A Le Mans-i 24 órás kapcsán – ahol az idén ismét gyári csapattal indul a Porsche – bemutattak egy olyan autót is, amelyből a cég utcai csúcsmodellje lehet rövidesen.
A Mission X egyszerű vonalvezetésű, de látványos autó, cseppet sem szerény óarany színben, és aki jobban ismeri a Porsche közelmúltját, annak ismerős is lehet. Olyan, mintha a 919 Street prototípust, az utolsó Le Mans győztes Porsche gyártásig soha el nem jutott utcai változatát gondolták volna tovább, legalábbis a forma, az arányok nagyon hasonlóak. Lényeges különbség viszont, hogy a Mission X-et tisztán elektromosnak szánják, olyan paraméterekkel, amilyeneket jelenleg egyetlen villanyautó sem képes hozni.
Az egyik ilyen, hogy 1 lóerő/kilogramm fajlagos teljesítményről beszélnek, amit egy új, 900 V rendszerfeszültségű hajtással érnének el. Ezt benzines, illetve hibrid autókkal már el tudták érni, az elektromos járművek viszont jellemzően túl nehezek hozz. A – szintén a Porsche érdekeltségébe tartozó – Rimac Nevera esetében például kicsit több, mint 1900 lóerőhöz 2000 kiló feletti tömeg járul, pedig az ma a leggyorsabb elektromos sportautó. Így a Porsche ígérete elég merésznek hat.
A versenyautókra emlékeztető Mission X egyébként nem kifejezetten nagy: 4,6 méter hosszú, 2 méter széles és 1,2 méter magas – persze ez utóbbi csak csukott ajtókkal igaz, mivel itt a Le Mans-i prototípusoknál megszokott, felfelé-előre nyíló ajtómegoldást alkalmazták, ami ránézésre nagyjából megkétszerezi a sportkocsi magasságát, ha kinyitják.
A Mission X erősen emlékeztet a prototípus fázisig jutott, hibrid hajtású 919 Streetre
A Porsche 80-as évekbeli 959-es óta rendszeresen készített nagyon különleges és drága utcai sportkocsikat. Ilyen volt a Carrera GT és a 918 Spyder. Most úgy néz ki, a Mission X-ből lehet a következő ilyen. A Porsche azt sejteti a típust bejelentő közleményében, hogy még az évtized vége előtt megszülethet a gyártásra érett változat.