Elölről van benne egy kis Lamborghini Urus...
Egészen régre nyúlnak vissza a Changan gyökerei, az 1862-ben alapított kínai cég kezdetben hadiipari felszereléseket készített, majd 1959-ben erősen Jeep ihletésű katonai terepjárókkal lépett be az autóiparba. A legrégebbi kínai autógyártó jelentős szereplő hazájában, de immár Európában is azzá szeretne válni.
...hátulról pedig egy kis Lexus RX, de amúgy nem rossz az összkép
Ahogy azt megszokhattuk, ebben az esetben sem a Changan logót kell keresni, hanem az egyik almárkáét, amelyből négy is van nekik. Az első európai modelljük a Deepal S07 lehet, ami a változatosság kedvéért egy elektromos SUV. Az enyhén Lamborghini Urus külsejű S07-et Torinóban rajzolták, összességében jó kiállásúnak mondható a Deepal. A Changan, CATL és a Huawei együttműködéséből született autó 4,75 méter hosszú, az akku kapacitása 67-80 kWh között változik, ezzel 520-620 kilométer közötti a megtehető táv a kínai szabvány szerint. A teljesítmény minimuma 218 lóerő, a maximum pedig 258, ami ebben a két tonna körüli villany SUV mezőnyben enyhén szólva csak átlagos.
Az S07 4,75 méter hosszú, 1,93 méter széles, 1,62 méter magas és 2,9 méteres a tengelytávja
Lassan annyi kínai SUV lesz Európában, hogy már azoknak is dilemma lesz a választás, akik csak a távol-keleti ország termékeire áhítoznak. A kínai ár kilenc millió feletti, ami nem rossz, de főleg az új vámok és egyéb terhek miatt Európában garantáltan drágább lesz. A forgalmazás Németországban, Dániában, Norvégiában és Hollandiában indul még az idén, majd fokozatosan csatlakozik a többi ország is. Az új piac sok kínai gyártó fantáziáját megmozgatja, viszont annyira kezd telítődni a piac, hogy már nem csak az itteni, hanem a hazai konkurenciával is fel kell venni a harcot az idegen földrészen.
Ha nem tudnám, hogy kínai márka, a neve alapján simán indiainak hinném…