Még mindig a Vitara vitte a prímet, a tavalyi eladások terén is legyőzte az idei évslágerét, az Év Magyar Autója közönségdíjas S-Crosst
2021-ben összesen 107 974 autót gyártottak az esztergomi gyárban, összesen 120 164 db autót értékesítettek, amelyből 112 989 Suzuki készült Magyarországon. A hibrid járművek aránya - bár ebbe a lágy hibridek is beleszámítanak - 65 százalék feletti. A teljes értékesítés 86 százalékát (103 247 db) 123 országba exportálták.
A hazai és a teljes árbevétel egyaránt 6 százalékkal nőtt 264,9 millió euróra 2020-hoz képest, míg nemzetközi szinten 1 754,2 millió euróról beszélhetünk.
A chiphiány miatt a termelés ugyan nagyjából 4 százalékkal visszaesett, a profit ennek ellenére közel a duplájára nőtt, amiből a jutalékosztás helyett ismét a beruházásokat választotta a Magyar Suzuki, 92,9 millió eurót forgattak vissza a fejlesztésekbe.
Idén fordulhat a kocka, az új S-Cross egyelőre élen áll, éves szinten is letaszíthatja a trónról a Vitarát
Ezzel már hatodik éve piacvezető Magyarországon a Suzuki, 17 650 új Suzukit regisztráltak itthon, ami 14,48 százalékos piaci részesedést jelent. Ez komoly előrelépés a 2020-as 14 783 autóhoz és 11,55 százalékos arányhoz képest. S-Crossból 6261 darabot értékesítettek, míg Vitarából 8350-et, így 2021-ben még az utóbbi vitte el a prímet: az S-Cross októberi megújulása az idei évben könnyedén fordíthat majd ezen. Ráadásul a Vitara már
"valódi" hibridként is kapható, amely rendszert az S-Cross az idei év második felétől kapja csak meg, ez tovább billentheti a javára a mérleget.
A Suzuki-Csoport a villanyosításra is gőzerővel készül, a 2025-ös pénzügyi évig nagyjából 8 milliárd eurót fordítanak kutatás-fejlesztésre, hogy 2025-től már villanyautó is kerülhessen a választékba.
A Suzuki viszont nem csak négy keréken sikeres: a cég hajómotor üzletága 800 motort értékesített idehaza és 2112 motort exportált 2021-ben. A hajómotorok mellett a motorkerékpárok is jól mentek, a vállalat 454 kétkerekűt helyezett forgalomba tavaly Magyarországon. A V-Strom 650 kalandmotor nemcsak saját kategóriájában, hanem a modellek abszolút versenyében is megőrizte tavalyi dobogós helyét: 148 forgalomba helyezéssel a második legnépszerűbb motorkerékpár volt 2021-ben Magyarországon.
Nem csak a gyárakat fejlesztik, a béreket is emelik: a Suzuki mindig igyekszik figyelni az alkalmazottaira
A nehézségek ellenére elért rekordév a Magyar Suzukinál közös siker, így az alkalmazottaknak átlagosan 12 százalékkal emelték a bérét idén márciusban év elejétől visszamenőlegesen. Ezzel 2015 és 2022 között a fizikai dolgozók alapbére átlagosan 86,1 százalékkal, az irodai állomány alapbére átlagosan 61,7 százalékkal emelkedett. A vállalat új, teljesítményalapú pótlékrendszert is bevezetett, hogy tényleg azokat jutalmazhassák, akik kiemelkedő munkát végeznek. Mindezt egy olyan üzemben, ahol ma már a karbonsemlegesség is szempont: tavaly elkészült a vállalat energiatérképe is. Ehhez minden üzemegység megvizsgálta, hogy energiahatékonyság szempontjából miként optimalizálhatják munkafolyamataikat közép és hosszú távon. Ennél látványosabb fejlesztés lehet a napelempark kialakítása, amit idén terveznek az esztergomi gyárban.
Megnyugtató hírek!