Eddig leginkább sebességtúllépés kapcsán osztottak (30-300 ezer forint közötti) bírságokat a VÉDA rendszer KKEP egységei, ám nemrégiben a biztonsági öv használatának elhagyása kapcsán küldött büntetésekhez is elkezdték alkalmazni felvételeit
A csaknem 15 milliárd forintos beruházással telepített 160 változtatható helyű és 134 fix telepítésű Komplex Közlekedési Ellenőrző Pont (KKEP) úgy került bevezetésre, hogy az aztán nem csak a gyorshajtásért büntethet, hanem egyebek mellett a lejárt műszaki vizsga, az indokolatlan sávhasználat, valamint a megállási szabályok megsértése, továbbá a kézben tartott mobiltelefon használata és a biztonsági öv be nem csatolása miatt is. A gyakorlat azonban eddig azt mutatta, hogy csak a gyorshajtásokat nézik. Ennek most vége, ugyanis egy hivatalos megkeresésre küldött válaszból kiderült, immár a be nem kapcsolt biztonsági öveket is nézik a kamerák.
A jogmagazin.hu kérdésére adott hatósági válasz azt is elárulta, hogy a funkciók bevezetése során nem a számosság, hanem a minőség a lényeges. A tesztek során több mint tízezer, a kamerák előtt elhaladt autót néztek meg, több százban nem láttak bekapcsolt biztonsági övet. Hogy a kamera átverhető-e a megjelenésükkel szinte egyidőben terjedni kezdett övet imitáló pólókkal, arról egyelőre nincs információ, az viszont biztos, hogy a kamera, illetve a számítógépes elemzés szerint "gyanús" felvételek is emberi ellenőrzést kapnak, mielőtt a bírságok kimennének, így csak a védhetetlen helyzetek kapcsán mennek a csekkek.
A biztonsági öv be nem csatolása miatt 10-20 ezer forintos bírság jár csupán, utóbbi az autópályákon, előbbi a lakott területen kiszabott tétel. A közhiedelmekkel ellentétben tehát városban és a hátsó ülésen is kötelező biztonsági övet csatolni, hiszen annak hiánya már egy amúgy jó eséllyel komolyabb sérülés nélkül túlélhető városi koccanásnál is életveszélyes lehet.
Már a felszerelés pillanatától kezdve élesben működnie kellett volna ennek a „funkciónak”. Sőt, még több rendőri jelenlét kellene az utakon, nemcsak úgy hogy ki van állítva a „háromlábú” hanem még több igazoltatás, még több civil autóval történő forgalomfigyelés.
Az a szomorú tapasztalatom hogy a renitens szabályszegők csak addig viselkednek törvénytisztelő állampolgárként, ameddig el nem haladnak az ellenőrző pont előtt.
Döbbenet hogy egyesek mennyire nem tisztelik a többi autóstársat. Nagyon, de nagyon fejleszteni kellene a közlekedési kultúrát hazánkban.
Van igazad,
de azt azért vezesd már légy szíves, le hogy mi köze van az övhasználatnak a többi autós tiszteletéhez?
Másik autós oldalon büszkén cikkeznek hogy Tokajban elvették két autós jogsiját, a gyaloglástól mikor tiltottak el egy idiótát is?
Annyi az összefüggés, hogy aki a kapunál odahúzza az övét, amúgy szarik bele, az máshol is így viselkedik és mással is.
A cikkben azt is leírhatták volna, ha valaki hátul nincs becsatolva és csattanás van, az simán megölheti az előtte ülőt a hirtelen repkedési kényszerével (konkrétan nyakát töri az előtte lévőnek, mivel rárepül)…
A kézben telefonálás/SMS/Facebook mikortól lesz végre figyelve?
És büntetve?
pl. 50 ezer/alkalom … ha naponta többször csinálja a nyomorult akkor többször 50ezer…
Aztán csak rájön, hogy ezeröccá’ lett vóna’ egy bluetooth headset, vagy 3 ezer egy napellenzőre csíptethető kihangosító.
Jah, akiknek ~1 perc lenne az autójukkal összepárosítani a telójukat, kettes szorzóval mehetne a bírság összege 😀