Újabb hírek a dugódíjról: a Kiskörúton belül lehet csak igazán
Dugódíj is jöhet a Budapest-matrica mellé
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elsősorban Budapest legbelsőbb részéből szorítaná ki az autókat a főváros vezetése, de a teljes közigazgatási területen szedne némi pénzt.
Tervek már bőven vannak a dugódíj kapcsán, a legfrissebbek szerint a Kiskörút által határolt terület lenne védett, de a Kossuth Lajos utca, Erzsébet híd, Hegyalja út a külön sarc nélkül is járható lenne
Két héttel ezelőtti hír, hogy évi 5000 forint lehet az a díj, melynek megfizetését igényelné a főváros - akár már jövő év elejétől - ahhoz, hogy a közigazgatási területén autózhassunk. Az eddig is tudható volt, hogy a Budapest-matricaként is felfogható díjon felül létrehoznának egy további, valódi dugódíjnak is tekinthető sarcot, ám annak határvonaláról eddig nem esett szó. Minap azonban Tarlós István, Budapest főpolgármestere a Népszavának adott interjújában elárulta, Pesten a Kiskörút lehet a dugódíjjal védett zóna határvonala, s Budán sem húzódna az messzebb a Dunától. A díj mértéke azonban még most sem ismert.
A dugódíj bevezetése a 4-es Metró támogatási szerződésében rögzített vállalás az Európai Unió felé, ám annak mértékét és az érintett terület határait a szerződés nem rögzíti. A díj bevezetése kapcsán legutóbb 2016 végét említette Tarlós, ám nem zárható ki a kétlépcsős bevezetés sem, azaz például az, hogy a képzelt Budapest-matrica már jövőre kötelező lehet.
Ez badarság, a Kiskörúton belül már most is alig lehet valahol autóval közlekedni annyi a sétáló, egyirányú és „célforgalmas” utca. Ide már most is csak az hajt be, akinek nagyon fontos dolga van. Ráadásul a „kiskörúton belül” kifejezés Budán nem értelmezhető.
Ez megint csak találgatás 😉