A C-HR már kapott egy GR Sport változatot, ez azonban csak merevebb karosszériát és módosított futóművet jelent, a motor ereje nem változik
Több mint húsz éve jelent meg a Toyota Prius első generációja, az elmúlt két évtizedben pedig a Toyota neve összeforrt a hibrid hajtással. A környezetbarát modellek mellett most a sportvonal is erősödni látszik a japánoknál, a felpaprikázott GR verziók esetében viszont a hibrid hajtásnak és a minimális fogyasztásnak nem osztanak lapot.
A Toyota több fiatal vevőt szeretne, ezért elsősorban miattuk készülnek a sportmodellek, a cég ígérete szerint nem lesz több unalmas modell
A hamarosan érkező
GR Yaris[/url] paraméterei már ismertek, a kisautó háromhengeres 1,6 literes turbómotort kap 261 lóerővel és összkerékhajtással, amivel 5,5 másodperc alatt katapultál százra az apró Toyota. Az
Auto Express információi szerint a GR C-HR is ugyanezt a motort kapja, csak némileg több lóerővel. A Gazoo Racing egyik vezetője szerint ennek az erőforrásnak a teljesítménye könnyen módosítható, így ez a blokk vélhetően több sportmodellben is megjelenik a későbbiekben, amikkel nem titkolt célja a Toyotának, hogy a fiatalok körében népszerűbbé tegye a márkát. A C-HR generációváltása 2021-ben lesz esedékes, ezért a GR verzió a modell életciklusának végén érkezhet egy kvázi búcsúszériaként, de az sem elképzelhetetlen, hogy a második generációból készül csak sportváltozat.
Egyre nehezebb érveket felhozni a Toyota ellen: megbízható, jó értéktartó, mentes az unalomtól, a hibridek mellett pedig már sportmodellek is lesznek
Vérbeli hot hatch sem fog hiányozni a kínálatból, amire már rég volt példa a Toyotánál. Pletykák szerint a GR Corolla szintén a Yarisban használt
egyhatost kapja, amivel többek között a
Ford Focus ST és a
Golf GTI kerül a célkeresztbe, ehhez pedig 300 lóerő körüli teljesítmény szükséges. A legfürgébb Toyota Corollára vágyóknak még türelemmel kell lenniük, a modell még csak a fejlesztés korai stádiumában van, a megjelenés 2023-ra várható.
A húsz évvel ezelőtt debütált E120-as generációból még készült sportos TS verzió, azóta viszont Aurisként futott az ötajtós, sportváltozat nélkül. Hasonló köntösben 2023-ban jöhet a GR Corolla (Forrás: Motor1)
A Toyota
megbízható és
értéktartómodelljeivel szerzett hírnevét, amit a piac egyik legjobb hibrid rendszerével csak öregbített, viszont a japán gyártó neve és az unalom szó gyakran került egy mondatba. A Toyota meghallotta a kritikát, és megígérte, hogy szakít az unalmas modellekkel, ezt pedig be is tarja. A
C-HR, a
friss Corolla és az
új Yaris nem ad okot az ásítozásra, az újraélesztet
Supráról nem is beszélve, a GR sportmodellek pedig csak olajat öntenek az egyre lobban lobogó tűzre.
Tökéletes lenne, ha az i30N-t egy GR Corollára tudnám lecserélni. Remélhetőleg ismét egy megbízható autóm lenne.
Az 1,6-os 3 hengeres motor viszont elég gáz. 2023-ig talán leváltják, vagy addigra valóban bombabiztos lesz. Most még nem szívesen venném meg. 🙂