A közönség számára a Müncheni Autószalonon debütál a Mercedes-Benz EQE, amit Németországban és a helyi piacra Kínában is gyártani fognak
Folytatja elektromos offenzíváját a Mercedes-Benz, az EQS után most a szintén nem kicsi, 4946 mm hosszú, 1961 mm széles, 1512 mm magas EQE debütált, a közönség számára a Müncheni Autószalonon is megtekinthető lesz. Beltere a többi E-osztályénál tágasabb, a válltér 2,7, a hosszanti helykínálat 8 centivel nőtt, a csomagtér 430 literes. A műszerfal gyakorlatilag egészében egy (pontosabban több) óriási kijelző, de ennél is érdekesebb a hajtáslánc. Ami persze nem túl bonyolult, az elsőként érkező EQE 350 eseén a hátsó kerekeket egy 215 kW-os (292 lóerős) villanymotor hajtja, később 4Matic, első villanymotorral is felszerelt változat, majd 680-700 lóerős teljesítménnyel kecsegtető AMG verzió is érkezik.
Közel 5 méter hosszú az elektromos E
Már a mos debütált EQE 350 is 530 Nm nyomatékot ad, új kémiás, 10%-nál szerényebb kobalt tartalmú, 90 kWh-s akkumulátorával 660 kilométeres WLTP hatótávot ígér, az AC töltés alapáron 11, opcióként 22 kW-tal, a DC villámtöltés pedig 170 kW-tal mehet, amivel 15 perc alatt 250 kilométernyi hatótáv nyerhető. Az E-osztályhoz hasonlóan az EQE is szinte mindennel felszerelhető, elöl-hátul független felfüggesztése az S-osztályéval rokon, légrugózás és az alapesetben 12,5 méteres átmérőjű fordulókört 10,5 méteresre redukáló hátsókerékkormányzás - millió egyébhez hasonlóan - opcióként kérhető hozzá.
A műszerfal egésze kijelző, középen 12,3 colos OLED panellel
A belső égésű motoros társainál tágasabb belteret hoz