Újabb lépés a hittérítésben – Toyota RAV4 modellfrissítés

Toyota RAV4 hibrid - nemzetközi bemutató és menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota nemcsak átalakította kívül-belül, de hibrid hajtáslánccal is gazdagította a RAV4 kínálatát. Így ügyesebb, mint eddig bármikor.


Hogy mennyire gondolja komolyan a Toyota az alternatív hajtásrendszerének népszerűsítését, arról eddig megoszlottak a vélemények. Például a tavaly bemutatott, már másodszor és ezúttal elég erősen átdolgozott Avensis esetében kicsit sem. A pária modell a cég utolsó olyan sorozata az európai kínálatban, amit nem kínál hibrid hajtással. Tavaly előtt megújult a Yaris, az ő esetében nagy hangsúlyt fektettek a gyáriak arra, hogy megmutassák, kinek jobb a hibrid, mint a hagyományos változatok. A RAV4 negyedik generációja 2013-ban jött ki, tavaly képeken már láttuk a friss szériát, és azóta tudjuk, hogy lesz belőle hibrid. A gyár a benzines-elektromos változatokon kívül mást el sem hozott a nemzetközi sajtóbemutatóra, szóval a hibrid itt és most nagyon fontos.
Hirdetés


A Toyota eddig nem kínált ebben a méretosztályban hibridet, a most színre lépő RAV4-gyel viszont simán ráront a kompakt szabadidő-autó kategóriára. Sőt, gondolva a céges vevőkre nem kevés középkategóriás kombinak is betehet ez az új kivitel, de ne rohanjunk ennyire előre. 2015-ben a Toyota 873 ezer autót adott el Európában és elmondható, hogy míg nyugaton nőtt, addig keleten csökkent a piaca. Tavalyelőtthöz képest tavaly 17 százalékkal több hibridet adtak el. Mindeközben a C-szegmensben is hasítanak a SUV-ok és a crossoverek. A RAV4 sorozat 2014-ben betöltötte a húszat, a piac első versenyzőjeként eddig 6,5 millió fogyott belőle világszerte.
Toyota RAV4, 2016 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4605 1845 1705 2660 501-547


Az első generációja városba vitte a 4x4 hajtást, a második, 2000-ben több teret és kifinomultabb karaktert hozott. A 2006-os harmadik generációval a személyautósabb vezethetőség volt a cél, míg a most futó széria az újabb méretnövekedés mellett még több komfortot ad. Látványosan átszabták a 2016-os RAV4 orrát és farát is, a beltérben újak az anyagok, és ahogy ma elvárt, nőtt a középső kijelző is. A legmodernebb Toyota Safety Sense biztonsági rendszer hiánytalan. Ütközésre figyelmeztető rendszer, sávelhagyás figyelő, táblafelismerő, automata reflektor, gyalogosfelismerő, adaptív tempomat, holttérfigyelő, keresztező forgalom-érzékelő is van benne.

Újdonság a 360 fokos kamera is, ami parkolásnál segíti. Már önmagában ez a frissítés sem lenne kutya, hiszen vele továbbra is kellemes maradt, de modernebb is lett a RAV4. Új még a kétliteres dízel is, ami a BMW-től származik és más Toyotákban már szolgál. A legeslegnagyobb durranás, hogy megcsinálták Európa első nem prémiumkategóriás, hibrid kompakt szabadidő-autóját. A Toyota hibridekről az él az autós köztudatban, hogy nem lehet velük vontatni. Nos, az Auris hibriddel korlátozottan lehet, a RAV4 meg megfejeli ezt. A Lexus NX-ből érkező hajtásrendszerével húzhat akár 1600 kilogrammot is, ami a normál autókra jellemző érték. Mindez azonban csak a drágább összkerekes változatra áll, mert hogy a hibrid RAV4-ből rögtön két verzió létezik.

Toyota RAV4, 2016 - műszaki adatok
2.5 VVT-i HYBRID (AWD) 2.0 VALVEMATIC AWD (CVT) 2.0 D-4D
Hengerűrtartalom [cm3] 2494 1987 1995
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat e-CVT kézi/6 (fokozatmentes automata) kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 197 (5700) 151 (6200) 143 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 206 (4400-4800) 195 (4000) 320 (1750-2250)
Gyorsulás 0-100 km/h 8,3 9,9 (10,7) 9,6
Végsebesség [km/h] 180 185 195
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 4,9/5,0/4,9 (5,1/5,0/4,9) 8,5/5,7/6,7 (8,2/5,6/6,5) 5,4/4,3/6,7
CO2-kibocsátás [g/km] 115 (117) 155 (149) 123
Menetkész tömeg [kg] 1625 (1690) 1490 (1520) 1535


Mire márciusban a szalonokba kerül a kocsi, a fogyasztásra optimalizált elsőkerékhajtású és a vele megegyező erejű, de a vonóerőt egy hátsó villanymotorral megosztó 4WD kivitel is elérhető lesz. A RAV4 felépítése ebben tér el a többi hibrid Toyotától. A vezetőnek semmire nincs gondja, az összkerékhajtást a vezérlőelektronika az autó helyzetétől függően kapcsolja. Így a 4WD változatnál az első kereket hajtó benzines és villanymotor mellett van még egy a két hátsó kerék között. A futómű minden változatnál elöl MacPherson rendszerű, hátul meg független, kettős keresztlengőkaros. Normál közlekedés mellett nem sokat érezni az összkerékhajtásból, de rossz talajon már előnyt élvez a vele szerelt drágább változat.

Ahogy a többi Toyota hibridnél, itt is Atkinson-ciklus szerint működik a hosszú löketű benzinmotor. A 2,5 literes egységnek kiemelkedően jó a termikus hatásfoka, 1:12,5-ös kompresszió arányú és külön hűtik egy vízkörben az EGR szelepét is. Jó választás volt, hogy nem kisebb benzinest építettek be, mert ehhez a kasztnihoz bármi más kevés lett volna. Hiába, a lökettérfogatot ez esetben sem könnyű mással pótolni. Hála a jó égnek és az elektromos gázpedál programozásának a motorfordulat lineárisabban változik, mint a korábbi Toyota hibrideknél. A karakterisztika tudatos megváltoztatásával persze nem lett sportos a RAV4, de a Priusokon megszokott autószerűtlenségből épp eleget vesztett.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy csak padlógázon bőg a motor, és ha már felpörög, akkor tisztességesen meg is indul vele az üresen is 17 mázsás kasztni. Mindez az e-CVT-nek nevezett egyfokozatú, bolygóműves hajtómű miatt van így. Ennek a kellemetlenségnek okán viszont nincs hagyományos váltó, vele eggyel kevesebb a hibaforrás is. Legyen szó szerpentinről, autópályáról, vagy városi csordogálásról, a hibrid RAV4 a maga módján mesterien ötvözi a kényelmet és a takarékosságot. Nincs mit szépíteni, ma ő a legügyesebb hibrid Toyota, kellemes vezethetősége már Lexus színvonalú. És a legjobb mégis az, hogy a Toyota ígérete szerint majd az új Prius is ennyire autószerű és kevés megszokást igénylő lesz. Alig várjuk.

Toyota RAV4, 2016 - alapárak
2.0 Valvematic AWD 2.0 Valvematic AWD CVT 2.5 VVT-i HYBRID 2.5 VVT-i HYBRID AWD 2.0 D-4D
Live 7 345 000 - - - 7 100 000
Active 7 945 000 8 545 000 8 400 000 9 400 000 7 700 000
Active Style 8 285 000 8 885 000 - - 7 700 000
Trend 8 845 000 9 445 000 9 010 000 10 010 000 8 600 000
Trend Safety 9 175 000 9 775 000 9 340 000 10 340 000 8 930 000
Executive 10 165 000 10 765 000 10 360 000 11 360 000 -


Ha megnézzük a konkurenseket, akkor lehet mondani, hogy a hagyományosan drága Toyoták helyett már a RAV4 ára is kompetitív, sőt az adott kiviteleket nézve már-már agresszív. Az új modellévtől a motormix egyértelműen a hibridek felé fog eltolódni a gyár várakozásai szerint. Az új hibridekkel nem is lesz nehéz emelni az eladási darabszámokon sem. Egyébként a gyáriak ismét nagyon pontosan belőtték, kinek melyik RAV4 való. A benzinest terepre szánják, azaz enyhe terepre, viszont a betonút rendszeres elhagyására. A dízelt épp ellenkezőleg, országútra és autópályára. Az új kétliteres paramétereivel és árával indirekt módon a tipikus céges, középkategóriás kombik ellenfele is lett. Nem elírás, most az Active Style kivitel felár nélkül elvihető a bevezető promócióban. A hibrid meg a jó mindenes, esetében az összkerekes vontatási kapacitása és még jobb szabadidős használhatósága is fegyvertény.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

15 thoughts on “Újabb lépés a hittérítésben – Toyota RAV4 modellfrissítés

  • 2017.10.28. at 09:01
    Permalink

    miért olyan de nagyon jó ez? belseje gagyi, orra elmegy a többi részlet japánosan semmilyen, ráadásul magasabb, mint egy bkv busz, bár rendben, hogy suv, de szvsz ez még ott is túlnő az általános méreten.
    harmadrészt, hol a hatótáv, ami alapján olyan jó? nem látom.

    más: ki számolta már ki az akkumulátorok környezetterhelését? mert ugye, nem 1 csomag mogyiról van szó, ezesetben.

  • 2017.10.28. at 09:01
    Permalink

    1500-2500 eurós nagyjavítás???
    A Lexus márkaszervizben.
    Az általad írt fórumok közt volt utalás 100euro alatti xenon vezérlőről a bolt oldalán egy csomó lexushoz.
    Még ha izzót is kell cserélni akkor sem látom az 1500-2500 közötti árat.

  • 2017.10.28. at 09:01
    Permalink

    Szélmalom harcot vívsz, hogy bizonyítsd milyen „szar” a Toyota és a Lexus.
    Erre írtam, hogy vicces. Nem kéne erőlködnöd.
    Nyilván minden autónál lehet találni hibát, de az arányok nem azonosak. A tulajok véleménye és az egyéb felmérések egyáltalán nem támasztják alá a te degradáló megjegyzéseidet.

  • 2017.10.28. at 09:01
    Permalink

    Nézd amíg az a vívmány, hogy automatán ereszkedik a vezető ablak, addig nem hiszem hogy én tenném magam nevetségessé.

    Ahogy az, hogy a Volvónál nem olvasol annyi horrortörténetet a xenonlámpáról mint a Lexusoknál…
    [url]http://www.motor-talk.de/forum/xenon-scheinwerfer-t2944438.html[/url]

    [url]http://www.clublexus.com/forums/is-2nd-gen-2006-2013/563471-xenon-headlight-problem.html[/url]

    Ez azóta ivódott belém amióta egy használt IS 250essel szemeztem ami sajnos ugyanígy félszemű volt. Ez egy 1500-2500 eurós nagyjavítás, jó eséllyel a gari után.

    Nyilván, ezek a toyotásokat nem érintik, mert ott ilyen dolgok ritkán fordulnak elő az autókban. De ha igen, akkor ne abból indulj ki hogy megbízhatóbb lesz mint a Volvo. Vagy kb bármi…

  • 2017.10.28. at 09:01
    Permalink

    „Pedig amiben több cucc van az gyakrabban is romlik el.”

    A Volvonál ez magától értetődik.
    A Toyotánál viszont egyáltalán nem.
    Kár erőlködnöd, aki egy kicsit is megtapasztalja a dogokat az csak mosolyog rajtad. 🙂

  • 2017.10.28. at 09:01
    Permalink

    Kötözködöm mert nagyon durva kijózanodás volt.

    Sokszor volt nálam autó pár óráig, és tisztában vagyok vele hogy ilyenkor nehéz megismerkedni a részletekkel, és más ismeretlenül elboldogulni egy fed rendszerrel és más ha már megvannak pl a „hotkey”-ek.

    A két Yaris összesen vagy 10 napot volt nálam, így amit a posztokban leírtam, az egy a szokásosnál alaposabb együttélés tapasztalata.

    Az hogy hány autó volt nálam, hát tesztautóból elég sok, az elmúlt 1-2 év termése fent is van a blogon. ([url]http://autossagok.blog.hu/tags/Tesztek[/url]), a korábbiakat általában nem dokumentáltam (pl előző generációs RX400h annak idején).

    Ami az auto feliratot illetni, a remek kis Alfa 146os ([url]http://autossagok.blog.hu/2014/11/03/alfa_146_bucsuztato[/url]) tudta ezt a 90es években. Gyanítom a korabeli Yarisok is, mert annak idején ez a japánok erőssége volt. De itt nem csak azzal van a baj hogy úgy írják rá nagy betűvel hogy „auto” hogy csak a sofőré az, hanem az is ahogy az az egyetlen ami a sofőré működött. Gyakorlatilag nem lehetett kicsit lehúzni, és 4 nap alatt nem szoktam hozzá, hogy ne igényeljen extra odafigyelést.

    Viszont az elmúlt 10 évben nem ültem olyan autóban amelyik nem tudta az összes ablakra az automata funkciót. Az S40es a távirányító nyomva tartásával magától felhúzta mind a 4 ablakot.

    A bajuszkapcsolóra integrált láma tényleg fura, de az a helyzet, hogy a Mercedeseknél sokkal durvább dolgok emelték a toleranciaküszöbömet (ott szinte minden rosszul van összerakva bajuszkapcsoló vonalon).

    A RAV4-hez tényleg nem kerültem még közel, de nem azért mert annyira elérhetetlen lenne. Ellenben a nemesebb féltesó volt már nálam, csak nem volt időm megírni.

  • 2017.10.28. at 09:01
    Permalink

    Az altalad belinkelt cikkeket mar korabban olvastam mert erdekelt mit irnak a Yarisrol. Ez 2 cikk egy f@zsag. Mar akkor feltunt hogy a cikkiro olyan kempeenes formaban csak kotozkodik az autoval, igazi cikk nincs is a 2. cikkben csak a sopankodasa, az autorol alig ir valami. Az hogy nem tud megszokni mas megoldasokt egy mas autoban az azert van mert csak most ult bele, ez olyan mint 1 ujautos dolog, kicsit szokni kell, aki ezzel nincs tisztaban ne irjon cikket. Amator itoi venara vall. Az AUTO gomb elmelgetese is errol tanuskodik, Fordokban is csak a vezetoire van rairva hogy AUTO. Hany tipust vezetett eddig ez a troll? Leginkabb azon lepodtem meg hogy nem a bajuszkapcsolos lampat kritizalja emberunk, mint hogy az elavult dolog a 21.ik szazadban es minden ilyen bertroll ezen rugozik. Renault-okban is ilyen van manapsag, csakmielott… MEg 1x: Ez 2 cikk egy f@zsag. Az elso mondatodban egyetretek, cikkironk ugyanis pont ezt teszi, ahogy te is. Persze a Toyotak nem orokeletuek mielott jossz ezzel a marhasaggal. Viszont ahogy korabban a gimisekrol irtad, RAV4-hez meg te sem kerultler igazan kozel, mert akkor nem irnal ilyeneket rola.

  • 2017.10.28. at 09:01
    Permalink

    Leginkább arra szerettem volna utalni, hogy hajlamosak vagyunk előítéletek alapján ítélkezni. „A” japán autó megbízható „a” toyota megbízható (bár esetleg ugyebár Törökországban szerelik össze, jórészt Európában gyártott alkatrészekből). Aztán az ember beül egye és elcsodálkozik, hogy a hőn áhított „minőségi” autó mekkora vacak… ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/06/12/egy_igazan_rossz_auto[/url])

    A gyártók szinte mind mutatnak egy erősebb hullámzást. A toyota pedig erős hullámvölgyben van legalábbis az legutóbbi tapasztalataim szerint (tesztek és bérautók). Műszakilag nem látom az előnyöket, a biztonsági és elektronikai fejlesztésekben a többiek után jár, ha nem is sokkal lemaradva, a hibrid hajtásláncok pedig mintha generációról generációra visszafejlődnének. Az előző RX-400H egy remek darab volt, a mostaniak (pl Lexus NX) kicsit furcsák.

    Én eddig úgy láttam hogyha egy autót nem tudtak ízlésesen csomagolni ott komolyabb gondok voltak a lemez alatt is… A mostani Toyoták pedig nem csak kívülről furcsák (és itt nem csak a Miraira giondolok, Auris, Yaris egyaránt), de a belső is egy rémes katyvasz (amit faceliftnél reszelgetnek ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/06/27/a_rem_rossz_auto_rehabilitalva[/url])). De az hogy beletesznek egy digitális panelt a középkonzolra kamerával (mintha valami utólagos tuning lenne), amihez nincs tolatóradar (pedig a kamera veszélyes dolog tud lenni, a maga 1-2 mp-es- késével), vagy az automataságával kérkedő kretén ablakemelők arra utalnak , a minimális minőség-ellenőrzés sem működött a Yaris projektnél…Egy normális, alapos ember beül és próbálgatja kicsit akkor azonnal visszaküldte volna a tervezőknek… erre mondják hogy a gyártó a nevéből él…

  • 2017.10.28. at 09:01
    Permalink

    Ezt nem ertem kifejtened? Hogy jonnek ide a gimisek meg a stiftesek? Esetleg ha egy kicsit kevesbe altalanositanal akkor megertenenk mit akarsz kozolni… (vagy RAV4-be ulnenek at a stiftesek meg a gimisek? Nalunk? Ez Valami Amerika! :))

  • 2017.10.28. at 09:01
    Permalink

    Öhöm, vagy inkább a gimisek akik nem láttak még közelről új Toyotát vagy akár más autót. Esetleg az öreg stiftből ámodozva úgy gondolják „a toyota” egy jobb és még megbízhatóbb autó? Pedig amiben több cucc van az gyakrabban is romlik el.

  • 2017.10.28. at 09:01
    Permalink

    Ezzel már régóta adósak voltak. Azonban résen kell lenniük, mert a Hyundai-Kia is elkezdi idén komolyan „téríteni a hitet”, és óriási csata van kibontakozóban. Hiába, a „jók harca az autógyártásban” már csak ilyen:)

Vélemény, hozzászólás?