Az MEB moduláris villanyautó-építőkészlet lehetőségeit bővíti a Volkswagen egy új villanymotorral. Az APP550 csúcsteljesítménye 210 kW, azaz 286 lóerő lesz, a gyártását pedig még az idén elkezdik. Állandó mágneses forgórészű szinkronmotorról van szó, amely egyebek közt továbbfejlesztett hűtést, a hőmérsékletváltozásra kevésbé érzékeny mágneseket és új vezérlőelektronikát kap. Állítólag emellett sikerült egyszerűsíteni a konstrukciót, ami nyilván olcsóbbá teszi majd a gyártást is.
Az új motor a szabványos MEB platform eddigi legerősebb motorja: eddig egy hasonló felépítésű, 204 lóerős motor volt a legerősebb, amit használtak. Így lehetővé válik, hogy a rendszer legnagyobb összteljesítményét a 400 lóerő körüli tartományba emeljék, a jelenlegi 335 lóerőről.