Új világbajnokot hozott a 2021-es F1 szezon
Megvan az F1 idei világbajnoka, az utolsó futam végégig izgalmas volt a szezon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szokatlan módon elhúzódott az idei F1 szezon, ráadásul az utolsó futam végéig kérdéses volt, hogy ki lesz a világbajnok. Nos, nem a címvédő Lewis Hamilton, hanem Max Verstappen húzta be az utolsó versenyt, így az évadot is.
Már a bevezetőből is sejthető, a futam nem volt eseménytelen, a rajtot Hamilton sokkal jobban kapta el, mint a pole pozícióból induló Verstappen, utóbbi autójának kereke kipörgött az indulásnál. A címvédő így elsőként fordult el az első kanyarban, miközben hátrébb Pérez átvette a harmadik pozíciót Lando Norristól (McLaren). Verstappen azonnal üldözőbe vette Hamiltont és az első adandó alkalommal megpróbálta megelőzni, de túlságosan rövidet fékezett, a kanyarban leterelte a pályáról ellenfelét, akinek muszáj volt a bukótéren keresztül visszatérni az aszfaltra. Hamilton így az élen maradt, a versenybíróság pedig úgy látta, hogy Verstappen manővere miatt kellett elhagynia a pályát, ezért egyik pilótát sem büntette meg.
A Red Bull újabb gumicserére hívta Verstappent a 37. körben, amikor virtuális biztonsági autós szakasz volt érvényben, Hamilton viszont a pályán maradt kopottabb abroncsokon. A két versenyző közötti időkülönbség néhány körön keresztül jelentősebb mértékben csökkent, ám 14 másodperc környékén beállni látszott 15 körrel a leintés előtt.
Végeredmény, Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi (58 kör, 306,183 km, a pontszerzők):
- Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:30:17.345 óra
- Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 2.256 másodperc hátrány
- Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 5.173 mp h.
- Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 5.692 mp h.
- Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 6.531 mp h.
- Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 7.463 mp h.
- Lando Norris (brit, McLaren) 59.200 mp h.
- Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:01.708 perc h.
- Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:04.026 p h.
- Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:06.057 p h.
Leggyorsabb kör: 1:26.103 perc, Verstappen (39. kör)
Pole pozíció: Verstappen
A vb-pontversenyek állása 21 futam után (még 1 van hátra):
Pilóták | Pontszám | Csapatok | Pontszám | ||
1. | Verstappen | 395,5 | 1. | Mercedes | 613,5 |
2. | Hamilton | 387,5 | 2. | Red Bull | 585,5 |
3. | Bottas | 226 | 3. | Ferrari | 323,5 |
4. | Pérez | 190 | 4. | McLaren | 275 |
5. | Leclerc | 159 | 5. | Alpine | 155 |
6. | Norris | 160 | 6. | Alpha Tauri | 142 |
7. | Sainz | 159 | 7. | Aston Martin | 77 |
8. | Ricciardo | 115 | 8. | Williams | 23 |
9. | Gasly | 110 | 9. | Alfa Romeo | 13 |
10. | Alonso | 81 | 10. | Haas | 0 |
Kicsit off leszek, de döbbenetes, milyen méreteket ölt kis hazánkban a rasszizmus. Nem idézném a Hamiltont illető jelzőket, bárki olvashatja, de jól látszik, hogy sokaknak nem a személyével van baja, hanem – hogy is fogalmazzak – a “fajtájával”. Ugye mindenki vágja, mi lenne a kommentek elég nagy részének tartalma, ha Narain Karthikeyan vagy Karun Chandhok lenne a F1 egyik élmenője? Aki arra a “c” betűs szóra tippel, nem téved… Nos, itt tart a mi kis országunk…
Kis hazánkban, mit jelent a rasszizmus?
Neked nem állok neki magyarázni, mert az egybites marhaságokon kívül nem sok dologgal “kápráztattad el” az olvasóközönséget. Már az is sokat elárul rólad, hogy így visszakérdeztél…
Magyarul, fogalmad sincs.
Hát az látszik hogy az olvasás és a szövegértés problémás. (tekintve a cikkben sehol nincs erről szó)
80-90-es IQ-val nem biztos jó ötlet észt osztani, tekintve relatív kevés van belőle.
Jézusom… Milyen cikkről beszélsz? Milyen olvasás meg szövegértés? 😀 És te pampogsz az IQ-ról? 😀 Hoztad a formádat…
Ritkán írom hogy minden szavaddal egyet értek, de most telibe találtál.
A cikk természetesen teljesen rendben van, igazából az tanulságos amikor az ember a facebook kommenteket nézi, és sajnos a legrosszabb futballrajongó szokások köszönnek vissza.
Hát mea culpa!
Lehet igaza van, nekem az iwiw (ha jó írom egyáltalán) is kimaradt, “asszem” a “fészt” is átugrom.
Első körben örülök hogy végre valaki más a bajnok, mint aki egymás után négyszer már beikszelte. Hamilton az F1 történetének egyik legjobb pilótája, de hogy minden idők számszerűen legsikeresebbje legyen mindenben, az kicsit túl sok nekem is. A rallye-t is kicsinálta hogy egy évtizedik egy francia Sebestyén húzta be év végén.
Ugyanakkor kicsit messzire mentek az ellensúlyozásban. Szerintem ezen a versenyen nagyon röhejesen lejtett Verstappennek a pálya, akkor is ha valszeg már mindenki arra vágyott hogy ne ugyanaz a pilóta végezzen az élen, Hamilton egyszerűen túl sokat nyert már.
Érdekes, hogy amikor Schumacher sorra húzta be egymás után a címeket, abból senkinek nem volt elege. A német húszat is nyerhetett volna egyhuzamban, a nép akkor is azt skandálta volna, hogy “még, még, még!”. Egy újabb igazságtalanság a sok közül…
Schumacher és Ferrari dominanciát úgyanúgy próbálták eliminálni a játékmesterek, mint most a Mercedesét. Tisztában vannak azzal hogy nem jó a cirkusznak ha egy valaki nyer évekig, lásd WRC.
Schumachert sokan nem szerették, de azt a kritikusai is el kellett ismerjék, hogy ő volt az a titán aki azonnal ott volt Senna szintjén (22 évesen érthetetlenül fiatalon), majd végig küzdött számtalan bajnokanyagból faragott pilótával.
Hamilton esetében is benne van, hogy azonnal egy jó autóba került. ugyan a legerősebb és legelviselhetetlenebb csapattárs mellé, aki mellett helyt állt. De a Mercedeses évek néha túl simán mentek.
“Hamilton esetében is benne van, hogy azonnal egy jó autóba került.”
Ez helytelen összehasonlítás, Schumacher sohasem “került” jó autóba. A Benetton nem volt vb-címre esélyes autó, a duplázás pedig egyáltalán nem volt benne a pakliban (nem tudom, ki mert volna jelentősebb összeggel fogadni Scumi dupla Benettonos vb-címére).
A Ferrari az érkezése pillanatában meg nem is tudom, mi volt… nem versenyautó.
Hamilton viszont a McLarenhez és a Mercedeshez szerződése pillanatában is bajnokesélyes autóban ült. S hogy a Mercedes fejlesztésében benne volt a keze Schumachernek is, az már csak hab a tortán…
Hamilton nem Schumacher szint, ha az lenne most nyert volna.
A Mercedes dominanciának köszönheti a sorozatos világbajnoki címeit.
Hamilton egy celeb elsősorban, másodsorban F1 -es autóversenyző aki olyan szinten van mint jópáran most az F1-ben. Tehát az átlag élvonal most, nem kiemelkedő F1-es versenyző mert olyan nincs jelenleg.
Schumacher kiemelkedő volt, (én nem neki drukkoltam hanem Damon Hillnek) mégis elismerem, viszont Senna még nagyobb tehetség volt a korában, pedig neki sem drukkoltam hanem Nelson Piquet-nek ha jól emlékszem. Az autók meg Honda, Renault…. a csaló németeknek sosem.