A kínaiak rátaláltak a jó formára, bár kezdenek átesni a ló túloldalára, nagyon hasonló külsejű autókat készítenek
Kezd követhetetlenné válni a kínai modelldömping, az elektromosítás hatására elképesztő módon felpörgött az ország autógyártása. Olyan, mintha az elmúlt évtizedeket próbálnák meg bepótolni, az európai és amerikai autógyártók jogosan aggódnak a terebélyesedő konkurencia miatt.
Az önvezető rendszer hét darab 8 megapixeles és négy 3 megapixeles kamerát használ, emellett 17 radar segíti az autó tájékozódását
A Geely és az egyik legnagyobb kínai technológiai vállalat, a Baidu közös gyermeke a Jiyue 01, ami a Tesla Model Y vásárlóit szeretné elszipkázni. A forma rendben van, de nincs benne különlegesség, modern és letisztul, de nem tud újat mutatni, nagyon hasonló mint mostanában piacra dobott összes többi kínai modell. Az autó hossza 4,85 méter, amihez kereken 3 méteres tengelytáv társul, a Jiyue 01 minden mérete nagyobb a már említett Teslánál. Az alapmodell teljesítménye 272 lóerő, amivel 7,2 alatt gyorsul 100-ra. A gyár 550 kilométeres hatótávot ígér, ha az alap akkupakkal megelégszik a vásárló (71 kWh), de ha hajlandó fizetni, akkor a 100 kWh-ás csomagot is megkaphatja, ezzel 720 kilométert bír egy töltéssel.
A sofőr a kormány segítségével játszhat, de kontroller is csatlakoztatható a fedélzeti rendszerhez, így akár egymás ellen is mehet a játék
A kétmotoros változat alapból megkapja a nagyobb akkupakkot és a 3,8 szekundumos 0-100-as gyorsulást, lóerőből 544, hatótávból 660 kilométer jár. A kínai gyártók egy kissé ellentétes irányba haladnak ami a belteret illeti. Az európai gyártók elkezdték felismerni, hogy szükség van gombokra a műszerfalon, körülményes és nem is biztonságos minden funkciót a központi képernyő menüjében keresgélni. Ezzel szemben a nagy fal mögött a gombtalanítás éli fénykorát, Geely-ben egy óriási, 35,6 colos képernyőt raktak 6K felbontással, a minimális mennyiségű kapcsolót az ajtókra és a kormányra száműzték. Természetesen a hangvezérlést és az önvezetést sem hagyták ki, ahogy a kormánnyal irányítható fedélzeti játékokat is magukévá tették.
A 12 milliós alapár nem hangzik rosszul, de Európában ennél csak drágább lenne, az itteni forgalmazás kétséges
Az alapár átszámítva 12 millió forint körüli, vélhetően a legerősebb verzió is belefér 20 millió alá, ám ha lesz is európai forgalmazás, akkor ennél nagyobb számokkal érdemes kalkulálni.