Újabb rendőrautók érkeznek, szolid 45 milliárdért
A rendőrség és a honvédelmi szervek számára 45 milliárd forintért vesz autókat az állam
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Legutóbb zömében Audikat, Mercedeseket, Skodákat vásárolt az állam - csakis turbós benzinmotorral. Most újabb 45 milliárdos vásárlás következik.
Nyílt közbeszerezési eljárást írt ki a rendvédelmi szervek és a honvédelmi szervezetek részére történő gépjárművek beszerzése összesen nettó 45 milliárd forint értékben a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság - adta hírül a Napi.hu. A járműveket 14 kategóriába sorolják: az alsó-középkategóriás ügyintézői személykocsitól kezdve a kisbuszokon át a speciális kialakítású teherautókig.
Ajánlatot minden kategóriára külön-külön lehet tenni, az arra vonatkozó összeg erejéig. Az értékek 100 milliótól 500 millió forintig terjednek. Szintén kategóriánként limitált a járművek átlagos üzemanyag-fogyasztása is, ez 100 kilométerre vetítve 6,5 litertől 10,5 literig terjedhet - mármint katalógusérték szerint. Ugyanakkor tudjuk, hogy a mai turbós benzines rendőrautók sem éppen a gyári norma szerint fogyasztanak.
Próbáld meg áttanulmányozni először, aztán nyilváníts véleményt. Azt sem tudod miről szól, mi van benne, csak nyomod itt látatlanból a mantrát. Egyáltalán nem védte be társait.
Vissza kellene állítani Szentgotthárdon az F Astra gyártósorát és legyártatni 400-500 db rendőrautót. Tökéletesen elég lenne rendőreinknek, beletenni egy új 1,6-os motort, az szinte repítené, elfogó kocsinak 1,4 turbó, de szigorúan csak klíma, szervó és minden extra nélkül, mert így nem a klímás kocsiban hűsölnek majd, hanem a fa alatt, elbújva, ezzel is növelve az adóbevételt.
Támogatnánk a hazai ipart, Szentgotthárdon lenne némi plusz munka a szabolcsiaknak, és persze nem 7 milla lenne egy rendőrautó, csak 2.
Ha úgy nézzük, hogy ebből a Honvédség is részesül nem csak a rendvédelmi szervek és ezzel végre talán megoldódik a határon is a hiány a céljárművekből jó pár évre, és nem H-Astrákkal kell majd a földúton dagasztani a sarat, abból baj nem lehet. Amúgy ebben az összegben azt hiszem már benne van a rendőrségi buszbeszerzés is a 12 db. Credo Inovell lesz, ami csak egymagában 7-8 százmilliós tétel.
Egyébként hol olvastad, hogy rongyrázás lesz? Mert tudtommal még nincsenek konkrét típusok megnevezve.
Amúgy a Jetta éppen nem az igénytelenségről és a filléres karbantartásáról híres, ráadásul mivel négyajtós, nem is túl praktikus 2017-ben. Az Astráknak, Yetiknek miért drága a karbantartása? Mesélj!
“[i]a zöld Nissanokat, melyek nem fos divatterepjárók. Na még azokat venném újfent a zsaruknak, honvédeknek…”[/i]
A Nissan Pathfinder mai változata már éppenséggel “fos divatterepjáró” és Európában már nem is forgalmazzák. 🙂 Amúgy ha rendőröket kérdeznél, nem hiszem, hogy annyira rajonganának a típusért, mint te. Az sem erre a felhasználási területre való és igazán drága a karbantartása.
A Honvédség most vásárolt be Toyota Hiluxokból tekintélyes mennyiséget. Az a típus már járható út lehetne…
Már hogyne létezett volna, többek közt ebbe buktak bele, mert finanszírozhatatlan volt a rendszer és nem lehetett tovább fenntartani az “ingyenebéd” illúzióját. Függetlenül attól, hogy a feketeöves kommunista Nyers Rezső mit lektorált, amivel bevédte elvtársai történelmi bűncselekményeit.
[i]“…nem hiszem, hogy jó ötlet lenne visszahozni a gigahitelekből fenntartott szocializmust”.[/i]
Olyan nem létezett, hogy gigahitelekből fenntartott szocializmus.
Javaslom MNB Műhelytanulmányok 2sz. Munkafüzet. Címe: KÜLSŐ ELADÓSODÁS ÉS ADÓSSÁGKEZELÉS MAGYARORSZÁGON
Dr. Nyers Rezső ügyv. ig. által lektorálva, a kézirat 1992. dec-ben lezárva.
Egészen másról volt szó.
Nézze meg mindenki, vagy aki olyan okos, mert éppenséggel illendő neki, mert ez a szakmája, az kaparja elő az emlékezetéből, mennyibe is kerül pl. egy fékszett, vagy egy lökhárító, lámpák 1 Lada Vestába, vagy Jetta-ba, s mennyibe fáj 1 Mercedes b220-ba, vagy még a Seat toledokat- még jó, hogy csak ügyintézői gépkocsik,- is idevenném mert konszolidáltan szólva sem a legolcsóbb abba sem az alkatrész.
Márpedig, tökösnek igaza van!! Miért is kell ekkora monumentális összegeket a rendvédelmi szervek járműveire kivágni??!! Kezdjük kérlek azzal, hogy a már meglévőket karban kéne tartani!! jaaaa, hogy olyan márkákat választottak -többnyire,- hogy inkább “olcsóbb” lecserélni őket? Érdekes..
Én nem bonyolítanám: Volkswagen Jetta, Lada vesta, rázósabb domborzati viszonyú utakra Lada Niva, vagy Nissan… Most nem jön be a neve, amikor még nem voltunk annyira birka a kormányzat, mert volt határőrségünk, a bedarálása után a rendőrség kapta meg a zöld Nissanokat, melyek nem fos divatterepjárók. Na még azokat venném újfent a zsaruknak, honvédeknek… Nem kell itt dőzsölni, meg urizálni a mergákban meg ilyenek. A kórházba meg nekünk kell kést, kaját, s lassan már az infúziót is bevinni!!!!!
Nem vagyok az öcséd és nem hiszem, hogy jó ötlet lenne visszahozni a gigahitelekből fenntartott szocializmust.
Én erre azt mondom, sokkal jobban kellene spórolni.!!! Én a 14 éves autómat sem cseréltem le a mai napig!!
VAZZE!!!!! A “1970-1980”-években Nem osztogattak ennyire bőkezűen-Nagylelkűen. De több jutott az egészségügyre,ingyenes FOGÁSZATRA! VIZ dijat sem fizettünk,sem szemétdíjat. Ezt kapd el öcsém.
Őőő… Még nem is vettek semmit, még a közbeszerzést is csak most írják ki. 🙂
Amúgy borítékolható, hogy megint a VW-csoport autóiba ülnek majd. Bár kérdéses lehet, hogy a kemény terepjárók honnan jönnek, talán G-Merci…
Amúgy egy 2-300 autóból álló S-Cross vagy Vitara-flottát lehet, hogy érdemes lenne kipróbálni.
Pazarlás. Olcsóbbat is vehettek volna! Kubába biztos Nincs ekkora rongyrázás. Ott nem kényeztetik az állami vezetést sem. MEG KELL TANULNI SPÓROLNI.
Ha jól értem, alsó-közép kategóriától indulunk? Akkor a Vitara eleve esélytelen?
Évtizedek óta a Porsche Hungária és a Wallis a beszerzések legfőbb kedvezményezettje, kormányoktól függetlenül.
Pénztárosnak nincs még autószalonja?