Újabb három zöldrendszámos autóról derült ki, mennyire zöldek

A Green NCAP tesztjén a Tesla Model 3-at, a NIO ET7-et és a Renault Mégane E-Tech-et elemezték

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Három elég különböző villanyautót vizsgáltak a Green NCAP teszten, ami az autók környezetbarátságát hivatott pontozni.

A villanyautók előretörésével meg kell szoknunk, hogy az autók teljesítményét, használhatóságát és fenntartási költségeit más szempontok alapján kell értékelni és összehasonlítani, mint amiket megszokhattunk a belsőégésű motoros modelleknél. Ezt szeretné megkönnyíteni a Green NCAP a független és objektív osztályozási rendszerével, melynek keretein belül most három 100%-ig emissziómentes modellt teszteltek - mindhárom hasonló eredménnyel zárt.
A hosszú gyártási késedelmek után végre olyan szintre került a Tesla Model 3 gyártása, hogy már egészen könnyen elérhetővé vált, itthon is egyre többel találkozhatunk az utakon. Ez lenne hivatott a villanyautózás élményét a tömegek számára is elérhetővé tenni, aztán persze annyira olcsóra azért mégse sikeredett, de még így is ezért a Tesláért kell a legkevesebbet fizetni, pláne a tesztelt konfigurációban (60 kWh-s akkumulátor, egyetlen villanymotor, hátsókerékhajtás). A Green NCAP a WLTP+ tesztlaboratóriumában vizsgálta meg az akkumulátor energiahatékonyságát, ami jó eredményeket produkált, de a tesztpadon kívül az autópályás vizsgálaton is jól szerepelt. Összességében 9,8-as pontszámot kapott a modell az autó környezetbarátságát értékelő 10-es skálán.
Hirdetés
Azt azért megjegyezték, hogy mínusz 7 fokos hőmérsékleten erősen romlott a Model 3 hatékonysága, a kabin fűtése és az akkumulátor hőmérsékletszabályozása annyi energiát felemésztett, hogy nyárias időjárási körülményekhez képest 72%-kal megugrott a fogyasztás. Normál esetben egyébként 100 kilométeren 21,1 kilowattórát fogyaszt a szedán az autópályán, ami jó értéknek számít. Hasonló problémával küzdött a NIO zászlóshajó limuzinja, az ET7 is: a téli WLTP+ teszten ez is 72%-kal többet fogyasztott. A tekintélyes, 100 kWh kapacitású akkumulátor, a két villanymotor és az összkerékhajtás ugyan jó hatással van a teljesítményre, de az autó tömegét 2,4 tonnára növeli. Ettől függetlenül az ígért 580 km-es hatótávot tudja, de téli körülmények között ez 340 km-re is leeshet. A limuzin összpontszáma 9,6 lett. Ugyanennyit ért el a Renault Mégane E-Tech is, bár ez csak 60 kWh-s akkucsomaggal, egyetlen villanymotorral és elsőkerékhajtással dolgozik. Városban mindössze 11,8 kWh-nyi áramot használ 100 kilométerenként, de télen a franciák modelljének is kell 30 kWh-nyi ugyanezen a távon. Mindhárom autó öt csillagot kapott a Green NCAP teszten, ami elismerésre méltó teljesítmény. Ugyanakkor ahogy még inkább elterjednek az elektromos modellek, érdemes lesz valami olyan tesztet is kitalálni, ami a villanyautók egymás közti különbségeit jobban számszerűsíti, elvégre három ennyire különböző modell között bizonyára több eltérés van, mint amit 0,2 pont sejtetne.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?