, hogy hazatért. 🙂
Az tényleg ne sírjon! Egyetértek. Szívesen cserélnék vele néha, Viszont a rögvalóság egészen más.
Nem vagyok elégedetlen, de ez az autó nekem így használtan is elérhetetlen.
Jaj istenem, ne sírjon már az, akinek céges autója van, cég fizeti az üzemanyagot, teremgarázsa van tele autókkal, helikopter leszállót tervez építeni a garázs tetejére, és mindez ráadásul egy kevésbé sűrűn beépített lakóparkban található. Ha nem csal az emlékezetem így pár év távlatából. 🙂
És más japán márkáktól eltérőn meg is áll a fékpedál megnyomására. :-DDD Ez egy óriási előny.
Ez a TX felszereltség az, ami már nagyon jó. Semmi extra, szerintem a Bose rendszer nem kiemelkedően jó, inkább nagyon korrekt, vannak semmilyen nevű hangrendszerek, amik jobban szólnak, de az autó minden eleme szerethető. Van a családunkban ilyen, még a színe is ez a metál strandkorlát kék és még 100 ezer kilométernél sem volt semmi baja. A fékbetéteket eszi, de szerintem ez botláb függő.
Meg tudom érteni, ha valaki kedveli ezt az autót, én is könnyen megkedvelném, de ennyi pénzt adózott -hazai átlagjövedelemből- nem is tudom hogy lehet összeszedni?
Valóban szép állapotú az autó. Nekem tetszik a formája is.
Azért őszintén szólva nem nagy szám, hogy 62000km alatt semmi nem romlott el rajta. Ennek természetesnek kéne lennie.
Azért ez mégsem egy Golf TSI. Ott az már valóban elismerésre méltó dolognak számít. Ebből kiindulva már nem is csodálkozom a megjegyzésen. 🙂