A két új Corolla verzió: balra a csakis kombiként kapható, szabadidőautós Trek, jobbra az ötajtósként is elérhető GR Sport
A
hazai piac (idei évben) harmadik legnépszerűbbje, a tavalyi év globális kedvence, továbbá több mint 46 millió példányszámával abszolút listavezetője az idei évben két olyan modellel bővült, amelyeknek tulajdonképp volt már számos elődjük, de önmagukban mégis egyediek. A Corolla GR Sport és a Trek egymás után érkezett hozzánk tesztre, mielőtt azonban a részletesebb tapasztalatokkal érkeznénk, gyorsan összefotóztuk a két újdonságot, hogy bemutassuk legfontosabb újdonságaikat.
A 4,65 méteres kombi 28 centivel hosszabb az ötajtósnál, tengelytávja is nagyobb 6 centiméterrel, így nem csak csomagtere, hátsó lábtere is tágasabb
Ki ne ismerne sportos Corollákat, hiszen a
"hacsiroku" talán a leghíresebb verzió. Az idén piacra lépett GR Sport azonban messze áll tőle, a maga nemében mégis egy nagyon érdekes ajánlat. Lényegében egy optikai csomagról van szó, pontosabban önálló felszereltségről, ami az ötajtós és a kombi Corollához is elérhető, de csak a hibrid hajtásláncok esetén, magyarán közönséges fronthajtással.
Mindketten egyedi, csiszolt hatású alufelniket kapnak, egységesen 17 colos méretben, a GR Sporthoz a Dynamic csomaggal már 18 colos jár
A GR Sport az alatta lévő Comfort szinthez mérten 1,155 millió forintos lépcső. Természetesen hozzá is jár a minden Corollához alap távolságtartós tempomat, a gyalogos- és kerékpáros-felismerős ütközésmegelőző-rendszer, valamint az elektronikus rögzítőfék. Jár továbbá a Comfort szinttől alap kétzónás automata légkondicionáló, a LED ködfényszóró, a 8 colos Toyota Touch érintőképernyő tolatókamerával és a kormánykerék, valamint a váltógomb bőr borítása is. A GR Sport ezt fejeli még meg 17 colos, csiszolt hatású és elég peres (225/45-ös) abroncsokat hordó 17 colos alufelnikkel, fekete bőr hatású belső dekorációval, sportos első ülésekkel és a hangulathoz illő szürke kárpitozással, GR Sport küszöbborítással és egyedi első-hátsó (utóbbinál diffúzoros, álca "kipufogóvéges") lökhárítókkal, valamint krómozott méhsejtmintás hűtőmaszkkal. Jár még a GR Sport bőrkormány és a csomagtérajtóra GR Sport embléma, továbbá a tető és a tükörházak fényes fekete fényezése és a hátsó ablakok sötétítése, valamint a vezeték nélküli telefontöltő és a Bi-LED fényszóró, továbbá a kulcs nélküli nyitás-indítás is.
A GR Sport hűtőmaszkja is egyedi, a mosóval is felszerelt Bi-LED fényszóró mindkét új verzióhoz jár
A GR-Sport egyedi - a többi Corollához nem elérhető - opciója a Dynamic csomag, ami 420 ezer forintért ad 18 colos (225/40-es abroncsos) alufelniket, adaptív, változtatható karakterisztikájú lengéscsillapítókat, holttérfigyelőt és hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetést, 3D hatású és 7 colos multifunkciós kijelzőt a műszerblokkban, fűthető kormánykereket, az utastérben megvilágított kilincseket, pohártartókat és telefontartót. Egyébiránt a Corolla GR Sportként pontosan ugyanazt tudja, mint az "alapverziók", a 2,0 literes Dynamic Force Hybrid esetén kisebb, az ötajtósnál 361 helyett csupán 317 literes csomagteret.
A 2,0 literes benzinesen alapuló Dynamic Force hibrid verzió mindkét karosszériaváltozatnál csökkenti a csomagteret, így az ötajtósban csupán 317 literes lesz az, a kombinál azonban legalább 581, az 1,8-as hibriddel 596 literes (padlórekeszével együtt) a raktér
Ha nagy csomagtérre vágyunk, úgyis a kombi Corolla a jó választás (az viszont nagyon!), esetében 596 helyett 581 literes csomagteret jelent (padlórekesszel együtt) az erősebbik hibrid nagyobb akkumulátora. Ha már kombi Corolla, itt már nem csupán a GR Sport elérhető, hanem a Trek is, ami csakis hozzá választható; szintén csakis a hibrid (1,8, 122 LE és 2,0, 184 LE) hajtásláncokkal. Itt is a Comfort felszereltség adja az alapot, ahhoz mérten 925 ezer forintért kapunk a hazai utakhoz és járdaszegélyekhez nagyon praktikus 2 centis emelést, 17 colos (ballonosabb abroncsot hordó) alufelniket, körbeműanyagozást és egyedi lökhárítókat, valamint elektrokróm belső tükröt, első-hátsó parkolóradart, kulcs nélküli nyitást-indítást és vezeték nélküli telefontöltőt, Bi-LED fényszórókat, továbbá a GR-Sporttól is ismert belső hangulatfényeket is. Fűthető ülés előre itt is jár, kormánykerék-fűtés azonban nem.
A 122 lóerős hibriddel az ötajtós 10,9, a kombi 11,1 másodperc alatt ér 100 km/órára, a 184 lóerőssel 7,9 és 8,1 másodperc a gyorsulási érték, a végsebességek egységesen 180 km/órára korlátozottak
A Corolla Trek összességében nagyon jó családi autónak ígérkezik, igaz, a kombi Corolla mindenképp az. GR Sportként pedig a hibridséggel viccesen kétarcúnak, sportosan is takarékosnak tűnik a kombi és az ötajtós is. Hogy milyen őket vezetni, használni, azt hamarosan egy-egy részletes tesztben fogjuk kibontani.