A Jaguar már a modellnévvel jelezte, hogy hova is szánják, mivel az XK120-C elnevezés utolsó betűje a Competition, azaz verseny, versenyzés szóra utal
1951-et írtunk, amikor a Jaguar gyártásba küldte az XK120-C-t, így egy akkoriban iszonyatosan potens versenytechnikát vihettek a közútra mind az 53 elkészült modell tulajdonosai. 1951-ben nyerték meg a típussal először a Le Mans-i 24 órás versenyt, olyan legendákkal a volán mögött, mint Stirling Moss vagy éppen a többszörös Mille Miglia bajnok Clemente Biondetti. Az igazán nagy diadalnak mégis az 1953-as másodszori Le Mans-i győzelem számított, hiszen ekkor a jövőt meghatározó technikai újításokkal tudták legyőzni a C-type által az akkoriban már nagyon sikeres SL Mercedeseket.
A csodaszép, kis légellenállással rendelkező forma mit sem öregedett az eltelt hetven év alatt, miközben igazi műtárggyá lett a C-type
Egyik ilyen újítása a fékrendszere volt, hiszen a C-type volt a világon az első autó, amelyet tárcsafékek lassítottak. Szintén forradalminak számított a gumi üzemanyagtankjuk, amely a súlycsökkentés jegyében készült a flexibilis anyagból. Az akkori, tripla karburátoros versenyverziók körülbelül 1100 kilogrammot nyomhattak, a - mai szemmel nézve - pehelykönnyű, alumínium csővázas karosszériában, pedig egy 3,4 literes hathengeres szívómotor énekelt ki magából 205-210 lóerőt! Nem is csoda, hogy Le Mans-ban a típus elérte a 170 kilométer/órás átlagsebességet, ami egy újabb rekordot jelentett a modell történetében. Leírva talán nem tűnik elég nyomatékosnak az állítás, viszont gondoljunk csak bele 170-es átlagot még manapság sem egyszerű hozni egy "lezárt" autópályán, hát még az ötvenes évek közepén bármiféle szélvédelem vagy biztonsági berendezés nélkül. Ekkortájt a volán mögött a pilóta tényleg csak a saját képességeiben és a Jóistenben bízhatott, egy ilyen versenygép szűkös és funkcionális belsejében...
Ha esetleg valakit - habár nehezen tudom elképzelni - nem venne le a lábáról már így is a C-type, akkor alább a konfigurátorban összeállíthat egyet a saját ízlésének megfelelően
Azonban most, közel hetven évvel később, nyolc szerencsés embertársunknak megadatik a lehetőség, hogy újból átélje ezeket a hajmeresztő élményeket, ugyanis a Jaguar Classic újfent megépít 8 darab C-type-ot az eredeti tervek és vázlatok alapján. Természetesen mind a nyolc remekmű közel száz százalékban kézzel készül, és hála a 3D-s algoritmusoknak, teljesen megegyeznek az 1953-ban győzedelmeskedett autóval. Olyannyira, hogy az FIA által kiállított minősítést is megkapják az autók, mellyel hivatalosan versenyezhetnek klasszikus versenysorozatokban. A három Weber karburátorral megtámogatott hathengeresből immár 220 lóerőt hoznak ki, köszönhetően a modern finomhangolási technikáknak. Sajnos pontos összeget nem hoztak nyilvánosságra a C-type-okkal kapcsolatban, viszont esélyes, hogy nem az új Dacia Sanderóval fognak egy ársávban játszani, sőt kiindulva a Jaguar Classic eddigi újraalkotásaiból (gondoljunk csak a D-type-ra) valószínűsíthető a dollármilliós magasság is megeshet.
Égimeszelőknek sajnos igen szűkös a funkcionális beltér, de legalább a szélvédelem miatt nem kell aggódniuk, hiszen az amúgy sincs
Ellenben a Jaguar minden lehetőséget megad, hogy elképzelhessük saját C-type-unkat: ezért létrehoztak egy igen élvezetes online konfigurátort, ahol ízlésünknek megfelelően szabhatjuk személyre virtuálisan a versenylegendát. 12 külső és nyolc belső színvariáns közül válogathatunk, amik közt természetesen olyan tradicionális árnyalatok is megtalálhatók, mint például a British Racing Green. A színeken felül, pedig további finomságok kiválasztásával tökéletesíthetjük az álmainkban szereplő Jaguar C-type-ot! Aki tehát a garázsába állítani nem tudja, a Jaguar Heritage konfigurátorában gyönyörködhet tovább a C-type-ban, a maradék nyolc fő jelentkezését pedig szívesen fogadjuk, ha esetleg élőben is megmutatná autóját!