Sportos búcsúkivitel készül a Lexus GS-ből
Elég hosszúnak mondható pályafutása során a GS mindig az átlagnál valamivel sportosabb vonalat képviselte a Lexusnál. Igazán vad F szériás kivitel is készült belőle, ötliteres szívó V8-as motorral, mely igazán különlegessé tette a kategóriájában. A japánok modellpalettáján belül az IS a legkisebb, az LS pedig a legnagyobb szedán helyét tölti be. Közéjük ékelődött be a GS, illetve az elsőkerék-hajtású
ES, mely bőséges helykínálattal ellensúlyozza némileg visszafogottabb menetdinamikai képességeit a GS-hez képest.
Egyértelműen komolyabb a megjelenése, mint az elegánsabb ES-nek
Ez a rend azonban felborult, amikor az eredetileg kevesebb élményt adó ES 2018-as generációváltása után már a TNGA-K padlólemezre épült. Az új padlólemez kiemelkedő torziós szilárdsága és mély tömegközéppontja révén jóval közvetlenebb, sportosabb vezethetőséget eredményezett, miközben még tágasabb és komfortosabb is lett a négykerekű. A GS-nek így érezhetően csökkent a létjogosultsága majd a kereslet is iránta, azonban a márka SUV modelljei és az ES egyre nagyobb eladási számokat produkáltak. A GS sorsa így megpecsételődött, ennek ellenére Japánban és Észak-Amerikában, ahol az európai piacnál komolyabb hagyományai vannak a modellszériának, változatlanul a kínálatban tartották. Mostanáig.
Sokáig a Lexus egyik meghatározó modellje volt a GS az amerikai piacokon
A lépés némileg érthető hiszen, a 2011-ben debütált - tehát mára elég koros - GS-ből 2018-ban is csak hétezer pár száz darab talált gazdára az USA-bam, szemben az olcsóbb ES ötvenezres eladásaival. Majd az olló tovább nyílt, a gyártás végén már 15-ször több ES kelt el, mint GS. A modellciklus szebb éveire emlékezve, illetve a méltó búcsú érdekében a Lexus egy limitált szériával engedi el az utód nélkül megszűnő GS-t. Egy igazán szépen csengő, Eternal Touring (örök túraautó) néven vezetik be az erősen korlátozott példányszámban kapható utolsó kiadást.
Nem nevezhető avíttnak a beltér, pedig nem éppen új
Természetesen minden elérhető extrával és még további kiegészítőkkel szerelték fel a modellt, amelyet a GS F Sport verzió számos optikai és funkcionális jellemzője is erősít majd. A műszerfal karbon és Alcantara betétei, a narancssárga féknyergek, valamint a pirossal megvadított fekete bőrkárpit kellően harcias kinézetet kölcsönöz majd a GS-nek. A sportos megjelenést a hajtáslánc is alátámasztja, hiszen egy 311 lóerős, 3,5 literes 6 hengeres szívó motor kerül az autó orrába, mely hátsó vagy összkerék-hajtáson keresztül juttathatja az aszfaltra impozáns teljesítményét. Mindezeken felül a kiadás alapfelszereléséhez tartozik a Lexus lifestyle-kollekciójának egyik elegáns modellje, a két darabból álló, exkluzív Zero Halliburton táskakészlet is. Így tényleg szinte mindent megkapunk az autóhoz ami eszünkbe juthat.
Üde emlékként vonul az autógyártás történetébe a GS
Pletykák szerint a 2021-ben érkező LS frissítése során egy olcsóbb, négyhengeres változat is elérhető lesz majd a Lexus zászlóshajójához, mellyel egyes piacokon a GS után maradt űrt pótolhatják a japánok.
Összességében a Lexus GS története is jól példázza, hogy az idők során mennyire eltolódtak a vásárlói igények. Egyre kevesebben keresik a hagyományos architektúrát, mely a hosszmotoros hátsókerék meghajtású autókat takarja, és ami kétségtelenül a legnagyobb vezetési élményt garantálja. Utóbbi mára sajnos csak kevés vásárlónál szempont, ahogy eredetileg az igazi luxust jelentő nagy szívómotorok is kereslet hiányában, illetve a C0
2 kvóták által szép lassan kikopnak a piacról.
Forrás: Smarter Media