Újabb képek és részletek a Jaguar szuperszedánjáról

Minden kiderült az új Jaguar XJR-ről

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A New York-i Autószalonon debütált a legújabb csúcsragadozó, a nyolcfokozatú automata váltóval és kompresszoros V8-assal 100 km/h-ra 5 másodperc alatt katapultáló Jaguar XJR.



Egyedi futóműbeállítással, aerodinamikai szempontból optimalizált karosszériaelemekkel, és természetesen bivalyerős kompresszoros V8-assal mutatja a Jaguar New Yorkban az aktuális XJ-széria legizmosabb, R-kiadását. Ahogy már korábban is megírtuk, az XJR orrában 5 literes, kompresszorral lélegeztetett V8-as morog. A motor teljesítménye 550 lóerő, legnagyobb nyomatéka 680 Nm: a ZF 8 fokozatú automata váltójának köszönhetően ez 4,4 másodperces 0-100 km/h-s sprintre teszi képessé a testes nagymacskát, melynek végsebessége - feltehetően elektromos korlátozással - 280 km/h. Ilyen sportszedán esetében ugyan másodlagos jelentőségű adat, de azért megadták a gyár által mért vegyes fogyasztási értéket, mely 11,6 l/100 km.
Hirdetés


Nem lesz nehéz megismerni, ha véletlenül valahol összefutunk vele, erről olyan, erejét vizuális ingerekké domborító megoldások gondoskodnak, mint a légbeömlőkkel tagolt első lökhárító, az R-jelzések a küszöbökön, a kis hátsó spoiler, a négy kipufogóvég és a levegőztető nyílások a gépháztetőn. A Farallon fantázianevű 20 colos könnyűfém felniket is csak az XJR-hez kínálják, akárcsak a külön ehhez a modellhez kifejlesztett Pirelli abroncsokat.
Az utastérben bőrök és karbonszálas mintázatú vagy lakkfekete díszbetétek között élvezhető a száguldás, a zenét a Meridian rendszerében 380W összteljesítménnyel nyomja 12 hangszóró. Nemcsak lengéscsillapítóit és rugóit hangolták a nagy teljesítményű motorhoz, hanem az elektronikus stabilitás-vezérlő és az aktív elektronikus differenciálmű beállításait is a dinamikus használathoz igazították. Annak érdekében, hogy különféle utakon is ugyanazt az élvezetet nyújtsa, a kötelező körnek tekinthető Nürburgring mellett az angol Rockingham versenypályán, a gyártó gaydoni fejlesztőközpontjában, és Wales híresen szórakoztató országútjain is sokat tesztelték.
Az automata váltó észleli, ha a vezető igyekszik, és ehhez alkalmazkodva gyorsabban, magasabb fordulatszámon mennek végbe a kapcsolások, manuális üzemmódban a kormánykerékre szerelt váltófülekkel könnyíti meg a sofőr dolgát. A belső hűtésű féktárcsák átmérője elöl 380, hátul 376 mm, a fékhatás nyilván a menetdinamikához illő. Az autó alapára 90 200 euró (nagyjából 28 millió forint), a nyújtott tengelytávú változatért megközelítőleg további 1 millió forintot kell pluszban leszurkolni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?