Újabb részletek derültek ki a Mercedes leghatékonyabb autójáról
A Mercedes-Benz VISION EQXX tanulmányautó tervezéséről és problémáiról számolt be a márka
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Láthatjuk a Mercedes-Benz valaha készült leghatékonyabb autójának elejét, és érdekes információt is megtudhatunk a hátsó traktus aerodinamikai megoldásáról.
Az aerodinamikai optimalizáláshoz a természetből nyertek inspirációt, mint az autótervezők olyan gyakran szokták. A cápák, bálnák, madarak teste mind jó példát szolgáltat a közegellenállás minimalizálására, vagy ott van a dizájnerek által kedvelt forma, a vízcsepp. A korábban bemutatott ízelítőből láthattuk is, ahogy ez a csepp alak ihletül szolgált a VISION EQXX tervezésekor, főleg ami a hátsó traktust illeti. Ez a részlet különösen problémásnak bizonyult, mert az aerodinamikai specialisták hátul minél keskenyebb kialakítást szeretnének, ez viszont nem szavatol jó vezethetőséget, és nem is feltétlenül a leginkább esztétikus. A fennálló konfliktust két megoldással oldották fel: az egyik az elnyújtott, mélyre ereszkedő karosszéria, a másik pedig az aktív diffúzor, ami sebességtől függően mozog függőleges és vízszintes irányban is - ilyen aerodinamikai elemet még nem igazán láthattunk más autón. A koncepción szintén most először fedik fel a frontrészt is, még ha csak részben is, de legalább már megismerkedhetünk a fényszórókkal és a márkánál most divatos, teljes szélességben futó fénycsíkkal. A tanulmány leleplezésére nem sokáig, csupán január 3-ig kell várni.