Egymás után jönnek a villanyautók kedvezményei. A Nissan Leaf alapváltozatánál az állam 2,5 milliós ajánlatáért saját árából is levett 1,8 milliót a gyártó
Már az új, június 15-től startoló és a 11 millió forintnál olcsóbb villanyautókra 2,5 millió forintos dotációt adó villanyautó-támogatási rendszer
kihirdetése után is egyértelmű volt, hogy a forgalmazók mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy tisztán elektromos modelljeik beférjenek a fokozott támogatási ársávba. Az elektromos autók értékesítése többszörös jelentőséggel is bír, az EU CO
2 kvótájában szuperkredit jár értük, azaz kétszeresen csökkentik a márkák flottaátlagát, magyarán minden egyes eladott elektromos autó közelebb viszi őket ahhoz, hogy nagyobb profittal kecsegtető, nagyobb teljesítményű belső égésű motoros autókat adhassanak el és/vagy ne kelljen majd bírságot fizetniük.
Ahogyan arról
már írtunk, a legolcsóbb smart és hatótáv-, valamint térbajnok Renault villanyautók, továbbá az eleve 11 millió forint alatti listaárral debütált Mini Cooper SE mellé
nagyon hamar igazolt az új Opel Corsa-e, valamint a Hyundai két villanyautója, a Kona és az Ioniq alapváltozata, de a Peugeot és a Mazda is komolyat engedett annak érdekében, hogy több 11 millió forint alatti ajánlata is legyen.
Vadonatúj, divatos és elektromos, továbbá összesen 3,6 millió forintos kedvezménnyel kapható a Peugeot e-2008 alapverziója
A tendencia nem állt meg, a Peugeot az e-208 után az e-2008 kapcsán is bevezette 1,1 millió forintos ármérséklését, amivel a családi autónak is megfelelő méretű crossover ára is 11 millió forintra csökkent, így 8,5 milliótól megkapható. A Kia is bevitte egy 600 ezer forintos ármérsékléssel az e-Niro alapváltozatának árát a küszöb alá, így az a forgalmazói és az állami támogatással már 8,4 millió forinttól elérhető. Még jelentősebbet csökkentett a Nissan, hiszen az új állami kedvezmény kihirdetésekor még 12,5 millió forintos listaárú Leaf 40 kWh Acenta verzió árából 1,8 millió forintot húztak le, így az az állami támogatással együtt 4,3 millió forintos kedvezménnyel, 8,19 millió forintért kapható meg.
Alapverziójával - némi forgalmazói kedvezménnyel - már a Kia e-Niro is befér a 2,5 milliós támogatás küszöbéül húzott 11 millió forintos limit alá
A június 15-től igényelhető - a 11 millió forint alatti vételárú autók esetén 2,5 millió forintos kedvezmény így már számos autóra elkölthető, van választási lehetőség bőven, fontos megjegyezni, hogy ennyi pénzért - a legolcsóbb smartok kivételével - már teljes értékű autókat kapunk. Új szereplőket, például a már ismert Volkswagen e-up!-ot (és a Skoda eCitigo iV-t), vagy a Volkswagen ID.3-at szintén várhatunk még a második félévben.