Újabb biciklisávok Budapesten: mutatjuk hol épülnek!

A rengeteg kritika ellenére ismét a kerékpárosoknak kedvez a főváros az autósok helyett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Árpád hidat is érinti a nemrég bejelentett átalakítás, melynek köszönhetően a biciklisek könnyebben közlekedhetnek majd Budapesten. Emellett számos egyirányú utcát is megnyitnak a kerékpárosoknak, hiába tartják egyesek életveszélyesnek ezt a megoldást.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint a II., a III., és a XIII. kerültben is megkezdődtek azok amunkálatok, melyekkel ismét a bicikliseknek kedvez a főváros vezetése. A hivatalos tájékoztatás szerint a kerékpáros, illetve gyalogos közlekedés biztonságának javítását szolgálja a beruházás, ám az autósoknak újabb nehézségekkel kell szembenézniük.
Hirdetés
A Felhévíz, Újlak, Óbuda, Újlipótváros és Vizafogó területét érintő átalakításokkal biztonságos kerékpáros útkapcsolatot kívánnak kialakítani a már meglévő úthálózathoz, mely az Árpád fejedelem útja-Margit híd-Nagykörút-Lehel utca-Róbert Károly körút-Dagály sétány-Árpád híd-Vörösvári út által határolt környéket jeleni - szúrta ki a kreszvaltozas.hu.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a BKK megemeli és beszűkíti az útpályát a Serfőző utcából az Árpád fejedelem útjára jobbra kanyarodó sávban, így az autósok sokkal lassabban tudnak majd áthaladni a kereszteződésben. Emellett piros felfestéssel jelölik meg a kerékpárutakat, és mindkét irányban irányhelyes bicikliutat jelölnek ki az Árpád fejedelem útján a városhatár felé. A Margitszigeten is hasonlóan járnak el, ugyanis ott is kerékpársávokat jelölnek ki, hogy a kétkerekűek könnyebben feljussanak az Árpád hídra.
Hirdetés
Autós szemmel talán a legfájóbb döntés a XIII. kerületet érinti. Több egyirányú utcát is megnyitnak a biciklisek előtt mindkét irányba, annak ellenére, hogy a közlekedési szakértők ebben kiemelt balesetveszélyt látnak. Elmondásuk szerint az egyirányú utcákban éppen azért él ez a korlátozás, mert az útpálya nem elég széles ahhoz, hogy két jármű is elférjen egymás mellett, ráadásul ezek jelentős része jobbkezes kereszteződésbe torkollik, ahol az autósok nem számolnak ellentétes irányból kihajtó járművekkel, főleg ha ezeket tábla sem jelzi.-
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?