Újabb képek és részletek a Jaguar szuperszedánjáról
Minden kiderült az új Jaguar XJR-ről
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A New York-i Autószalonon debütált a legújabb csúcsragadozó, a nyolcfokozatú automata váltóval és kompresszoros V8-assal 100 km/h-ra 5 másodperc alatt katapultáló Jaguar XJR.
Külseje finoman tudatja, hogy az átlagosnál vadabb vadmacskával van dolgunk
Diffúzorral nem vacakoltak, nem is illett volna karakteréhez
Egyedi futóműbeállítással, aerodinamikai szempontból optimalizált karosszériaelemekkel, és természetesen bivalyerős kompresszoros V8-assal mutatja a Jaguar New Yorkban az aktuális XJ-széria legizmosabb, R-kiadását. Ahogy már korábban is megírtuk, az XJR orrában 5 literes, kompresszorral lélegeztetett V8-as morog. A motor teljesítménye 550 lóerő, legnagyobb nyomatéka 680 Nm: a ZF 8 fokozatú automata váltójának köszönhetően ez 4,4 másodperces 0-100 km/h-s sprintre teszi képessé a testes nagymacskát, melynek végsebessége - feltehetően elektromos korlátozással - 280 km/h. Ilyen sportszedán esetében ugyan másodlagos jelentőségű adat, de azért megadták a gyár által mért vegyes fogyasztási értéket, mely 11,6 l/100 km.
Finoman árulkodó részletek
Gyors és kanyargós utakon vallatták a piaci bevezetés előtt
Nem lesz nehéz megismerni, ha véletlenül valahol összefutunk vele, erről olyan, erejét vizuális ingerekké domborító megoldások gondoskodnak, mint a légbeömlőkkel tagolt első lökhárító, az R-jelzések a küszöbökön, a kis hátsó spoiler, a négy kipufogóvég és a levegőztető nyílások a gépháztetőn. A Farallon fantázianevű 20 colos könnyűfém felniket is csak az XJR-hez kínálják, akárcsak a külön ehhez a modellhez kifejlesztett Pirelli abroncsokat.
És még egy sor finoman árulkodó részlet: Supercharged-felirat a fordulatszámmérőben
Az utastérben bőrök és karbonszálas mintázatú vagy lakkfekete díszbetétek között élvezhető a száguldás, a zenét a Meridian rendszerében 380W összteljesítménnyel nyomja 12 hangszóró. Nemcsak lengéscsillapítóit és rugóit hangolták a nagy teljesítményű motorhoz, hanem az elektronikus stabilitás-vezérlő és az aktív elektronikus differenciálmű beállításait is a dinamikus használathoz igazították. Annak érdekében, hogy különféle utakon is ugyanazt az élvezetet nyújtsa, a kötelező körnek tekinthető Nürburgring mellett az angol Rockingham versenypályán, a gyártó gaydoni fejlesztőközpontjában, és Wales híresen szórakoztató országútjain is sokat tesztelték.
Dühös alumíniumtestű nagymacska
Az automata váltó észleli, ha a vezető igyekszik, és ehhez alkalmazkodva gyorsabban, magasabb fordulatszámon mennek végbe a kapcsolások, manuális üzemmódban a kormánykerékre szerelt váltófülekkel könnyíti meg a sofőr dolgát. A belső hűtésű féktárcsák átmérője elöl 380, hátul 376 mm, a fékhatás nyilván a menetdinamikához illő. Az autó alapára 90 200 euró (nagyjából 28 millió forint), a nyújtott tengelytávú változatért megközelítőleg további 1 millió forintot kell pluszban leszurkolni.
Mercedes S65 AMG- és Audi S8-gyilkos autónak ígérkezik