Újabb német városból tiltják ki a dízelmotoros autókat
Hamburg és Stuttgart után Frankfurt is kénytelen kitiltani a dízelmotoros autókat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A légszennyezés miatt Frankfurtot bírósági határozat kötelezi arra, hogy ki kell tiltania a dízelmotoros autókat.
A wiesbadeni közigazgatási bíróság szerdai határozata szerint Hamburg és Stuttgart után Frankfurt városa is ki kell tiltsa az elavultabb dízelmotoros autókat. A döntésre azt követően került sor, hogy a Deutsche Umwelthilfe (DUH) környezetvédelmi szervezet beperelte a Hessen tartományi városok levegőjének tisztaságáért felelős tartományi kormányzatot, mivel a levegő nitrogén-oxid-tartalma négy nagyvárosban, köztük Frankfurtban is meghaladta a megengedett határértéket. Mivel a közigazgatási bíróság helyt adott a DUH keresetének, Frankfurt már jövő év február elsején ki kell tiltsa az elavultabb dízelmotoros autókat. Ez elsőként - 2019. február 1-jétől - az Euro 4-es, valamint annál régebbi dízel, míg az Euro 2-es vagy az alatti benzines autókat érinti. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a 2009 után forgalomba helyezett dízel, valamint az ezredforduló utáni benzines autók biztosan nem érintettek a tiltásban, legalábbis annak első fázisában. Jövő szeptembertől azonban már az Euro 5-ös dízelekre is kiterjed a tilalom, magyarán már csak a 2014-től kötelező Euro 6-os normát teljesítő gázolajosok hajthatnak majd be Frankfurtba. A tilalom nem csupán a belvárosra, hanem már az autópályák által körülhatárolt területre vonatkozik. Nyugaton az A5, délen az A3, keleten és északon pedig az A661 autóút határolja a védett övezetet. Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a bíróság döntése még nem jogerős. Eddig Hamburg is csak két útszakaszon vezette be a korlátozást, Stuttgartban azonban hasonló tilalom lép életbe jövő év elején. A dízelautók kitiltását a levegő tisztaságának megőrzése érdekében megengedhető lépésnek nyilvánította a szövetségi közigazgatási bíróság, így a tiltás jogalapja már rendezett.
Helyes helyes, max kamionba való a dízel , meg a szántóföldre 🙂
Szomorú nézni hogy Budapest en az anyukák azért az 5 percert míg elviszik a gyereket a suliba beröffentik a traktort majd haza gurulnak ….
Mielőtt a motor pedig felújításra szorul na gyorsan eladják
Ez tényleg nagyon jó hír. Nagyrészt Németországba tartózkodok, így nekem ez fontos ha a sok régi tragacs nem tömörül majd az utakon. Nagyvárosokba csak ritkán megyek de ha mégis, legalább lesz parkoló és talán kevesebb dugó. Az én verdám tudja az euro6 normát, ja és benzines, szóval még egy jó darabig járhatok vele mindenhol. Reméljük egyszer az otthoni városokból is kitiltják ezeket az ócska szarokat amik ráadásul hangosak is mint a fene. Nyitott ablaknál képtelenség aludni nyáron ha elmegy egy ilyen 20 éves roncs a ház előtt.