Újabb Man-sziget rekordra készül a Subaru
Mark Higgins saját rekordját döntené meg
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legendás páros, a Subaru és a Prodrive újra egyesítették erejüket egy WRX STI-hez, hogy megdöntsék az Isle of Man TT autós rekordját.
Az Isle of Man TT (Isle of Man Tourist Trophy) a világ legveszélyesebb motorversenye, hiszen a Man-sziget egyetlen körbevezető közútján zajlik. Itt nincs bukótér, nincs rázókő, itt tényleg a házak között repülnek a motorokkal. Bár sok életet követelt ez a pálya, mégis minden évben megrendezik a versenyt 1907 óta. Idén május 28. és június 10. között kerül majd megrendezésre, ahol jó szokás szerint egyetlen autósként, a brit rally bajnok Mark Higgins is körbe fog menni Subarujával, hogy megdöntse saját rekordját.
Elsőre azt hihetnénk, hogy a TCR-re felkészített Subaruról van szó, hiszen az már egy kész gyorsasági technika, de úgy látszik, a britek saját boxeres gép építésébe fogtak – a Man-szigetre nem biztos, hogy előnyös lett volna a túraautós alacsony kasztni és merev futómű. Higgins 19 perc 15 másodperc alatt futotta meg a közel 60 kilométeres kört még 2014-ben egy amerikai felkészítésű WRX STI-vel. Idén, hogy teljesen brit legyen a rekord, a Prodrive kapta a rekorddöntő autó építésének hálás feladatát. A Subaru Technica International (STI) és a Prodrive sok egyéb fejlesztés mellett bukócsövezést, új body kittet és masszív hátsó szárnyat dobott a WRX-re, így nem lesz csoda, ha megdönti eddigi rekordját. A Subaru és a Prodrive nevek már egybeforrtak az 1990-től 2008-ig tartó sikeres rally világbajnoki időszaknak köszönhetően. Ma már nem sűrűn látjuk együtt a két csapatot, már csak ezért is megéri majd figyelni őket.
Ehhez nem kell 300 lo, nem autozzak ki cak kihuzatjak ott ahol lehet. Ehhez inkabb pofa kell, de az nagyon. Amolyan Ghost rider. Ugyan az a mufaj csak o mar halott.
Ennyi. 🙂
Valamit eltrafalt az autoval, lehet hallani is a puffanast, mielott elkezd snowboardozni, de oszzeszedte, amiben a felepites es a nem megbosszulo futomu segitett. A Golf biztos jobban csuszkalt volna es lehet a falonn vegzi, nem tudom mennyivel mentek de eleg gyorsan ahhoz hogy ettol betojjak ha bent ulok. 🙂
[url]https://www.youtube.com/watch?v=9jSYiU-JdRw[/url]
Hát itt lehet, hogy a Golf már kevés lett volna. 😉
Nagy mentés. Az életük múlhatott rajta.
Helyesen gondolod. 🙂
Én minden esetre nem úgy fogalmaznék, hogy már csak a nevéből él az Impreza, hanem azt mondanám, hogy a fejére nőtt a konkurencia. Ez látszik az Audi vs. Subaru táblázatban is. Ettől még az Impreza egy fogalom marad. Sokáig a Toyota Prius is egyeduralkodó volt abban, amit tud, most viszont jól megkapja magának többek között a Hyundai Ioniq-ot és a Kia Nirot is. De ez az értékeiből semmit sem von le. Én így gondolom.
„A Man sziget pedig tele van nagysebesegu kanyarok tomkellegevel ahol egy hiba is vegzetes lehet.”
Így igaz. Az ottani motorversenyek is sok halálos áldozatot követeltek már.
Hat ez az, ezekkel mar senk sem rallizik. Legfeljebb atalakitassal.
A Golf R-t es STI-t osszemeri a a Fifth Gear.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=jyTjggB2S5M[/url]
A Golf gyorsabb 0-100-ra, de a palyan lasabb es nem annyira funn. Az STI egy kanyarvadasz folepitesebol adodoan, (alacsony tomegkozpont). A Man sziget pedig tele van nagysebesegu kanyarok tomkellegevel ahol egy hiba is vegzetes lehet. Ezert a Subi. Ezek ALL-round autok, nagyon keves kulombseggel igy mindenki dontse el maga mi a fontosabb neki.
[url]http://www.zeperfs.com/en/duel3695-5278.htm[/url]
Kevés nálam nagyobb japán autó fan van.
Nálam kevesebb japán autó fan van azt hiszem, de próbálok a realitások talaján állni.
Múltkor az új STI megjelenése kapcsán összehasonlították a Golf r-rel és az Audi A3 sedan 300 lovas verziójával.
A murván és laza talajon leverte őket, de a többi összevetésben alulmaradt. Őszintén. Ki ralizik ezekkel murván?
Főleg a rugalmasság és fogyasztás terén voltak problémái, de talán még a gyorsulási adatai sem voltak meggyőzőek.
Mostanában már az árat tekintve sincs nagy különbség köztük.
Nyilván ezt csak ő tudná megmondani, de Schrank kolléga szinte mindig a japán autók mellett szólal fel, ahogy a kommentjeit olvasom, ezért biztos, hogy iróniának szánta ezt a megjegyzést.
Azt nem értem, hogy az új Imprezát többen már azelőtt leírjátok, hogy még ki se hozták. Persze, a nevéből él, amit jórészt a ralinak és az ott elért sikereinek köszönhet(pl. Richard Burnsnek, Isten nyugosztalja), de azért szerintem a neve még nem szenvedett csorbát, mert már egy ideje nincsenek jelen a raliban. Loeb is hány vb-t megnyert a C4 WRC-vel, ehhez képest a sima C4-esből még egy jó hot hatch-verzió sem volt soha. A VW Polo GTI-ről se nagyon hallani, pedig a Polo WRC egy jó ideje verhetetlen a raliban.
Szerintem az Impreza tartja magát(én nem csak remélem, tudom is:).
A GTI nem ez a kategória.
A Golf R azért komoly ellenfele lehetne, ha keményen felkészítenék.
Írom ezt úgy, hogy nem igazán szeretem a VW-t.
A Subaru sajnos valóban a régi nevéből él, de ennek ellenére még etalon a szememben a EVO-val együtt, bár az már kihalt. Remélem a Subi még tartja magát.
Én azon vagyok elkeseredve, hogy a mai állás szerint inkább vennék egy Fucus RS-t, mint egy STI-t. Sajnos.
Ez aztán az irónia a javából!:))) Én azt nem tudom feldolgozni, hogy miért nem egy Golf GTI-vel próbálkoznak, hiszen az az etalon, a csúcsok csúcsa, nem igaz?:)
A kerdes jogos! 🙂