Újabb kamionos-autós harc

Továbbra is küzdőtér az országút

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyik olvasónk legutóbb autópályás, kamionos küzdelmeiről írt, most itt egy újabb, ezúttal országúti kaland. Egyik fél sem volt szabálykövető.

Az autópályán optimális sebesség és a siető kamionosok kapcsán komoly vita, de leginkább értelmes eszmecsere alakult ki korábbi cikkünk nyomán. Krisztián is e témában írt nekünk, egy kamionosra morog, miközben maga is szabálytalankodott.
"Igen ismert ez a stílus, hogy közel 50 -100 centiméterre „belénk jön” a kamion. Legutóbbi esetem: az M2 es autóúton 85-90 km/órás tempóval haladok hazafele, éjjel munkából. Érdemes tudni, hogy az adott szakaszon nem rég 110-ről lecsökkentették 90 km/órára a megengedett sebességet és ennek ellenére beállt mögém egy külföldi kamion. Fénykürt stb., szokásos viselkedés, én meg viszonoztam fékezéssel... Erre lejtőn, záróvonal ellenére közel 100-as tempóval leelőzött, majd belelépett a fékbe, mintegy 60 km/órás tempóra lelassítva. Gratulálok, sok értelme volt az egésznek!"
Ezen eset kapcsán sajnos jól látható, még a szabályosan autózni kívánók sem mindig szabálykövetők. Talán mindenki emlékszik az alábbi KRESZ-teszt kérdésre:
Mi a teendõje, ha látja, hogy valaki megszeg, vagy meg fog szegni egy közlekedési szabályt?
a) A forgalomban részt vevők közössége érdekében rendre utasítja, hogy máskor ne szabálytalankodjon.
b) Igyekszik a szabálytalanságot megakadályozni.
c) A pillanatnyi biztonságot szem előtt tartva, mindent megtesz, egy lehetséges veszélyhelyzet elhárítása érdekében.

Nem nehéz kitalálni, hogy a helyes válasz a „c”, azaz szabálytalanságot látva talán épp semmit sem kell tenni. Ha valaki, akár gyorsan hajtva le kívánja előzni, inkább könnyítse, mint nehezítse a helyzetet. Robogjon csak nyugodtan tovább a másik autós, lehet, hogy sürgős szállítmánya van, lehet, hogy orvoshoz siet. Ez Önt ne zavarja, a gyorshajtásért majd elkapja a rendőr, ne Ön próbálja megállítani. Fölösleges a móresre tanítással újabb és újabb veszélyhelyzeteket teremteni a közlekedésben!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Akarki akarmit mond ebben a tortenetben az az undorito hogy a kamionosok -tisztelet a kivetelnek-ugy probaljak kenyszeriteni gyorshajtasra az elottuk haladot hogy az legalabb a megengedett legnagyobb sebesseggel halad.Ez mar onmagaban is ok a felhaborodasra,de ha meg hozzavesszuk hogy jatszik az elotte halado eletevel testi epsegevel ez nem mas mint kozuti veszelyeztetes.Az emlitett elotte halado autos azert taposott a fekbe mert igy akarta jelezni hogy nem erzi magat biztonsagban ilyen kovetesi tavolsag mellett , a lampa pedig vakit.Ettol talan jobb megoldas lett volna ha egyszeruen felreall es elengedi a kamionost a rendszamot pedig bediktalja a rendorsegnek idot es helyet megjelolve.A kamionosok viselkedesere nincs mentseg ha valaki azt mondja ugorj a kutba akkor beleugrassz?Az ilyen munkahelyet ott kell hagyni vannak mas lehetosegek!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Ilyen fékezgetős csávót szedtem ki már kocsiból,egy-két saller kiséretében! Aztán kihívta a zsarukat.Csórikám azt gondolta bilincsben visznek el.

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    így van sok okostolyás előzzön meg stb jah,csak meg van rakva 24tonnával akkor nehéz megelözni valakit aki 70 el szütyörög! köss egy fostalicska autó után egy 2 tonnás utánfutót azt megtudod h milyen kényelmes vele előzni meg lefékezni meg gyorsítani menyi idióta van istenem na mind1 :DXD sok úrvezető okoska azt életébe nem mennek annyit mint egy kamionos 1 hónap alatt! 😀

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Kedves Laci!

    Pont a lényeg felett siklottál el..ha csak 80-nal mehet egy kamion, akkor hogy előz meg ha én 90-100 között haladok?
    Ahogy mondtad, be kellene tartani a szabályokat…

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Kamionossal tengelyt akasztani,nem a hosszú élet receptje,a leírtak alapján egyszerűbb lett volna gyorsabban menni,de lehet hogy önérzetromboló ha mások is vannak az úton és haladni szeretnének.Ha meg kényelmetlen a kicsivel nagyobb tempó el kell engedni,nem fékezgetni és a szabályokkal takarózni…

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Elképesztő hülye hozzáállás az egyes (hangsúlyozom egyes és nem mindegyik) kamionosok részéről, hogy a pihenőidőre, vezetési időre stb. hivatkoznak és ezzel felmentést adnak maguknak a KRESZ szabályinak betartás alól!
    A sebesség határok MAXIMUMOT jelölnek, nem minimumot. Az út tervezésénél nem a maximumot kell figyelembe venni, hanem a várható ÁTLAGSEBESSÉGET, amibe bele kell kalkulálni, hogy vannak, akik lassabban haladnak a megengedettnél. Ha nem Te tervezed az utadat, hanem a főnököd, akkor ha nem fér bele így, keresel másik munkát, nem mások életével játszol!
    Vállalkozó vagyok, sokat vezetek, személyautóval szállítok árut, nekem is időre kell mennem mindenhova. Viszont úgy tervezem az útjaimat, hogy beleférjen minden a KRESZ szabályok betartása és mások veszélyeztetése nélkül is! Ha nem fér bele, nem vállalom a melót.
    Persze tervezhetnék úgy is, hogy minden útvonalon a megengedett maximum sebességgel számolok és erre hivatkozva akarnám letolni az előttem tötymörgő kamionosokat de nem teszem.
    Az meg agyrém, hogy egyesek fegyverként használják a járművüket mások ellen a saját vélt igazuk kikényszerítésére! Kedves hasonlóan gondolkodó kamionosok! Soha ne feledjétek, hogy járt egy kollégátok valamelyik pesti felüljárón pár évvel ezelőtt, mikor egy trabantos öreg úgy gondolta, neki van igaza és fejbe lőtte a kamionsofőrt!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Közvetlenül előzés előtt (azaz amikor már jelzi az előzési szándékát, indexel) felzárkózhat mögéd féktávon belülre is. Ilyenkor azért nem egészséges ráfékezgetni előtte.

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Ilyen kamionosok kellenének, mit te is!
    Tisztelem, becsülöm az ilyet!
    Amúgy többre is halad az ilyen sofőr, aki nem toszít le az útról!
    Felfogom, hogy én nem sietek, és pl 80-al megyek csak, látom, hogy gyorsabb nálam, de nem villog, nem dudál, nem veszélyeztet… Ilyenkor ha szemből nem jön semmi, akkor kiteszem jobbra az indexet, és seígtek, hogy megelőzzön. Nem az volt itt a lényeg, hogy a kamionos nem mehet! Menjen ha akar, de ne veszélyeztessen.

    Intő példa ez is:
    http://www.haon.hu/nyekladhaza/orizetben-a-halalos-balesetet-okozo-kamion-soforje/1766878

    Sajnálom az árván maradt családot!! 🙁

    VEZESSÜNK BIZTONSÁGOSAN!! NE VESZÉLYEZTESSÜNK SENKIT AZ UTAKON!!!
    Higgyétek el, lehet így is szépen haladni!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Nem értelek titeket miért kell vitázni.
    1.:A KRESZT MINDENKINEK BE KELL TARTANI
    2.: senki nem kérte hogy a kamionos szakmát válaszd, ergo ne panaszkodj hogy így úgy a család.Lehet gályázni gyárban is.
    3:Aki nem tartja be a KRESZT igen is meg kell büntetni.Nem kell hőzöngeni hogy így úgy amúgy, kiváncsi vagyok a gyerekedre, és a feleségedre mmikor a rendőrség közli velük hogy halálos baleset ért téged, vagy okoztál másnak a KRESZ be nem tartása miatt.Aztán lehet sietni hozzájuk.Van aki normálisan közlekedve is hozzájuk tart.
    4.:Hirtelen fékezéskor és igy baleset okozásoakor is lehet az a hibás aki elöl halad, hiszen a minden ok nélküli vészfékezést TILTJA A KRESZ.Ha tudsz tanút szerezni akkor mindjárt a kiérkező helyszinelő rendőrnél is feljelentést tehetsz közúti veszélyeztetés címén.
    5.:Két autónknál is lemértük kétféle GPS-el a sebességeket.Az én 28 éves autóm 120 felett kezd el csalni 5 km/h-t, 130-felett 8 km/h-t.Öcsém 2006-os Opel Corsája 200km /h-ig pontosan mért :).A különbségek a “tuning” alufelni, és gumiméretek miatt vannak, mert nem a gyári méretű felni-gumi kerül az autóra.
    Az órák nagy százalékban pontosan mérnek 90km/h-ig!

    Személyes véleményem ha valakit irritál a szabálytalankodó, és bizonyítani is tudja a helyszínen, nyugodtan állítsa meg, majd hívjon rendőrt.Már ha sok ideje van.
    Egyébként meg hagyja hadd menjen a pics..ba, és bízzon benne hogy előbb utóbb jól megbüntetik, és nem fog balesetet okozni.

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Mindegyik kamionosnak van rendszámtáblája, és ott az alkalmazó cég neve nagy betűkkel, telefonszámmal.
    Amelyik kamionos nem ismeri az alapvető KRESZ szabályokat, és veszélyezteti más ember életét, nyugodtan fel lehet jelenteni a főnökénél, a hatóságnál.

    Ez nem genyóság, hanem egyszerűen nincs helye az utakon annak, aki más életét veszélyezteti, azt sem fogja fel, hogy ezen felül baleset esetén ő évekre a börtönbe kerülhet, és evvel saját családjának a megélhetését is veszélyezteti. Véleményem szerint az ilyennek alapból más intézményben lenne a helye. Az meg már röhejes, hogy egyesek ilyenek mellé állva védik a kamionos mundér becsületét. Evvel inkább lejáratják.

    Megsúgom, hogy kétféle tábla létezik, és amelyiknél a 90-es számot vesz körbe egy piros karika, az nem azt jelenti, hogy legalább 90-nel kell haladni. Ott ha úgy van kedvem én 70-nel is mehetek, a kamionos meg előzzön ki nyugodtan, nem zavar. Már ha képes ilyen művelet végrehajtására, és nem csak a hőzöngésre.

    Arról már szinte értelmetlen beszélni, h éjjel a követési távolságra még inkább kell figyelni, de sokaknak nem fér a felfogásába, milyen jól elvakítja az embert a mögötte haladó világítása, aki evvel is veszélyezteti a közlekedést.

    Az izmos erőlködésre, h a kamionos dolgozik a másik meg csak nyaral. Aki nyaral, annak joga van nyaralni, nem csak a kamionosnak dolgozni, már ha ők állandóan dolgoznak.

    A rendőrnek a joga büntetni? Hát ha annyira rendet raknának a közlekedésiek, akkor rég nem ilyen felfogások uralkodnának, sem a munkát végző sofőrök, sem a megrendelőik fejében.

    Régen kerékpároztam, de valahogy elment a kedvem tőle, mert a kamionok sorra 10-20 cm-rel mellettem húztak el, nekem meg nincs kedvem kikötni az árokban.

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    DJC472 valahol igazad van igen ezt alá is írom de viszont jól mondtad,ha nem tudsz autópályán legalább 90km menni akkor ott a főút azon lehet szütyörögni 🙂

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Kamion vs Autó(shok) Első: Az a Baj Hogy elfelejtik az Emberek Hogy ez egy Társasajáték. A Cél pedik nem a Gyorsabb elöre Jutás , hanem az épségben Haza Jutás ! Második: Sokan Azt is elfelejtik hogy Ki Miért Van Ott ,ahol ! A Kamionos Dolgozik , az a Munkája Hogy Vezesen ! Úton legyen ! Míg más , bulizni megy , barátnőhöz , moziba , munkából-ba stb ! A Kamionosok nagyrészének megvan a Kellő rutinja és helyzetfelismerő késség a Veszély helyzetek kezelésére ! Így ami egy Úri vezető hétvégi sofőrnek Veszélyes, az Kamionosnak Rutin Munka ! És ha a Tábla 90-et ír akkor ne Kocorászunk 75-el ! Mert mások Indokolatlan akadályoztataását is Bünteteik ! Ha pedig fáradt , Álljon Félre ! Aludjon , vagy igyon Kávét és Tornázon EGYET ! Üdv Egy Motoros

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Üdv mindenkinek!
    Sokat autózok a világban,itthon is, külföldön is.Nálunk is divat a kamionosok “emberkedése” mert én vagyok a nagyobb aztán kész-mondván.Mikor havonta kijártam akkor is igyekeztem hétvégén menni mert akkor a kamionok nem mentek és ha Münchenbe mentem akkor nem kellett attól tartani hogy a három sávos autópályán(mivel Rosenheimnél már az) három istenbarma előzi egymást 10 km-en keresztül(mondanom sem kell hogy kb 8km/h sebességkülönbséggel).Ezek általában barom román,ukrán,török,szlovén és MAGYAR kamionok!! Áll a sor mögöttük 30 km visszamenőleg a pályán már kint a STAU! jelzés az ilyen farkak miatt. Tény és való,személyautósok között is van rengeteg f@…vágó…, de az tököl 60-nal és kész!Klikk, index ki ha körülnéztem és go.De mikor a sort az ember utoléri és előtte megelőzött egy kamiont aki szintén beéri a sort(csak ő jobban látja hogy kb 20 kombájn van előtte+én) a feljebb említett módon rám mászik és dudál meg villog, és arra hogy van esetleg követési távolság,nem gondol az ne is lepődjön meg ha az ember felvillantja a féklámpát!!Mindenhol vannak állatok de sok előttem szólóhoz tudok csatlakozni: vállasszon más foglalkozást aki nem bírja a kamionozás 90-es limitét és hogy nem olyan fürge mint egy személykocsi!! Aki belevágott, annak elmondták hogy ez mivel jár!!! Aki nem akarja hogy meg….k, az ne menjen prostinak!!
    És azért ‘hálistennek olyan kocsiban ülök amin az átlagtól nagyobb a motorerő,a fék, és azért a bódé is sok vasat tartalmaz!Ha tudok előzök, és tolom neki de a kamion ne tolja neki főleg ha velem(vagy mással) szemben érkezik és azt gondolja: – úgyis fékez mert én vagyok a nagyobb!! Utána pláne ne lepődjön meg ha esetleg előtte a rendőrök keresztbe állnak vagy esetleg ahol először megáll ott pont azok verik pofán akik szinte az árokba kényszerültek miatta!!
    Sajna sok minden van javítani való a közlekedési morálon!!
    Azért baleset,-hatóságmentest mindenkinek!!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Szia Maya!
    Igazad van, nagyon rossz is az ha valaki betart neked 60-70 km/h sebesseggel, mikozben estleg a megengedett sebesseg 80 km/h lenne. De mondjuk nezzuk a masik oldalat, mi van ha az a masik auto le van terhelve es nem tud gyorsabban menni? Vagy valami muszaki oka lehet es orul ha hazaer, nem hogy huzassa eroltesse a verdajat, vagy ha tapasztalatlan meg a sofor es ezert totyog de semmikeppen nem azert hogy teged gatoljon a haladasban. Ha nem tetszik a sebessege, egyszeru tedd ki az iranyjelzot, nezz a tukorbe hogy elozhetsz e es lepj oda neki. Nos ugye milyen egyszeru? Meg is elozted az illetot. 🙂 Amugy a masik oldalat tekintve meg az, hogy ne is haragudj, ezzel nem lehet ervelni hogy 3 hetente 1 hetvegere latod a csaladodat. Ki kenyszerit ra arra hogy csaj es mondjuk anya letedre kamionozz? e akartad te vallaltad szoval ne panaszkodj!! Keress magadnak olyan csaj munkat, amibe bele tudod egyeztetni azt, hogy minden este otthon aludhass es lassad a csaladod. Te dontesed, old meg ha nem tetszik!!!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    sziasztok. én egy kamionos csaj vagyok és engem az háborít fel h van aki rendőrt játszik és engen szivat, egy személyautó 60- 70 km/ ó sebességgel betart nekem és így nem tudok haladni és haza jutni sem a családomhoz akiket 3 hetente látok 1 hétvégére.

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    És hogy ledarálja? Persze, mert nem tartja be a követési távolságot!! ami pont azért van, hogy ne darálhassa le! 😉
    De szerintem ez neked nem tünt fel! :-DD

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    csakúgy mint annak a kamionosnak, aki állat módjára viselkedik! 😉
    Minek kell egyáltalán levillogni valakit? Tegye ki az indexet, és menjen! Ha meg nem tud maradjon csendeb, és menjen a forgalommal! 😉
    ENNYI!!!!
    És ahogy már mondtuk a KRESZ mindenkire vonatkozik! kicsire is, és nagyra is egyaránt!!!!
    NINCS KÜLÖNBSÉG!!!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Sokan utálják/lenézik/stb. a kamionosokat…. miért is? mert nem azok, mert az autó izeg mozog, és simán lehagyja a kamiont….(nagy dolog le előzni egy olyan járművet ami 90-nel mehet 🙂 )

    Én sem vagyok kamionos, de miért kell állandóan külömbségeket tenni? Miért kell csoportokra bontani és konfliktusokat teremteni?
    Sok tahó kamionos van…. és autós nem?
    Azokkal értek egyet akik azt írták hogy járműtöl függetlenül úgy kell hozzá állnunk a közlekedéshez, hogy “együt” és nem “egymás ellen” (az a dodzsem a vidámparkban)!!!

    P.S. Azt én is utálom ha akkor gyorsitanak mikor elözöd őket….. Ha annyira megsértődött a kissebségi komplexusa miatt, ha megelőztem, elözzön vissza és mutassa meg ki a Jani, engem nem érdekel 🙂 csak haladjunk!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    A büntetőfék a legcsúnyább dolog és etikátlan ráadásul.A kamionosokat meg senki ne tanítsa a KRESZ- rajuk is vonatkozik ha betartják ha nem.Mikor találkozol egy kamionossal o dolgozik nem hazafele tart mint mi munka után.Es nekünk sem esne jól ha a fonok melle meg két szomszéd is átjönne minket szívatni.

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Misi, baszki, neked szakorvosi segítség kell, így fröcsögni már beteges… A cikk írójának meg csak gratulálni tudok, büntetőféket nyomsz egy 40 tonnás vasnak??? 😀 Nóóóóórmááááliiiis? Ledarál, mint a taknyot, ha nem tud időben fékezni, ez nem volt gyanús? 🙂 Mondom ezt úgy, hogy NEM kamionos vagyok, csak józanul gondolkodom…

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Csupan azert pont ott csinaljak, mert ott van a 60-as tabla, es igy rallyzhatnak egyet, mikozben kissebsegi komplexusukat a kis autokkal szemben kielhetik. 🙂 Akinek nem inge ne vegye magara…

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Van egy konkrét helyszín ahol a kamionosok megőrülnek, mégpedig az M0-áson az M6-os és Budafok leágazásánál lévő párhuzamos út a Balaton irányába. Itt a M0-án 100-as tábla van a szervízúton 60-as.
    rendszeresen a kamionok lejönnek a szervízútra végighúznak ahogy bírnak, majd a diósdi kijárat előtt vissza az M0-ra, közben persze villognak, dudálnak tolnak le mindenkit ahol 60-as tábla van. Én napi szinten járok arra és hetente 2-3 alkalommal látom ezt és gyakran az “áldozatok” közé is bekerülök, az M0-on közben nincs dugó sem.
    Kérdezek egy kamionost, hogy ezt miért szokták pont ott ilyen gyakran előadni?

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Üdv. Sajnos vannak tahók az úton,rengeteget tudnék mesélni róluk,kamionos és javában személyautós.No velem olyan még nem fordult elő hogy 1 kamion levillogjon:),sosem érnek utol:D Amit viszont nagyon rühellek,az a követési távolság nem betartása,mikor kint a kocsin a matrica,hogy gyerekek a kocsiban,beáll pár méterre a seggembe!Múltkor a feleségembe így bele is állt 1 kispolszki,a majmának lett csak kára,azért a vonóhorog kis tempónál hasznos:),de volt már olyanra is példa,hogy asszony megy a gyerekekkel,beáll mögé irtó közel 1 paraszt,majd valamikor megelőzte,mivel én külön kocsival voltam(jeep)utánaeredtem,no asszem megtanulta mi a követési távolság,ne a feleségem meg a gyerekeket szívassa,150-160al bent a seggébe toltam a kergét,nem mert fékezni,de még lassítani sem,ki kórmolta a skodáját:)Amit még nagyon rühellek,de attól el is borul az agyam,mikor nem engedik hogy megelőzzem a másikat,addig tud tökölni 80-al,de mikor nem jön szemből senki,akkor ad neki gázt,de a majma nem jön rá hogy biztos nem a szembejövőnek megyek neki,hanem ráhúzom a kormányt.Így járt ausztriában is 1 audis:tökölt előttem 30-al(lakot terület),gondoltam kövér gáz azt megelőzöm,erre ö is ráállt a gázra,mivel én lépéselőnyben voltam,szemből meg kezdett elfogyni a hely,hát ráhúztam:)valahogy nem volt kedve megzúzni az audiját,satufék és köztem meg a padka között bohóckodott tovább:).Tehát tényleg közlekedjünk ésszel,ne szívassuk a másikat mert lehet visszaszívat és akkor még ö lesz a marha!Aki siet megvan az oka,had menjen csak.Éjjel meló után járok haza olaszból,szerintetek 80-90 tökölök??NEM!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Nekem is lenne egy tortenetem , ami kb 1999-ben esett meg velem.
    Kresz szabalyait betartva Balatonboglaron lakott teruleten haladtam a megengedett 50 km/h sebesseggel, egy egykori kituno allapotu 1990-es evjaratu Trabant 601-esemmel. Mogottem beert egy nyerges vontato trailer uresen, rakomany nelkul volt. Szoval arucikk nelkul kozlekedett. Engem mar lakott teruleten belul is indokolatlanul le akart tolni az utrol. Kicsit felgyorsitottam kb 60km/h-ra a papir jaguar-omat, de ez a kamionosnak nem volt eleg, ekkor is veszelyesen kozel jott hozzam. a tavolsag nem tevedes, nem volt 1 meter koztunk. Iranyjelzovel jeleztem neki,valamint kisse lejjebb huzodtam az uton, elozzon csak en nem kivanok vele versenyezni, hisz tudtam, az o vas szekere erossebb, gyorsabb, nehezebb es nem utolso sorban veszelyesebb mint az enyem. De nem elozott, kiertunk lakott teruleten kivulre, en a Trabit felgyorsitottam a kresznek megfeleloen 80km/h-ra es mivel ismet a seggemben alldogalt es azt tolta, gondoltam ennek mar fele sem trefa, hisz az ut szemben ures volt, elozhetett volna de szivatasbol nem tette csak tolt, mert gondolom verig volt sertve, hogy lakott teruleten en gatoltam abban, hogy 90km/h-val szaguldozzon a vassal. Szoval nyomtam a 2 utemu Trabinak ameddig engedte, es el is ertem vele a kb 100km/h sebesseget. Miutan a kamionos latta a kelet europai papir jaguar mar kilehelte a lelket es nem bir tovabb gyorsulni, valamint a vezetojet elegge kiidegelte, fogta magat es egy sima konnyed gyorsitassal megelozott. Gratulalok ennek az onelegult, bekepzelt kamionos majomnak!! Ez nem azt jelenti, hogy minden kamionos ilyen lenne, biztos vannak normalisak is!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Nem azért nem vezetek kamiont, mert nem tudok. 1975-óta van jogsim (ABCDEF). Régebben dolgoztam sokáig Kamaz-zal, forgózsámolyos pótkocsival. Húsz éve nem járok nagykocsival, nem a fuvarozásból élek. Hetedik Peugeot furgonomat hajtom, 3-400 ezer km-ig, Győrtől-Záhonyig. Minden nagyképűség nélkül merem állítani, hogy nem vagyok már mazsola. De ez ami megy manapság az utakon az rémísztő. Ezek az ifjú titánok friss papírral ülhetnek a “nagyvasra” , a legmodernebb márkákra és nem bírnak magukkal. Kifejezetten útálom azokat a majmokat akik terepen dolgoznak napról-napra, de amikor kijönnek a közútra a 4-500 LE-s kipperekkel azt hiszik ők szarják a spanyol viaszt (tiszt. a kivételnek). Addi amíg az a szemlélet, hogy kihúzza a rövidebbet a 40 tonnással szemben nem változik itt semmi.

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    És ha jól veszed az akadályt kapásból visszaelőzöd, és mész előtte 30-al, hidd el egy kamionost is lehet szivatni, mennyivel jobb neki visszakapcsolgatni, és kigyorsítani megint 30-ról, aztán megint fék, megint gáz, megint fék…..
    1-2 ilyen után simán elmegy a kedve az előzéstől, és becsülni fogja a 80 km/h-t 😉

    Ja és a biztonságos előzéshet azt hiszem a KRESZ szerint is minimum 10 KM/H különbség kell, Nem?

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Nem kell megíjedni, ha jön mögötted!
    A szabályok őrá is vonatkoznak!!! Még ha nem is tartják be!

    NEM SZABAD HÚZÓDNI!!! MERT AKKOR MÉG TÖBBET AKARNAK!

    Ha nem jön szembe semmi, akkor tedd ki az indexet, és esetleg lassíts le picit, menjen ha menni akar! van 1-2 személy a 100ból, aki megköszöni, de ez a ritka!! SAJNOS!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Szóval!
    aki hátulról jön belém, az a hibás igaz?? Vagy nem jól tudom a kreszt???
    Ha nincs megfelelő féktávolság, akkor ő a hibás!!!
    Annyit kell tartani, hogy biztonságosan meg tudjon állni!!

    Innentől nincs miről beszélni, nem is nyomulhatna rá 20centire a kisautóra egy kamion, és persze fordítva is így van!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    “Egy dolgon viszont el kellene gondolkodnia minden személykocsisnak: Ki fog rosszabbul járni???? Mennyi esélye lesz egy 40 tonnás behemóttal szemben a kb átlagosan 1,5 tonnás személykocsijával? Fel kellene fogni, hogy senki nem jár jól egy ilyen ütközésben, de a személykocsival lehet a rövidebbet húzni. ”

    Amíg ilyen a felfogásod, jobb ha nem is közlekedsz!!!
    Hogy lehet ilyet írni!!!

    Ja, és a kamionos nem fordul ki ugye a kisautós elé? nah perszeee!!!

    Ja, és emelkedő előtt megelőzni a sor kisautót lakott területen 50-es táblánál 90-el….. Majd jön az emelkedő, és tötymörögtök felfelé 30-al (jóesetben) és feltartjátok a sort! No meg előztök ott, ahol nem lehet!!! Minek kell egyszerre 3 kamionnak előznie egymást autópályán?? 100-al maximum, mert többel nem, és a kisautós meg aki menne 130-al az meg megy utánnatok 100-al, akkor hol is az igazság?

    Utolérsz egy kisautós, persze, te vagy a gyorsabb 3 km/órával 😀 kezdj előzni, és ha sikerül ok, de ne veszélyeztesd a kisautóst azzal, hogy melléhúzol, dudálsz villogsz, hogy engedjen el, szemből meg jönnek!

    BE KELL TARTANI A SZABÁLYOKAT, ÉS KÉSZ!!
    éS IGENIS BÜNTESSENEK CSAK MEG MINDENKIT A KICSIT IS, MEG A NAGYOT IS, A SZABÁLYOK MINDENKIRE VONATKOZNAK!!!!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    A szomorú az, hogy nem tartják be a szabályokat!
    Előzzön ha akar, nem mondta senki, hogy nem mehet gyorsan!
    De ha jól tudom a KRESZ nem mondja ki, hogy nem lehet 85-el menni 90-es táblánál… Ha én annyival akarok menni, akkor annyival megyek, és kész, ha nekem az a biztonságos, akkor nem megyek gyorsabban!
    Villog dudál… Kit érdekel!!! Mnejen csak, előzzön, ha tud, de ha nem, akkor maradjon csendben, és ne veszélyeztessen másokat!!!
    A másik dolog, hogy a kamionosok tudják, hogy mi várható az úton előttük, van-e trafipax, rendőr az úton!
    50-es lakott területen mehet egy kamion 90-el? Sün-dörség? Mert szerintem nem!

    Múltkori sztorim: lakott területen belül haladok 50-el, záróvonal van, majd kb 20 m-re beláthatatlan kanyar. Jön a kamion hátulról, és simán előz a záróvonalnál, szemből pedig megérkezik az autó. Majdnem elsodort engem is, meg a szemből jövőt is! nem is kell hangsúlyozzam, hogy mindketten épphogy csak a padkán megálltunk!! A kamionos, mint aki jól végezte dolgát simán ment tovább 90-el!
    Most komolyan!!! Ennyire kell sietni????
    A kisautósok is mennek, de a kamionok rengeteg balesetet okoznak a nemtörődömséggel!!!!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Tiszteletem minden olvasónak. Zoli vagyok, egy kamiont vezetek. Sajnos sok személyautós nem tudja,(jelzem nem tehetnek róla), hogy a személyautók kilóméterórái rendre 05-15 km/órával többet mutatnak százas tempónál, míg a kamionok órái meghatározott időközönként be vannak hatóságilag mérve és állítva. Amíg a személyauóts kényelmesen 85-90 km/órával halad , az a kamionnál jó esetben kb 5 rosszabb esetben akár 15 km/órával kevesebbet mutat, ami a valóságos, a gps-el is megegyező sebesség. Mivel nekünk be kell tartani a vezetési időket, a korongra vagy épp kártyára rögzítve mind sebességünket, mind a megtett km-t is, elég bosszantó tud lenni, mikor a személyautó mögött akár 75-80 km/órával kell közlekedni, amit napi kilenc órában számolva 90-135 km-rel kevesebb út megtételét teszi lehetővé. Tudom, hogy a sebességkorlátozások ránk is vonatkoznak, viszont úgy gondolom, hogy mikor ezeket a sebességhatárokat kitalálták számunkra, akkor még IFA-k meg Skoda-k meg Csepelek közlekedtek az úton. Azóta rengeteget fejlődtek a kamionok, sokkal jobb fékek vannak rajta, mint ahogy erősebbek és jobban is mennek. A kamionok sebességváltói úgy vannak általában kitalálva, hogy ideálisan 85-90 km/ órával lehet velük haladni, akkor jó a fogyasztás, akkor optimálás a fordulatszám, stb. Sajnos minket belföldi kamionosokat is semmibe vesznek és lenéznek a sorozatos Román, Török, stb külföldi kamionos balesetek miatt. De beszélhetünk a több százezres büntetésekről is amivel minket sújtanak esetleges túlvezetés , vagy épp egy két perc pihenési hiány miatt, vagy egy egyszerű hiba, mondjuk egy x vagy épp egy szám bekarikázása miatt.(ami nálunk 800 ezer forintba kerül, az németországban kb 60 ezer forint átszámolva) Sokszor ha előzünk, akkor a személykocsi gyorsít, nehogy sikerüljön, de addig nem haladt. Kérdem én, ha utolérek valakit, akkor az azt jelenti, hogy gyorsabb vagyok, nem??? Akkor miért nem enged el, hogy mennyek és haladjak??? ( Ez sok kamionosra is igaz, tapasztaltam) A személyautósok többsége a mai napig úgy van, hogy meglátja, hogy jön egy nagy autó, akkor még gyors kifordul elé a mellékútról, ( mert hát a kamion ugyebár lassú) csak kilencven százalékban a kamiont negyvenre-ötvenre meglassítja, és után kétszáz méter múlva balra kanyarodik, ami általában megállásra kényszeríti a 40 tonna össztömeges járművet . Hibás mind a kettő fél, mi kamionosok is és a személykocsisok is. Egy dolgon viszont el kellene gondolkodnia minden személykocsisnak: Ki fog rosszabbul járni???? Mennyi esélye lesz egy 40 tonnás behemóttal szemben a kb átlagosan 1,5 tonnás személykocsijával? Fel kellene fogni, hogy senki nem jár jól egy ilyen ütközésben, de a személykocsival lehet a rövidebbet húzni. Valahol viszont elő kellene terjeszteni, hogy nálunk is vezessék be angol mintára, ” Trafipax a lassan haladók megbüntetésére” Aki indokolatlanul lassan halad, azt büntessék meg lassú hajtásért, mert akadályozza a többi forgalomban részt vevőt.

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    az index nem megfelelő használatánál van egy sokkal nagyobb “általános probléma”: a figyelem!
    Egyetértek azzal amit mondasz, sokan még mindig nem képesek felfogni, hogy az index nem azért van, és nem azért kell használni hogy “kanyarodjon a kocsi” hanem hogy jelezzem a többieknek “hamarosan iránytváltoztatni szándékozom”.
    Előzni lehet index nélkül is ha vigyázol, max ha sokan vannak és mindenki előz akkor nem fognak kiengedni mert “nem tudják a szándékodat”.

    A gyorshajtásban csak annyi igazság van, hogy egyes esetekben fokozza az eredményt (fokozza de nem okozza). Ha igaz lenne az amit belénk akarnak verni hogy pl. 130 felett meg kell halni, akkor németország már rég ki halt volna.
    Mindegy hogy gyorsabban vagy lassabban megy az illető a sebesség korlátozás által megszobottnál, az a lényeg hogy felelőség teljesen válassza meg a sebességét.
    Jég páncélon nem szerencsés 90-nel menni országúton, még akkor sem ha elvileg “sdzabad”. 🙂

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Teljesen egyetértek Sün-dörség-gel!
    Mi a francért kell itt háborúzni az utakon???? Utálom az ilyen öntelt embereket. Ha siet, siet! ne te dönsd el hogy miért!
    Az utakon segíteni kell egymásnak, és nem egymás ellen küzdeni, miért ilyen egoisták egyesek?
    Nekem szerencsére sokkal több a jó tapasztalat mint a rosz.
    Az a baj hogy “mindenki magából indúl ki” de a pllanatnyi magából: ha valaki ráér mert nyaral és parkolót keres akkor beáll az út közepére és “hova a francba rohan ez a sok paraszt” de ellenkező esetbe, pont ugyanezek az emberek ha sietnek, pl. késnek a munkából, akkor jön a “mit totyog ez a sok barom!”.
    Velem is előfordul hogy sietek és hogy ráérek. Ha sietek és tudok előzni, meg is teszem (ha valaki akkor akar versenyezni es el kezd gyorsulni, az sem baj, h a jön a szembejövő, max letolom az útról), ha lassúzok, mert… akármiért, akkor félre állok, nem tartok fel senkit, ha parkolót keresek, de sokan vannak mőgöttem, első helyre félre húzódok, hogy elférjenek, ha parkolok, úgy parkolok hogy 1 autóval 1 helyet foglalok, elférnek az autók a buszok, a mentő, tűzoltó és a gyalogosok! Annyira nehéz ez?

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Mindenki a saját maga igazát állitja és persze igazatok is van. Én több mint 30 éve vezetek teherautót, éa személyautót is. Az hogy a kresz mit ir elő az egyértelmű. Viszont van egy etikai oldala is. Amikor a teherautó az ő 90km-es sebességével utolér egy személyautót, azt szeretné megelőzni amilyen gyorssan csak lehet, de az autópályán nem előzhet (ritka kivételekkel) tehát jelez az elötte haladónak. Persze rámászni nem etikus. Nekem az a véleményem, hogy mindíg engedjük el azt a járművet ami utólért, mert ugy is meg fog elözni csak sokkal veszélyesebb.
    Persze a személyautósok sem angyalok, mert látja, hogy nem tud haladni, de ott megy 1 – 2 méterre a másik mögött. Úgy, hogy van egy régi mondás, tartsuk be:
    ” LEGYÜNK BARÁTOK A KÖZLEKEDÉSBEN”

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Néhány napja megrakott kisteherautóval haladtunk az M7-es jobb oldali sávjában a Balaton irányába, 85-90 km/h körüli tempóban. Magyar kamion beért bennünket, platótól 1 méterre beállva néhány kilométeren át “tolni” kezdett (lélektani hadviselés), majd fénykürt, és obszcén jelek mutogatásával próbált rávenni a gyorsabb haladásra. Mikor ez nem hatott, jobbról, a leállósávban megelőzött és a pótkocsit ránk húzva elkezdett kifelé tolni a gyors sávban 130-cal haladó autók elé… velük együtt mindenki satufék, kamionos pedig (bizonyára hatalmasan kielégülve) padlógázzal megelőzött bennünket és új áldozatot keresett a távolban.

    Akkor a fenti okfejtés alapján az én időm, üzemanyagfogyasztásom, megváltott pályadíjam nem számít (az életveszélyes szitu nem téma, hiszen ezt a sztorit végülis mindenki túlélte), legközelebb menjek a 7-es úton 30-cal a falvakon keresztül?

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Nem a gyorshajtók a legnagyobb veszély a közutakon, hanem a sávváltáskor elfelejtett irányjelzés. Egyre többen nem használják, főleg az autópályákon, esetleg csak a tényt és nem a szándékot jelzik.

    A kamionosok általában jól vezetnek, nagyon ritka a szabálytalanság náluk. Tény, hogy ők időre mennek és nem csoda, ha az indokoltnál lassabban haladók akadályozzák őket. Az sem kizárt, hogy egy kocsi sebességmérője nem jól van kalibrálva és amikor azt hiszi, hogy 90 km/h sebességkorlátozásnál 85-90 km/h-val halad, akkor valójában csak 75-80 km/h sebesség a valóságos. A kamionoké pontosan van beállítva.

    Nem tudom miért fontos az, hogy gyorshajtókat biztosan megbüntessék? Attól, mert valaki átlépi (egy megfelelő gépkocsival) a megengedett sebességet, egyáltalán nem következik veszélyhelyzet kialakulása, legalább is bizonyos keretekben és helyzetekben. Engem nem zavart soha, ha valaki megelőzött. Ha gyorsabban akar nálam menni és látom a tükörben a közeledését, akkor segítem és nem akadályozom, nem tanítom móresre.

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Jó lenne, ha a kamionosok nem úgy viselkednének és kommentelnének, mintha csak ők léteznének, csak nekik lehet igazuk, csak ők közlekednének, csak ők tudnának vezetni (a helyesírásról szó se essék). Mindenki megy valahova valamilyen céllal. Mindenkinek ugyanolyan joga van közlekedni, mint másnak, akár nyaral, akár dolgozik.
    Persze a kitolás nem szép dolog, ezt elismerem. De tuskónak lenni nem kéne (ez nemcsak a kamionosokra, teherautósokra vonatkozik, hanem ez is MINDENKIre!)
    Azt nem tartom elfogadható indoknak, hogy a sebességhatároló engedi 89-90-ig, én sem villogom le a kamiont, ha 100-zal akarok menni közúton!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    igen freddi elcsesztem és???? nem ez volt a lényeg nagy cuuccc lényeget értetted ezen van a hangsúly,ezen nincs mit részletezni ez az igazság gondolom te is a szütyörgők táborába tartozol másképp nem kötöttél volna bele!:D

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Tisztelt Philip!
    Idestova 20 éve kamionozok,de számomra az áru épsége csak a második helyen szerepelt!Első és legfontosabb, magam és autóstársaim biztonsága!Sajnos azonban vannak olyan autósok,és beleértve a kamionosokat is,akik igencsak nem törődnek ezzel!

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    nos igen, engedném én nyugost szívvel hadd száguldjon, ha tudom hogy MEG IS BÜNTETI ŐKET valaki.De nem, az ilyenek megússzák, pont mint a vétkes sofőrök a halálos kimenetelű baleseteket.
    Engem meg majd jól megbüntetnek mert a lakott terület táblánál befele még 61-gyel haladtam, vagy egy kinnfelejtett eltakart 30-as táblánál 50-nel mentem.
    Kiváncsi vagyok milyen lenne a közlekedés ha mindenki legalább a sebességhatárokat maximálisan betartaná.
    Azt meg hagyjuk itt is hogy a kamionos dolgozik bla bla.Más is dolgozik, más is ritkán látja a családját mégsem nyavajog,mert nem kényszerítette senki pisztollyal arra hogy ezt a szakmát válassza.

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Pontosítanék: a leglényegesebb tévedését emeltem ki. A többit nem részletezném, úgyis hiába. A kommentelők legnagyobb része olyan elfogult a saját véleményével szemben, hogy normális eszmecserére (vitára) esély sincs. Csakúgy, mint az utakon. 🙁

  • 2017.10.31. at 12:41
    Permalink

    Erről a dologról az a véleményem hogy oké lehet mondtani hogy a kamion csak 80-al mehet meg bla-bla-bla de köztudott h minden kamion 90 el megy mivel arra vannak kalibrálva a menetiró berendezések(más néven tachográf) és ugye van egy vezetési idő amit be kell tartani és ha nem akkor persze egyből jönnek a súlyos 100-ezrek és igen ezért siet minden kamionos és ezért megy rá a személyautóra hogy ugyan már legalább azt a rohadt 90 km órát menjen az a birka személyautó mert neki se vezetési ideje semmi ha nem tud vagy nem mert akkor meg áljon félre vagy engedje el a kamion és tisztelt szerkesztő úr nem rossz néven mondom de 85-el a kamionosok többsége nem csodálom hogy levillogja gondoljon csak bele napi 9 órát mehet 1 nap egy kamion az 9×90 km óra ugye az 810kmnap ha mindezt a szütyörgők végett csak 80-al teszi 640 km nap az 170km mínusz nap és lehet hogy ez végett nem ér haza a családjához úgyhogy aki nem csinálta soha,és fogalma nincs arról mi az sok-sok 1000km-t levezetni 80-90 el és pláne hogy mindig mindenhova sietni kell az fogja be a száját és engedje el a kamiont!akinek meg neminge nem veszi magára!köszi szevasztok süüüüüüüün xD 😀

Vélemény, hozzászólás?