A világ első szériában visszapillantó-kamerás autója lesz a Honda e, ugyanakkor vezethetőségével is sok jót ígér
A Genfi Autószalonon szériagyártáshoz közeli prototípusként, a visszapillantó tükröket helyettesítő kamerákkal pózolt a Honda e villanyautó. Azóta kiderült, hogy azokat a
világon elsőként szériában fogja adni. A forma már eddig is jól ismert volt, a Honda e úgy tud jövőbe mutató lenni, hogy egy kissé retró hatású is.
Tágas és modern a beltér, a külső kamerák képe a műszerfal két szélén, egy-egy kijelzőn látható
Az ötajtós karosszéria négy ülőhelyet ad
A Honda e az első modell ami a márka teljesen új e-platformjára épül. Azt mondják, úgy tervezték az alapokat is, hogy az a márkához illő menetteljesítményekhez segítse az újdonságot, magyarán városi körülmények között is közvetlen és élvezetes vezethetőséget adjon. Az akkumulátor a padló alá, a tengelyek közé került, a tömegeloszlás ennek (is) köszönhetően 50:50 arányú a tengelyek között, s a tömegközéppont is alacsonyra kerülhetett. A hajtást a hátsó kerekek kapják, így a kormányzott elsőkön nem kell hajtási befolyásokra számítani, s az elöl-hátul független felfüggesztések is kellemes jellemzőket ígérnek.
Elöl-hátul független a futómű, a helytakarékos akkumulátor a tengelyek közé került
A Honda e akkumulátora 35,5 kWh kapacitású - folyadékhűtéses - lítium-ion, ami váltóárammal Type2, egyenárammal CCS2 csatlakozóval tölthető, utóbbival 30 perc alatt 80%-osra. A töltőcsatlakozók a motorháztető közepére kerültek annak érdekében, hogy mindkét oldalról jól elérhetők legyenek, a fedél alatt pedig egy kijelző mutatja az akkumulátor aktuális töltöttségét, illetve töltődését.
Alapjaitól villanyautónak készült a Honda e: a töltőcsatlakozó a motorháztető közepére került, kijelző is jár hozzá
A prototípusként már idén tavasszal bemutatkozott Honda e már az idei évben piacra kerül, eddig több mint 30 ezer potenciális vásárló érdeklődött iránta. A teljesen elektromos Honda e az első - nem is kevéssé jelentős - mérföldkő a márka azon stratégiájában, mely szerint 2025-re minden Európában kínált modelljük képes lesz tisztán elektromos üzemre, magyarán villanyautó, vagy plug-in hybrid lesz.
Elöl-hátul rejtettek a kilincsek
A nap hülye kérdése: lehet tölteni villanyautót esőben?
Gondolom igen, de inkább nem kellene nagyon erőltetni.
A kérdést azért tettem fel, mert ha ennyire felkerült az orrba a töltő, ahol a motorháztető miatt jóval közelebb vagyunk a vízszinteshez, simán beeshet az eső a csatlakozóba.
A hetedik képen azt látom, hogy a lejtés miatt pont ott a csatlakozó ahová a víz bejuthat, a 11. kép alapján semmi sem védi a csatlakozót, ha fentről vizet kap.
Lehet, védve vannak a csatlakozók. Persze nyilván jobb kerülni…
https://youtu.be/0VEH9ys655c?t=179
Nem vagyok villanyszerelő, lövésem sincs az éríntésvédelmi szabályokról, de ha lehet, nem szívesen fogdosnám a vízes csatlakozót ilyen kialakítással.