Újabb mumus jelenhet meg a benzinmotoroknál is
A Mercedes részecskeszűrővel szerelné a benzinmotorjait is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A modern dízelmotorok, pontosabban a velük szerelt autók tulajdonosainak egyik réme a részecskeszűrő. A Mercedes a benzineseket sem hagyná ki a buliból.
Ma gyakorlatilag minden dízelmotor kénytelen részecskeszűrőt alkalmazni a hatályos Euro 6-os emissziós normák teljesítéséhez, de már az Euro 5 sem igen ment másként. A tulajdonosok, főként a használtabb példányok tulajdonosai aztán nem ritkán a további hibalehetőséget és a nem szerény javítási/alkatrész-költséget is kénytelenek megtapasztalni a tisztább üzem mellett. Azt már eddig is tudtuk, hogy nem csak dízel, hanem mind több benzines motorban is lehet kettős tömegű lendkerék, a jövő pedig ugyanezt hozhatja a részecskeszűrőnél is.
A Mercedes ugyanis bejelentette, hogy az autógyártók közül elsőként már teszteli a részecskeszűrővel szerelt benzinmotorokat. Ilyen elsőként - vélhetően már jövőre - a frissített S-osztályban mutatkozhat be, mint temérdek egyéb újdonság is. Aztán az S után majd a többi modell is nyilván megkapja. A Mercedes egyébként 3,3 milliárd dollárt költ mostanság motorfejlesztésre. Ennek első kézzel fogható eredménye az új E-osztály 220 d motorja, ami elődjénél 25 lóerővel izmosabbként is takarékosabb és tisztább üzemű, meg persze finomabb járású is. Ez a négyhengeres már az új moduláris, többféle teljesítménnyel is várható, hosszában és keresztben is beépíthető motorcsalád első tagja; és naná, hogy részecskeszűrős.
Ez valóban igaz. Csak hogy a havernál egy rekesz sörrel megoldható de a gyártó meg borsos áron szereli a szűrőt.
A részecskeszűrő azért van a dízelekben, hogy legyen mit kifúrni a lakatos havernál. Sose tömődik el 😉
Nagyon érdekes..amióta léteznek e szuper tiszta motorok azóta növekedett meg a légszennyezés.
Netán máshol kellene keresni a komoly szennyezés okát ???
Mi van például a repcsikkel amelyek egy Európai úton 30-50.000 litert fogyasztanak ??
Az is szennyezz! 🙂
Ha a gyártás és megsemmisítést nem vesszük, akkor nagy problémát jelent a többmillió autóból folyamatosan párolgó üzemanyag (igen, álló helyzetben). Ja, hogy erről keveset írnak? Majd talán erről is fognak.
szerintem csak az a motor nem szennyez, amelyik áll.
egyébként pedig, a probléma mindig a legeslegkisebb részecske….ami minél nagyobb nyomású / közvetlenebb (gdi) a rendszer, annál több lesz…..a szívócső befecskendezés nem túl nagy bar-on jó lehetne.
most attól, hogy a mercsó tesz erre a vacakra szűrőt, a veszélyes legkisebb részecskék ugyanúgy kijönnek majd….érthetetlen.
Remek, itt az új gumicsont a paralízis agyú fotelhuszároknak. Mátyás, kezdjétek hype-olni a dolgot és nyugdíjig elírhatjátok a hülyeséget. lesz fizu, talán még pár tesztautó is, csalfaerrorschrankencorevidi500 meg a többiek meg majd kontráznak itt nektek.
Szépek vagytok, jó látni ezt. 😀
Hét nem tudom. A Bálna 180e km alatt egyszer sem problémázott a szűrővel. Vagy bármivel a motorban/kipufogóban. A többletköltség a 60e km-enként esedékes tisztítást (100 EUR márkaszervízben). asszem 240e-ig simán elmehet vele az ember ha nem taxiként használja kizárólag városban.
Inkább az itthoni mad max viszonyok miatt lehet aggódni az új technológiák miatt.
Vagy vegyél olyant ami kettős befecskendezésű a szívócsőbe is fecskendez akkor elkerülhető a szívószelep koszolódása…
Egyébként a direkt befecskendezéses hülyeség miatt kell mivel már 200 sőt esetenként 300 bár nyomással fecskendez egy benzines is így a benzin robbanása során több szilárdtest keletkezik mint ha kisebb lenne a befecskendezési nyomás …
A egy újabb hibaforrás és szerintem több galibát okoz mint a részecskeszűrő az a nagynyomású szivattyú lesz ugyan is a diesel motornál a gázolaj adja kenést a szivattyúnak benzinesnél viszont a benzin nem ad akkor a kenést szóval jobban fog kopni …
Számoljuk össze a benzineseknél mik a szopó ágak … 2tömegű lendkerék,direkt befecskendezés, nagynyomású szivattyú , gyújtás rendszer , részecskeszűrtő , egr szelep ” van olyan benzines amibe már az is van „, turbó mivel a benzin motor alapból 200-300 celzius fokkal nagyobb hőmérsékletű kipufogógázt ereget mint a diesel ráadásul mivel nagyobb fordulatú a motor a turbó is több igénybevételt kap .
Diesel cumik : 2 tömegű ,nagynyomású szivattyú, befecskendező „piezzó” ,részecskeszűrő , src katalizátor „kb 150-200.000 nél cserélni kell mert az adblue miatt is eltömődik és semmi adalék se égetés nem használ neki csak a csere ” ,turbó .
Asszem inkább veszek egy buszbérletet ….
Nesze nektek benzines pártiak! Lassan minden lesz a benzines motorral szerelt autókban is, ami mumus a dieselben: turbó, kettős tömegű lendkerék, részecskeszűrő, a befecskendező eddig is necces volt a benzinesben is, ráadásul ott van még a gyújtótrafó, ami a dieselben nincs.
Csak két comment:
1. ami eddig a részecskeszűrő volt a dieselnél az a katalizátor a benzinesnél (mármint nem műszakilag hanem hibaforrásilag, költségileg), szóval a benzines részecskeszűrővel szerintem romlott a benzines helyzete.
2. Ha a benzineshez is kell a részecskeszűrő, akkor az azt jelenti hogy mégsem olyan tiszta az a kipufogógáz és mégsem olyan nagyobb részecskéktől mentes, mint ahogy eddig mondták?