Max Verstappen húzta be az idei F1 világbajnoki címet, a 24 éves versenyző a negyedik legfiatalabb világbajnok (Fotó: Getty Images/Red Bull)
Nem elég, az, hogy az utolsó futamig nem dőlt el, ki nyeri az idei évadot, az egyik esélyesnek számító (és persze címvédő) Lewis Hamilton hiába vezetett végig, a jobb gumitaktikát választó Max Verstappen az utolsó körben meg tud tudta előzni, így nem csak a futamot, az idei világbajnonki címet. Verstappennek ez volt az idei 10. és pályafutása 20. futamgyőzelme, valamint ő lett az F1 negyedik legfiatalabb világbajnoka. Az évadzáró Abu-Dzabi Nagydíján a harmadik helyet Carlos Sainz Junior, a Ferrari spanyol versenyzője szerezte meg.
Már a bevezetőből is sejthető, a futam nem volt eseménytelen, a rajtot Hamilton sokkal jobban kapta el, mint a pole pozícióból induló Verstappen, utóbbi autójának kereke kipörgött az indulásnál. A címvédő így elsőként fordult el az első kanyarban, miközben hátrébb Pérez átvette a harmadik pozíciót Lando Norristól (McLaren). Verstappen azonnal üldözőbe vette Hamiltont és az első adandó alkalommal megpróbálta megelőzni, de túlságosan rövidet fékezett, a kanyarban leterelte a pályáról ellenfelét, akinek muszáj volt a bukótéren keresztül visszatérni az aszfaltra. Hamilton így az élen maradt, a versenybíróság pedig úgy látta, hogy Verstappen manővere miatt kellett elhagynia a pályát, ezért egyik pilótát sem büntette meg.
Verstappené volt a pole pozíció, a leggyorsabb kör és végül a futamgyőzelem is, a gumiválasztáson múlott az eredmény, ezt érdemes a hétköznapi autózás kapcsán is megfogadni, gumitesztünk eredményei is beszédesek (Fotó: Getty Images/Red Bull)
A 14. körre Hamilton előnye több mint 6 másodperc volt Verstappennel szemben, ezért a Red Bull behívta a boxba kerékcserére a hollandot, egy körrel később pedig a Mercedes is friss abroncsokat tett az addig élen álló brit versenyző autójára. Így átmenetileg Pérez vette át a vezetést, Hamilton pedig a második pozícióban száguldva sorra futotta meg a leggyorsabb köröket, Verstappennel szemben 8 másodperc körüli előnye volt. Hamilton jelentős tempó- és gumielőny birtokában érte utol Pérezt, aki viszont fantasztikusan védekezve nagy csatára kényszerítette a címvédőt, ezzel lehetővé téve, hogy Verstappen hátránya nyolcról mindössze két másodpercre csökkenjen. A különbség aztán a folytatásban újra nőni kezdett, Hamilton ugyanis sorra futotta meg a leggyorsabb köröket.
A Red Bull újabb gumicserére hívta Verstappent a 37. körben, amikor virtuális biztonsági autós szakasz volt érvényben, Hamilton viszont a pályán maradt kopottabb abroncsokon. A két versenyző közötti időkülönbség néhány körön keresztül jelentősebb mértékben csökkent, ám 14 másodperc környékén beállni látszott 15 körrel a leintés előtt.
Verstappen a biztonsági felvezetéssel töltött körözések idejét használta ki a gumicserékre, ügyesen tette (Fotó: Getty Images/Red Bull)
Öt körrel a futam vége előtt a versenybíróság egy baleset miatt a pályára küldte a biztonsági autót, Verstappen pedig ekkor azonnal a boxba hajtott új gumikért, Hamilton viszont hiába akart szintén kiállni friss abroncsokért, csapata azt mondta neki a rádión, hogy maradjon a pályán. Ez a végén hibás stratégiai döntésnek bizonyult, az utolsó körre ugyanis a Safety Car az útjára engedte a mezőnyt, Verstappen pedig az új gumikon sokkal gyorsabb volt, mint Hamilton. A holland határozottan meg is előzte riválisát, aki megpróbált visszatámadni, de nem járt sikerrel, így nem nyerte meg nyolcadik vb-címét. A konstruktőrök világbajnoki trófeája viszont a Mercedesé lett, sorozatban nyolcadszor.
Végeredmény, Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi (58 kör, 306,183 km, a pontszerzők):
- Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:30:17.345 óra
- Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 2.256 másodperc hátrány
- Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 5.173 mp h.
- Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 5.692 mp h.
- Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 6.531 mp h.
- Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 7.463 mp h.
- Lando Norris (brit, McLaren) 59.200 mp h.
- Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:01.708 perc h.
- Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:04.026 p h.
- Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:06.057 p h.
Leggyorsabb kör: 1:26.103 perc, Verstappen (39. kör)
Pole pozíció: Verstappen
Forrás: MTI
Kicsit off leszek, de döbbenetes, milyen méreteket ölt kis hazánkban a rasszizmus. Nem idézném a Hamiltont illető jelzőket, bárki olvashatja, de jól látszik, hogy sokaknak nem a személyével van baja, hanem – hogy is fogalmazzak – a „fajtájával”. Ugye mindenki vágja, mi lenne a kommentek elég nagy részének tartalma, ha Narain Karthikeyan vagy Karun Chandhok lenne a F1 egyik élmenője? Aki arra a „c” betűs szóra tippel, nem téved… Nos, itt tart a mi kis országunk…
Kis hazánkban, mit jelent a rasszizmus?
Neked nem állok neki magyarázni, mert az egybites marhaságokon kívül nem sok dologgal „kápráztattad el” az olvasóközönséget. Már az is sokat elárul rólad, hogy így visszakérdeztél…
Magyarul, fogalmad sincs.
Hát az látszik hogy az olvasás és a szövegértés problémás. (tekintve a cikkben sehol nincs erről szó)
80-90-es IQ-val nem biztos jó ötlet észt osztani, tekintve relatív kevés van belőle.
Jézusom… Milyen cikkről beszélsz? Milyen olvasás meg szövegértés? 😀 És te pampogsz az IQ-ról? 😀 Hoztad a formádat…
Ritkán írom hogy minden szavaddal egyet értek, de most telibe találtál.
A cikk természetesen teljesen rendben van, igazából az tanulságos amikor az ember a facebook kommenteket nézi, és sajnos a legrosszabb futballrajongó szokások köszönnek vissza.
Hát mea culpa!
Lehet igaza van, nekem az iwiw (ha jó írom egyáltalán) is kimaradt, „asszem” a „fészt” is átugrom.
Első körben örülök hogy végre valaki más a bajnok, mint aki egymás után négyszer már beikszelte. Hamilton az F1 történetének egyik legjobb pilótája, de hogy minden idők számszerűen legsikeresebbje legyen mindenben, az kicsit túl sok nekem is. A rallye-t is kicsinálta hogy egy évtizedik egy francia Sebestyén húzta be év végén.
Ugyanakkor kicsit messzire mentek az ellensúlyozásban. Szerintem ezen a versenyen nagyon röhejesen lejtett Verstappennek a pálya, akkor is ha valszeg már mindenki arra vágyott hogy ne ugyanaz a pilóta végezzen az élen, Hamilton egyszerűen túl sokat nyert már.
Érdekes, hogy amikor Schumacher sorra húzta be egymás után a címeket, abból senkinek nem volt elege. A német húszat is nyerhetett volna egyhuzamban, a nép akkor is azt skandálta volna, hogy „még, még, még!”. Egy újabb igazságtalanság a sok közül…
Schumacher és Ferrari dominanciát úgyanúgy próbálták eliminálni a játékmesterek, mint most a Mercedesét. Tisztában vannak azzal hogy nem jó a cirkusznak ha egy valaki nyer évekig, lásd WRC.
Schumachert sokan nem szerették, de azt a kritikusai is el kellett ismerjék, hogy ő volt az a titán aki azonnal ott volt Senna szintjén (22 évesen érthetetlenül fiatalon), majd végig küzdött számtalan bajnokanyagból faragott pilótával.
Hamilton esetében is benne van, hogy azonnal egy jó autóba került. ugyan a legerősebb és legelviselhetetlenebb csapattárs mellé, aki mellett helyt állt. De a Mercedeses évek néha túl simán mentek.
„Hamilton esetében is benne van, hogy azonnal egy jó autóba került.”
Ez helytelen összehasonlítás, Schumacher sohasem „került” jó autóba. A Benetton nem volt vb-címre esélyes autó, a duplázás pedig egyáltalán nem volt benne a pakliban (nem tudom, ki mert volna jelentősebb összeggel fogadni Scumi dupla Benettonos vb-címére).
A Ferrari az érkezése pillanatában meg nem is tudom, mi volt… nem versenyautó.
Hamilton viszont a McLarenhez és a Mercedeshez szerződése pillanatában is bajnokesélyes autóban ült. S hogy a Mercedes fejlesztésében benne volt a keze Schumachernek is, az már csak hab a tortán…
Hamilton nem Schumacher szint, ha az lenne most nyert volna.
A Mercedes dominanciának köszönheti a sorozatos világbajnoki címeit.
Hamilton egy celeb elsősorban, másodsorban F1 -es autóversenyző aki olyan szinten van mint jópáran most az F1-ben. Tehát az átlag élvonal most, nem kiemelkedő F1-es versenyző mert olyan nincs jelenleg.
Schumacher kiemelkedő volt, (én nem neki drukkoltam hanem Damon Hillnek) mégis elismerem, viszont Senna még nagyobb tehetség volt a korában, pedig neki sem drukkoltam hanem Nelson Piquet-nek ha jól emlékszem. Az autók meg Honda, Renault…. a csaló németeknek sosem.