Újabb részletek derültek ki az új Fiat Grande Pandáról!

Ismertette a Fiat, milyen motor kerül a hibrid verzióba!

Idén jó eséllyel Magyarországra is megérkezik az új Grande Panda, amelyről eddig néhány információt elárultak, de a hibrid hajtáslánc kapcsán mostanáig titkolóztak.

Elöljáróban fontos leszögezni, hogy a típusnév első tagja fontos, hiszen a már most is kapható Panda továbbra is a piacon marad az évtized végéig (hivatalosan Pandina néven), a két modellt pedig egymás mellett fogják értékesíteni. De vissza a Grande Pandához! Az 1980-as évekbeli elődöt idéző modell hiába kapta a "nagy" jelzőt (Grande), valójában csupán 3,99 méter hosszú, 1,57 méter magas, és 1,76 méter széles. Bár a pontos dimenzióit csak most ismertették, egyébként is sejteni lehetett, hogy a mai újautó-piacon a kisebb típusok közé fog tartozni, hiszen a Stellantis Smart Car platformjára épül - éppúgy, mint a már Magyarországon is bemutatott negyedik generációs Citroën C3.
A Grande Panda egyik legnagyobb újdonsága a frontrészből előhúzható töltőkábel, amely így nem érintkezik a földdel, vagyis nem lesz koszos
Az utasteret már korábban megmutatták, a benne rejlő apró részletekről és utalásokról itt írtunk. A lágy hibrid verzió pontos specifikációja egészen eddig nem volt ismert, azonban a Fiat legutóbbi közleményében erre is részletesen kitértek. Ahogyan az várható volt, a Grande Panda orrában is 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor lesz kerek 100 lóerős teljesítménnyel, ehhez társul a 48 voltos hibrid rásegítés, valamint a hatfokozatú eDCT váltó. Néhány európai országban már árat is kapott a Grande Panda, forintba átszámítva mindenhol 7-10 millió forint környékén indul a lágy hibrid modell. A hazai árakra még egy ideig várni kell.  
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Újabb részletek derültek ki az új Fiat Grande Pandáról!

  • 2025.01.29. at 16:59
    Permalink

    Pár észrevétel:

    Mérete szerint „B” kategóriás lesz a Grande Panda és nem a mostani Panda „A” kategóriája. A 3,99 méteres hosszúság „nagy”. Pl. Punto II 3,835 m volt, tehát annál nagyobbra várom. Beltérügyileg is. És ugye a Multipla I. is pont 3,99 m volt, ami meg teljesen más kategória volt.

    Ár. Az olaszoknál tegnap óta rendelhető a Grande Panda. Ott a kedvezményes ár a BEV-re 23900€ és a hibrid 17900€ (ami nem a bevezető ár, mert az még ennél is alacsonyabb). Azaz a BEV van 10 millió Ft körül és a Hibrid átszámítva 7,5-8 millió. Azaz a lágy hibrid nem fog 10 millióról indulni, mert a 600 hybrid is 8.6 millió körül van. Az alatt kellene lennie.

    Inkább az a fura, hogy a C3-nak egyes piacon lesz ICE verziója, a Grande Pandanak nem. Márciustól indul a gyártás hivatalosan. Remélem első félévben Magyarországra is elér, mert a márkának van mit javítani az itthoni statisztikáján.

    Illetve előzetesen 123 g CO2/km károsanyag kibocsátást írnak. Idéntől 93,6 g CO2/km a limit. Kell majd a BEV eladás, hogy ne fussanak bele a büntetésbe.

    • 2025.01.29. at 18:36
      Permalink

      Köszi az észrevételeket!

      A Grande Panda és a Panda (vagy újabb nevén Pandina) valóban nem egy kategóriában indul, viszont mindenképp tisztázni szerettem volna, hogy a régebbi modell sem tűnik el még egy ideig.

      Több ország konfigurátorát is megnéztem, azok alapján vontam egy átlagot. Az hogy nálunk mennyi lesz egyelőre nehéz megmondani, mert pl. a franciáknál is átszámítva 7,7 millió forintra lőtték be az MHEV-et, de Nagy-Britanniában ez is 9,2 millióba kerül. De biztos ami biztos kicsit finomítottam a szövegen, nehogy félreértés legyen belőle. 🙂

      A hivatalos álláspont szerint 2025 márciusában érkeznek az első példányok a kereskedésekbe, így jó eséllyel ekkoriban jönnek az első Grande Pandák Magyarországra is. Szóval remélhetőleg még tavasszal meg tudjuk nézni közelebbről, és amint tudjuk a hazai árakat, természetesen megírjuk majd! 🙂

Vélemény, hozzászólás?