Újabb öt versenypályán döntött rekordot a Civic Type R

Két pályacsúcs is Michelisz Norbi nevéhez köthető

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Civic Type R bejárta Európa legendás versenypályáit, még a Hungaroringen is volt. A köridőket a sorozatgyártású változattal érték el.


Már két éve is bebizonyította a Honda, hogy sikerült az egyik legkomolyabb hot hatch modellt piacra dobniuk a Civic Type R személyében. Az utcai versenyautó a Nordschleifén állított be körrekordot az elsőkerék-hajtású autók között, amit később elvett tőle a VW csoport nagyszerű Golf Clubsport S modellje, bár komoly súlycsökkentések árán. Ha ezt a rekordot nem is vették vissza a japánok, azért bejárták Európát gyári pilótáikkal, és öt versenypályán is a leggyorsabb elsőkerék-hajtású autónak bizonyult az új Honda Civic legvadabb verziója.
Elsőként a brit F1 nagydíjnak is helyt adó Silverstone-ban próbálkoztak, ahol a háromszoros BTCC bajnok Matt Neal, esőben 2:44:45-ös köridővel, később száraz pályán 2:31:85-ös idővel állította be a pályacsúcsot. Ezután a legendás belga Spa-Francorchamps következett, ahol a Túraautó Világbajnokság 2012-es bajnoka és idéntől Honda Racing gyári pilóta Rob Huff döntött rekordot 2:56:91-es idővel. A következő állomáson, Estorilban, Portugáliában logikusan Tiago Monterionak kellett volna a Civicet hajtania, ám a Nordschleifén szenvedett balesete miatt Bruno Correia vette át a stafétát, és 2:04:03-as idővel állított rekordott.
Azt hiszem, igazán büszkék lehetünk, hogy végre magyar név is felmerül az ilyen rekordok kapcsán. Michelisz Norbi ugyanis két rekordot is döntött – Monzában és itthon, a Hungaroringen is. Monzában 2:15:16 alatt futott végig, a Hungaroringen pedig nagyszerűnek számító 2:10:85-ös időt sikerült kicsikarnia a japán hot hatch-ből a kétnapos rekordkísérlet alatt.
Hirdetés

Philip Ross, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Ez a különleges rekordsorozat, végleg bebiztosította a Civic Type R pozícióját a teljesítményorientált elsőkerék-hajtású modellek kategóriájában. A tervezőcsapat tagjai és versenyzőink remek munkát végeztek, hála nekik a Civic Type R valóban nem más, mint egy utcai versenyautó.” Kíváncsian várjuk a Volkswagen válaszát!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?