A most bemutatott piros példányt először a Vértes Volán mentette meg 2000 körül, de a rossz tárolási körülmények miatt újra neki kellett fogni a felújításnak. Jelenleg ez az egyetlen működőképes példány itthon
A Volánbusz az értékmentő program keretében évek óta újít fel veterán buszokat, idén tavasszal a hatvani retrónapon egy Ikarus 30-ról rántották le a leplet. A típus volt az első autóbusz, mely Ikarus márkanév alatt készült, a mátyásföldi üzem korábban Mávag néven árulta járműveit. Az 1951-ben debütált, többek között a Genfi Autószalonon is prezentált jármű a régi Tr sorozatot hivatott leváltani, az önhordó karosszériás buszban elől helyezték el a motort. A 8,4 méter hosszú karosszéria viszonylag kicsinek számít, ezért a térérzet növelése érdekében a tetőívre is kerültek ablakok, az itt beszökő napfény a gyenge szellőzés miatt könnyen felforrósította az utasteret, ezért a
nejlonbusz gúnynév ragadt a típusra.
A veterán járművek szerelmeseinek érdemes kilátogatni a Volán rendezvényeire, nem csak régi buszokkal, hanem személyautókkal is lehet találkozni
A modell ennek ellenére sikeresnek bizonyult, nemcsak itthon, hanem külföldön is keresett autóbusszá vált. A premier után egy évvel már több 30-as készült Mátyásföldön, mint amennyi egyéb jármű összesen kigurult az üzemből. A legyártott 3175 példány harmada maradt országhatáron belül, az NDK-ban, Csehszlovákiában és Kínában is találkozhattak vele az utasok, az ázsiai országban még a kilencvenes években is futott néhány példány. A főváros is üzemeltetett közel 200 darabot, annak ellenére, hogy elég korlátozott kapacitással rendelkezett. A hatvanas években új funkciót találtak a harmincasoknak, némi átalakítás után a nagyobb 60-as típus pótkocsijaként üzemeltek.
A 30-as mellett egy Ikarus 260.32R-t is megcsoládhatott a közönség, a Volánbusz 1985-től kezdve ezzel a típussal szállította az utasokat az Erzsébet tér és Ferihegy között, az első között itt jelent meg a korábbi “hamburgeres” Volán logó.