Újabb kínai óriásvállalat hozza Magyarországra autóit!

Megfizethetőtől egészen a luxusig: a Duna Autó kínálata rögtön két kínai márkával bővül

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tovább bővíti portfólióját a Duna Autó, hiszen a mai nappal két kínai márka is csatalakozik a már meglévő 25-höz. Mutatjuk, mit tudtunk meg a Seresről és a DSFK-ról!

27 márkára bővült a Duna Autó portfóliója, hiszen a csütörtökön aláírt szerződés értelmében a csoport a Seres és a DSFK hivatalos hazai importőre lett. Habár egyelőre egyik név sem cseng ismerősen az európai közbeszédben, Kínában jelentős sikereket könyvelhettek el. Az ázsiai országban AITO néven kínálják portékáikat, az idei év első négy hónapjában pedig a 6. legtöbb elektromos és plug-in hibrid járművet értékesítették, ami több mint 200 ezer járművet jelent.
Hirdetés
A Seres csoport már 2023-ban megnyitotta az amszterdami központját, ahol mintegy 50 szakember dolgozik az európai terjeszkedésen. Jelen állás szerint 11 országban jelenik meg még az idei évben a Seres és a DSFK modellpalettája: az 5 legnagyobb európai piac mellett egyes skandináv országokban, Horvátországban, Görögországban és természetesen Magyarországon. A globális piacot figyelembe véve az említettekkel együtt 70 országban lesz elérhető a csoport modellkínálata.
Bár egyelőre hivatalos árakat nem közöltek az érkező modelleket illetően, annyit elárultak, meglepő árcédulák kerülhetnek a Seres valamint DSFK modellekre - pozitív értelemben. Előbbi bevallottan a luxusabb kategóriába érkezik, mindjárt 3 szabadidő-autóval, ezek mindegyike elektromos hajtásláncot kap. A zászlóshajó Seres7 több mint 5 méter hosszú, ennek ellenére 4,8 másodperc alatt futja a 0-100 km/órát, a teljesítménye pedig 430 lóerő. Az 5-ös még ennél is erősebb, ugyanis 585 lovas, a 4,8 méteres SUV mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Ebből megnövelt hatótávú kivitel is érkezik, ám egyelőre egyetlen autónál sem közöltek konkrét adatokat, így azt sem, hogy pontosan hány kilométert tehetnek meg két töltés között.
Hirdetés
A Seressel ellentétben a DSFK nem csak villany-SUV-okat hoz Európába, hanem belső égésű motoros autókat és haszongépjárműveket is. Előbbi kategóriában az 500-as és 600-as érkezik, míg az E5 plug-in hibridként indul hódító útjára. Pontos technikai adatokat egyelőre ezekről sem közöltek, csupán a hosszúkat árulták el, amely minden esetben 4,7-4,8 méter környékén alakul. Haszongépjárművekből a C31 ugyancsak belső égésű motorral érkezik, míg az EC31 és EC75 csak villanyos kivitelben lesz kapható. A Duna Autó tervei szerint még az idei év végéig 4-6 kereskedés nyílhat a Seres és DSFK modelleknek, 2025 nyaráig pedig 10-15 helyszínen is megtekinthetőek lesznek az újdonságok. A két vállalat egyelőre az 1 százalékos piaci részesedést tűzte ki magának célul a magyar piacon a következő év végéig, ez mintegy 1000 értékesített autót jelent. Az első példányok idén ősszel érkezhetnek Magyarországra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?